F1 topic algemeen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mamavan2SE, 6 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.759
    830
    113
    Noord Holland
    Haha indd dat. Was ook t eerste wat ik zei. Hamilton geen punten als Max ze niet heeft kan ik mee leven
     
  2. KJB

    KJB Actief lid

    2 aug 2021
    458
    449
    63
    Vrouw
    17.15 verantwoorden bij stewards. Zou inderdaad het meest fair zijn om het gewoon zo te laten en allebei 0 punten te geven.

    "The Game is On" in ieder geval! Heerlijk!
     
  3. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
  4. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.759
    830
    113
    Noord Holland
  5. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja.. dat hij met de start 3 plaatsen verder moet starten dan wat er uit de kwalificatie komt.
     
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.001
    17.026
    113
    Vrouw
    Hij wordt 3 plekken teruggezet bij de volgende race... stel hij start vanaf pole dan is het +3 dus starten vanaf p4.
    Vind het wat overdreven. Hamilton kwam vanuit de pit, blauwe vlaggen omdat er snel op hem af gereden werd en dan gaat hij wijd voor Verstappen.. die reageert meteen om zijn plek te verdedigen. Ik vond het ook lastig te beoordelen. Zou eerder zeggen zo laten of beide een time penalty ofzo
     
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.001
    17.026
    113
    Vrouw
    Maarja, hopen op pole of in ieder geval top 3 in Rusland zodat hij goed terug kan komen. Circuit is meestal in het voordeel van Mercedes, maar goed dat zegt niet veel. We gaan het zien.
     
  8. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nou dat inderdaad, in had het ook eerlijk gevonden als het gewoon zo werd gelaten.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  9. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.759
    830
    113
    Noord Holland
    Dat is indd een pittige straf. Terwijl hamilton in silverstone verstappen in de vangrail reed en daar maar 10 sec penalty voor kreeg. Naar wat ik gezien heb vind ik dat beide dezelfde straf moesten krijgen of zo laten met een waarschuwing. Gaat nergens over
     
    Spectre vindt dit leuk.
  10. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.935
    1.662
    113
    Vrouw
    Voor norris ging ie bij de start netjes aan de kant en nu niet klopt allemaal niet
     
    Spectre vindt dit leuk.
  11. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    Ze moeten sowieso ook nog een nieuwe motor inzetten, gewoon ook direct bij de volgende race in rusland doen, daar krijgen ze namelijk ook een gridstraf voor, dan direct maar inlossen bij deze.

    Ik vond het ook een racing incident, maar was er wel bang voor dat er straf zou komen voor Max... (had zo'n voorgevoel) :rolleyes:

    We zullen zien wat eruit komt de volgende race.
    2 weken wachten....
     
  12. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.759
    830
    113
    Noord Holland
    Dat zei ik thuis ook tegen mijn man. 2 vliegen in 1 klap. De 3plaatsen gridstraf hebben ze toch al aan hun broek hangen kunnen ze meteen een nieuwe motor erin zetten. Stiekem hoop ik dat Hamilton in Rusland niet zijn top rijd. Vind t maar een onsportief mannetje
     
    mum2be2 vindt dit leuk.
  13. KJB

    KJB Actief lid

    2 aug 2021
    458
    449
    63
    Vrouw
    Heel voorspelbaar inderdaad. FIA doet er weer alles aan om Hamilton in het kampioenszadel te helpen..
     
  14. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Wat een toestand weer vandaag...


    Ze zullen inderdad wel een motorwissel doen denk. Minder "pijnlijk".
    En Hamilton moet trouwens ook nog een motorwissel.


    Maar wat gaaf om Ricciardo te zien winnen zeg! Blij ei :D
     
    Kolibrie2 en Athina vinden dit leuk.
  15. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.329
    2.040
    113
    De winst voor Ricciardo was geweldig! Wat een dag voor McLaren! Zo gaaf! Ik ben normaal helemaal geen Bottas fan maar die had ook een topweekend.

    Tja de straf voor Max was te verwachten. Het was ook niet echt zijn bocht vond ik en de straf ook wel terecht. Hij had beter kunnen liften.
     
  16. nanni1996

    nanni1996 Fanatiek lid

    23 jul 2008
    3.631
    320
    83
    Het was een foutje van beide en door die "broodjes" die er liggen kwam max zijn auto omhoog. Die broodjes zijn dus gewoon gevaarlijk op die plek.
    Motorwissel zal denk ik afhangen van de baan en ook van de kwalificatie. Ook hamilton kan een slechte kwalificatie hebben, en als max ondanks zijn gridstraf van 3 plekken, toch voor hamilton staat zal hij denk de motorwissel niet toepassen.

    Ik vond het wel mooi dat ricci hem won! Straf van Perez sloeg ook nergens op, waar moest hij heen? Hij zat ervoor, en als hij op de baan was gebleven dan had hij lecrlec eraf gereden en niet zo zachtjes ook denk ik.
    Maar ja met de vrije training vrijdag en de kwalificatie voor de sprintrace deelde ze al rare straffen uit, dus zal wel het weekend van de rate straffen zijn
     
  17. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Uitkomst van de straf van Max stond ik ook even van te kijken.

    Ja, hij had kunnen liften. Maar zat in een super snelle ronde. Lewis kreeg de blauwe vlag en wist van de snellere auto's.
    Daarbij zag je hem duidelijk kijken en wist hij dat verstappen daar zat en gooide hem direct helemaal naar links.

    Dat Max uiteindelijk bovenop Lewis in beland is puur omdat hij gelanceerd werd door de broodjes.

    Daarbij was Lewis zijn actie in dezelfde mocht bij Norris heel anders dan bij Verstappen. Dus ja, dan begint het er toch meer op te lijken dat het bewust wordt?

    In dit geval hadden ze het gelijk moeten trekken.
    Beide een straf of beide geen straf.

    Los van dit alles een race met een super mooie uitkomst.
    Ricciardo 1, Norris 2 en zelfs Bottas nog zover naar voren. Respect.
    3e plek natuurlijk een beetje cadeau door de straf van Perez, maar neemt niet weg dat Bottas het erg goed gedaan heeft.

    Bij Max was het sowieso geen top dag. Slechte start, zeer slechte pitstop.
     
  18. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Ik zat gisteren helemaal te glunderen voor de tv. Wat een blijdschap van Ricciardo, Norris en heel team MC laren. Het was ze zeker gegund. Over Bottas viel ook zeker wel wat te zeggen, gewoon van plek 19 naar podium gereden. Moet je toch wel even voor elkaar krijgen. Echter werd hij natuurlijk wel geholpen door de straf van Perez, wat ik overigens zwaar onterecht vond.

    Over de crash tussen max en Lewis wil ik het eigenlijk niet hebben, puur omdat ik Lewis kotsbeu begin te worden. Hij heeft bij mij al zijn credits verspilt. Max had zeker wel een aandeel in de crash, en gaat zeker niet helemaal vrij uit. Alleen vind ik de straf te zwaar. FIA is heel de sport aan het verzieken.

    Over 2 weken in Sochi maar meteen alle gridstraffen incasseren en een nieuwe motor erin zetten. HAM moet ook nog een nieuwe motor en gridstraffen incasseren dus dan kan Max daarvan profiteren.
     
  19. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Vond het ook erg leuk dat Mclaren won! Wat een blijdschap zeg! Zo leuk!

    Terechte straf voor Max vond ik. Altijd wachten tot hij weer een keer in de grindbak terecht komt.. zo zonde…
    Vond hem dit seizoen juist volwassener racen en was ook bij minder incidenten betrokken.. jammer dit
     
  20. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.001
    17.026
    113
    Vrouw
    Ik vond het zeker ook wat te gehaast van max, hij had hem ook daarna nog kunnen pakken bijv. Ondanks dat bewijst het wel maar weer hoe goed het is dat de halo er is, anders had dit misschien een hele andere uitkomst gehad ..
     

Deel Deze Pagina