Extreem lang ‘ontzwangeren’?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Asley, 9 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asley

    Asley Actief lid

    4 apr 2018
    494
    156
    43
    Vrouw
    Lieve mensen,

    ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Mijn zoontje is inmiddels 1,5 jaar en ik voel mezelf nog steeds niet de oude....is er nog hoop? Voor de zwangerschap had ik nooit last van pms. Nu wel... en ik heb het tussen mijn eisprong en menstruatie steeds zoooo warm dat ik dan nauwelijks kan slapen. Slik er sinds kort de pil voor en dat lijkt te helpen. Maar hoop stiekem nog dat ik ooit weer zonder kan. Dat ik mijn eigen systeem weer terug krijg..?

    zijn er meer mensen waarbij het extreem lang heeft geduurd? Ofwel, is er nog hoop?:rolleyes: Ben ook zwanger geworden na icsi, geen idee of dat wat doet?
     
  2. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Het heeft hier bij de eerste in ieder geval bijna 2jaar geduurd ;)
     
  3. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Mijn zoon is ook 1.5 en voel mij ook zeker niet de oude maar komt denk door de gebroken nachten nog. Verder hormonaal is het naar mijn idee wel weer de oude.
     
    Asley vindt dit leuk.
  4. Asley

    Asley Actief lid

    4 apr 2018
    494
    156
    43
    Vrouw
    Echt?! Dat geeft weer hoop :D waar had jij last van als ik vragen mag?
     
  5. Asley

    Asley Actief lid

    4 apr 2018
    494
    156
    43
    Vrouw
    Ah dat is wel pittig! Maar dus vooral last van vermoeidheid?
     
  6. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113

    Jah en alsof ik dement ben geworden maar dat komt door de vermoeidheid.
    Ik heb geen agenda alles in m'n hoofd en afentoe pen ik wat op de schoolkalender van zoon maar was vd week zo erg. Had met een arts een bel afspraak nou een week later op de kalender gezet. Hoe dan he dat is echt niks voor mij. Of dat ik niet eens weet wat we net gedaan hebben of wat wij gister aten en de rest van de afgelopen dagen.
     
    Asley vindt dit leuk.
  7. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.593
    10.782
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Van E had ik denk ik echt wel 1.5-2 jaar nodig om te ontzwangeren. Van L ben ik er denk ik wel door heen zoals ik mij nu voel. Maar misschien denk ik daar over een jaar anders over :roflmao:
     
    Asley vindt dit leuk.
  8. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik denk dat de opsomming die volgt verre van volledig is, maar iig ik had zweetaanvallen (even een worsteling met luier&baby->zweten bijv). Ik had een soort mist in mijn hoofd die heel moeilijk is uit te leggen. Ik was ontzettend moe. Mijn conditie was ook met fysiofitness nog niet omhoog te helpen. Ik had last van het syndroom van quervain (broertje van carpaal tunnel) etc etc. De moeheid is nog langer gebleven maar de mist in m'n hoofd en quervain gingen wel weg na ong 2jaar
     
    Asley vindt dit leuk.
  9. Asley

    Asley Actief lid

    4 apr 2018
    494
    156
    43
    Vrouw
    Oh dat komt mij allemaal zooo bekend voor! Fijn dat het uiteindelijk wel weer goed is gekomen! Ik vind vooral de slapeloosheid (door mezelf, mijn dreumes slaapt perfect) en die hitteaanvallen super vervelend. Regelmatig duren ze uren als ik in bed lig, ik kan dan ook niet zweten dus raak het moeilijk kwijt. Die zweetaanvalken bij jou na ongeveer 2 jaar ook verdwenen?

    Ben nu de pil ervoor gaan slikken. En dat lijkt te helpen. Maar twijfel nu wel. Misschien maak ik het proces hiermee alleen maar langer...? Heb wel eens gehoord dat ontpillen ook weer tijd kost..
     
  10. Asley

    Asley Actief lid

    4 apr 2018
    494
    156
    43
    Vrouw
    Haha dankjewel voor je reactie! Zo gek ben ik dus nog niet :roflmao:
     
    Miekje86 vindt dit leuk.
  11. Asley

    Asley Actief lid

    4 apr 2018
    494
    156
    43
    Vrouw
    Irritant is dat he! Zou ook deels met je hormonen te maken kunnen hebben? Mijn geheugen lijkt ook nog steeds ver te zoeken.. En slaaptekort daar nog bovenop is natuurlijk totaal niet bevorderlijk. Hoop dat we binnenkort weer een beetje van onszelf terug vinden :)
     
  12. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113

    Heb het idee dat m'n hormonen wel weer okee zijn maar goed het zou natuurlijk kunnen dat de vergeetachtigheid daar door komt. Of je kind neemt het je gewoon af:roflmao: zeg ik ook wel eens
    Denk dat als je niet goed slaapt dat dat ook een hoop met je doet hoor.
     
    Asley vindt dit leuk.
  13. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik denk ook dat ik met het krijgen van kinderen een paar IQ punten ben verloren ;)
     
    Asley en esklessebes vinden dit leuk.
  14. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Snap ik helemaal:roflmao: hier ook.
     
    1981Mama en Asley vinden dit leuk.
  15. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ja de zweetaanvallen zijn verdwenen. Heb ze ook niet lang teruggezien na de geboorte van mijn tweede (die wel borstvoeding kreeg, eerste keer niet).

    De quervain is gebleven. Totdat... ik B12 ging spuiten ;)
    Het lijkt wel een soort haarlemmerolie want er verdwijnen nu meer klachten ;)
    Moeheid veranderde maar niet zo gek als je 2x roofbouw op je lijf pleegt.
    Ben nu ook weer nóg moeier maar heeft mogelijk met corona te maken ;)
     
    Asley vindt dit leuk.
  16. Asley

    Asley Actief lid

    4 apr 2018
    494
    156
    43
    Vrouw
    thanks! Ja Corona maakt je misschien ook wel futloos inderdaad:roflmao:
    Fijn dat b12 zo geholpen heeft bij je! Ja die roofbouw is ook niet niets. Mijn gewicht is ook te laag, dus die vermoeidheid had ik ook al wel en dan een dreumes erbij zal daar vast niet in helpen. Maar merk wel dat hormonen dat niet positief beïnvloeden. Net de eerste dagen van de stopwerk gehad en de vermoeidheid was x1000 + fijne hoofdpijn en weer erg warm en slecht slapen. Dus denk echt dat die hormonen ook niet mee helpen:rolleyes:

    dus bij de eerste duurde je zweetaanvallen ruim 2 jaar en bij de 2e niet?! Ik heb ook geen borstvoeding gegeven ivm mijn al te lage gewicht. Misschien helpt dat dan niet mee:thumup:
     
  17. Asley

    Asley Actief lid

    4 apr 2018
    494
    156
    43
    Vrouw
    slecht slapen doet zeker een hoop! Hoop dat dit snel wat beter gaat bij jullie!
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  18. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ja ik zou inschatten dat de pil je lijf in een "normaal" hormonen ritme kan duwen inderdaad.

    Nee bijna 2 jaar. Over daarna kan ik weinig zeggen want op de 2e verjaardag van mijn oudste was ik net weer zwanger
     
    Asley vindt dit leuk.
  19. Asley

    Asley Actief lid

    4 apr 2018
    494
    156
    43
    Vrouw
    oh haha. Nou wie weet kan ik straks ook zonder pil. En zorgt de pil er nu inderdaad misschien voor dat alles weer een beetje in balans komt:thumup:
     

Deel Deze Pagina