Extreem slechte huid na HSG

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door CrystalSky, 20 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CrystalSky

    25 jul 2021
    26
    17
    3
    Vrouw
    Hey lieve dames,

    Vorige week donderdag (8 dagen terug dus) heb ik (na 2 jaar onsuccesvol proberen zwanger te worden) een HSG (baarmoederfoto) gehad. Resultaat? Beide eileiders compleet verstopt. Rechts hebben ze gelukkig helemaal door kunnen spuiten, dus nu in ieder geval een kans op zwangerschap.

    Alleen… 2 dagen na het HSG begon ik pukkeltjes op m’n wangen te krijgen, kleintjes. En sindsdien is het echt verschrikkelijk erg geworden. Mijn hele voorhoofd, wangen, kaaklijn, hals en borst zitten onder de pukkels en rode uitslag.

    Is er iemand die dit herkent? Ik dacht dat het misschien kan zijn dat m’n hormonen nu tekeer gaan omdat die rechter eileider ineens open is, zou dat kunnen?

    Alvast bedankt!
     
  2. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.811
    7.139
    113
    Vrouw
    Ik heb in April ook een hsg gehad en herken dit niet. Maar bij mij zijn wel beide eileiders open. Anders even het zkh bellen of ze dit vaker horen?
     
  3. Donna1993

    Donna1993 Bekend lid

    19 okt 2021
    698
    750
    93
    Vrouw
    Is er een verklaring waarom je beide eileiders verstopt zaten?:eek:
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Je hormonen komen van je eierstokken, die produceren wel ongeacht of eileiders t doen of niet. Dus dat kan niet. Misschien allergische reactie ergens op?
     
  5. momim

    momim Actief lid

    21 feb 2019
    342
    213
    43
    Ik zou denken dat het meer past bij een allergische reactie dan bij de hsg
     
  6. CrystalSky

    25 jul 2021
    26
    17
    3
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties! Op 9 juni krijg ik het volledige verslag en op 21 juni een gesprek. Ik woon niet in NL dus het duurt hier allemaal wat langer.

    Een allergische reactie kan ik me haast niet voorstellen, ik werk namelijk zelf ook vaak met jodium en nog nooit last gehad. Het jeukt ook niet, het zijn echt pukkeltjes.

    Ik zal morgen het zkh bellen om te vragen of ze het vaker horen.
     
  7. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb nooit een hsg onderzoek gehad, dus kan daar niets over zeggen.
    Maar door hormonale veranderingen (in mijn geval nu door zwangerschap), heb ik het ook heel erg. Ook onder kaaklijn, wangen, kin, voorhoofd en zelfs m'n nek en schouders.. verschrikkelijk.

    In jou geval zal het geen hcg zijn, maar kan in jou geval zeker door ineens open eierstokken komen en daarmee ineens meer of andere hormonen.

    Tips wat er aan te doen kan ik je niet mee helpen, ook nog naar op zoek :o:
     
  8. momim

    momim Actief lid

    21 feb 2019
    342
    213
    43
    Je hormonen veranderen niets als je eileiders wel of niet open zijn.
     
  9. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dat weet je nooit zeker hoe je lichaam reageert als de boel ineens weer open is.
    Je hormonen kunnen van zoveel dingen veranderen en in de war raken, dus ook na zo'n onderzoek ;);)
     
  10. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Het gaat om eileiders en niet om eierstokken hè, dat beïnvloedt je hormonen niet (gelukkig maar! Hier geen eileiders meer door buitenbaarmoederlijke zwangerschappen maar nooit iets geks ervaren qua pukkeltjes of iets dergelijks). Toevallig niks veranderd qua dieet, verzorgingsproducten of iets dergelijks? Wel apart dat het zo samenvalt. Succes met het bespreken van de uitslag in elk geval, hopelijk trekt je huid ook gauw bij.
     
  11. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.981
    3.068
    113
    Vrouw
    Typisch! Ik denk ook eerder aan een allergische reactie. Zoals meerderen hierboven schrijven: eierstokken produceren hormonen, niet je eileiders, dus denk niet dat het daar aan ligt. Weet je waarom ze verstopt waren?

    Puistjes zijn vaak hormonaal, maar rode uitslag een huidreactie op iets, dus misschien toch overgevoelig voor iets van de HSG. Ik heb ‘m ook gehad, jaren geleden en nergens last van gehad. Hopelijk trekt het snel weg!
     
  12. CrystalSky

    25 jul 2021
    26
    17
    3
    Vrouw
    Hey allemaal, bedankt voor de verdere reacties!

    Ik weet niet precies hoe het zit met hormonen, eierstokken, eileiders en HSG onderzoeken, haha. Ik moet zeggen dat het sinds vandaag een stuk minder is, ik zit nu op 7/8 DPO (ovulatietesten gebruikt dus ben zeker van moment van eisprong). Vanmorgen had ik ineens een hele scherpe kramp, die 30 seconden duurde en daarna nog iets na bleef zeuren. Alles in mij hoopt dat dit een innesteling was, maar zeker weten doen we het natuurlijk niet (de wachtweken zijn elke keer weer verschrikkelijk, en nu ik weet dat ik nu pas 'echt' kans maak is het nog honderd keer erger).

    Ik heb overigens verder absoluut niets veranderd in mijn verzorgingsproducten, wasmiddel etc wat de pukkels kon veroorzaken. Ik heb wel de afgelopen 4 dagen een toner van Paula's Choice gebruikt en dat heeft er denk ik wel voor gezorgd dat de boel een stuk rustiger is nu. In ieder geval super bedankt allemaal!
     
  13. BryceQuinlan

    11 mrt 2022
    15
    3
    3
    Vrouw
    Lunathion
    Misschien is het toeval? Ik kreeg in december ook ineens veel last van pukkels wat een paar maanden is gebleven. Ik had in januari mijn hsg en aangezien de pukkels toen al aanwezig waren, kon het niet daar aan liggen. De pukkels zijn nu bij mij gelukkig bijna helemaal weg.
     

Deel Deze Pagina