Extreme vermoeidheid eerste trimester zwangerschap

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Julia1988, 5 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julia1988

    Julia1988 Lid

    25 jun 2020
    47
    22
    8
    Vrouw
    Vele van jullie zullen het ervaren, ik ben nu bijna 6 weken zwanger van mijn derde kindje.
    Maar ik ben vermoeider dan bij mijn vorige zwangerschappen.
    Ik sta moe op, doe als het kan smiddags een dutje, maar geen enkele slaap lijkt het beter te maken.
    Ook heb ik geen eetlust en de hele dag een naar gevoel in mijn maag.

    iemand tips wat bij jullie hielp tegen de vermoeidheid? Op internet staat uiteraard zoveel mogelijk je rust pakken etc. Maar dat is geen doen met 2 kids die al lang geen middagdutje meer doen en met een baan van 24 uur per week.

    dus wie weet heeft iemand iets wat enigszins nog een beetje helpt tegen de extreme vermoeidheid...
     
  2. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Sorry geen tips. Ik weet idd dat ik omviel van vermoeidheid allebei de zwangerschappen en dat de tweede keer met peuter dat dat veel zwaarder viel.

    Uiteindelijk heb ik me ziek moeten melden (om andere redenen).

    Is er een mogelijkheid dat iemand uit je omgeving structureel op een slaapmoment voor je kids kan zorgen? Opa oma, zus, vriendin, buren?
     
  3. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.542
    1.895
    113
    Ik was in het eerste trimester ook zooooo vreselijk moe. Ik wilde alleen nog maar liggen en/of slapen. Ik moest helaas gewoon werken dus ging maar door tot het tweede trimester aanbrak en de moeheid afnam.
     
  4. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.402
    4.816
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar, helaas geen tips! Hier slaap ik s middags vaak wel even, maar niks helpt. S avonds gerust weer om 21.00 maar wordt s ochtends nog net zo moe wakker helaas!
     
  5. Julia1988

    Julia1988 Lid

    25 jun 2020
    47
    22
    8
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Herkenbaar dus..
    Ik vrees inderdaad dat er niets anders op zit dan het uitzitten en rust pakken waar het kan.

    Zo nu en dan ondersteuning vragen voor m’n twee kindjes is misschien nog wel een goed idee!
     
  6. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.254
    113
    Vrouw
    ik hoop voor je dat t bij t eerste trimester blijft.
    Ik zit op 20 weken en spuug nog dagelijks nog steeds nergens trek in en doodmoe. Nu begint mijn bekken ook mee te doen dus ik heb de jackpot:roflmao:
     
  7. Julia1988

    Julia1988 Lid

    25 jun 2020
    47
    22
    8
    Vrouw

    Oh nee :$ sterkte! Hoop dat je je snel beter voelt!
     
  8. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.254
    113
    Vrouw
    Jij ook! :)
     
  9. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Laat eens je vitamine d en b12 prikken.
    Deze kunnen zorgen voor vermoeidheid.

    In mijn eerste zwangerschap was ik ook extreem moe, ze kwamen er toen pas met 24 weken achter dat mijn vitamine d waarde extreem laag was (17). Dit verklaarde mijn vermoeidheidsklachten, toen extra gaan slikken en ging t snel beter
     
  10. Julia1988

    Julia1988 Lid

    25 jun 2020
    47
    22
    8
    Vrouw
    Bedankt voor de tip!
     
  11. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Extra vitamine slikken! Dat kan enorm helpen. Succes:)
     
    Julia1988 vindt dit leuk.
  12. Julia1988

    Julia1988 Lid

    25 jun 2020
    47
    22
    8
    Vrouw
    Ik slik inderdaad een multivitamine met visolie en extra foliumzuur. Maar zal me er eens in verdiepen :)
     
  13. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Geen tips, alleen herkenning. Bij een eerste zwangerschap kun je er net wat makkelijker aan toegeven. En zelfs dan is het slopend. Met nog één of meerdere kinderen erbij, is het helemaal een uitputtingsslag. De enige tip: houd je zelf niet constant groot. Probeer eens te kijken welke mogelijkheden je hebt om er toch af en toe aan toe te geven. Je lijf levert een topprestatie en heeft gewoon extra rust nodig. Dus kijk of er misschien eens iemand een middagje op je kinderen kan passen. Bekijk of er op je werk mogelijkheden zijn om wat kortere dagen te maken. \Het gaat wel weer over, maar tot die tijd moet je er zo goed mogelijk mee zien om te gaan.
     
  14. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Geen tips, hier ook alleen herkenning. Ik vond het verschrikkelijk. Had ook een peuter van ruim 3,5 rondlopen die niet elke dag meer sliep. Regelmatig zat ik te janken op de bank omdat ik gewoon niet meer kon. Ik denk dat het tot een week of 14 echt erg was en daarna waren het fases. Paar dagen wel en dan weer niet. Maar later in de zwangerschap heb ik me nooit meer zo moe gevoeld. Op mijn werk had ik er minder last van want dan werd ik bezig gehouden maar thuis met kind was verschrikkelijk.

    nu aan het einde ben ik ook wel weer moeier en lig ik regelmatig te dutten op de bank. Gelukkig heb ik een kind dat van rustig televisie kijken houdt en de tent niet afbreekt :D

    Probeer je uurtjes slaap echt te pakken en terug te vallen op je partner als hij thuis is.
     
    Julia1988 vindt dit leuk.
  15. Lovely123

    Lovely123 Fanatiek lid

    28 nov 2013
    1.248
    224
    63
    Leiden
    Vreselijk die vermoeidheid!
    Bij iedere zwangerschap werd het erger en heeft het langer aangehouden..
    Ik kon helemaal niks, alleen maar als een zoutzak op de bank hangen, huis ontploft (3 kids de hele dag thuis ivm Corona) drama.
    Gelukkig ben ik sinds een week of 2 eindelijk weer wat fitter.
     
    Julia1988 vindt dit leuk.
  16. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik heb me gewoon ziekgemeld tot t beter ging. Bij allebei was dat rond de 11 weken. Rust vaak nog taboe op maar ook (of juist) een zwangerschap kan je ziek maken waardoor je niet kunt werken.

    En dan zoveel mogelijk slapen, vroeg naar bed, dutje als kids bijv ergens spelen of even naar opa en oma gaan oid. Ik lag er bij de zwangerschap van mn zoontje altijd rond 21 uur in (nu nog trouwens haha) en als mn zoontje op school zat deed ik n dutje. N half uurtje was vaak al genoeg. En als slapen niet lukt iig liggen.
     
    Julia1988 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina