Ik krijg net per mail een factuur, van onze oude tandarts dat ik daar op periodieke controle ben geweest. Ergens in mei of juni zijn we bij hun weggegaan. Een bak ellende met opzeggen, en mn dossier kregen we niet mee zonder betaling, dus die heb ik ze laten houden. Doei. Maar nu krijg ik dus een factuur. Tis geen hoog bedrag maar 21 euro. Maar ik ben daar niet geweest. Hoe hoog kunnen hun dit spelen? En hoe hoog ik? Ik heb ze al teruggemaild dat wij geen patiënt meer zijn van hun praktijk en ik niet op controle ben geweest en dus ook niet betaal. Maar wat zijn mijn rechten?
Geen ervaring mee. Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Neem daar dan even contact mee op en laat hun het verder regelen.
Ik ben daar makkelijk in. Ik zou betalen en het afsluiten. Kost allemaal zoveel energie voor die paar rot centen.
Aan de ene kant, ja. Maar; wat zegt dan dat ze over 6 maand niet weer een factuur sturen? En weer? En weer? Ik bedoel. Ik ben al bijna 5 maand geen klant meer. En ik ben gewoon niet geweest. Wie zegt dan dat dit zogenaamd de laatste is?
Heb je al gebeld? Ik snap dat je met ellende bent weggegaan, maar ik zou uitgaan van een fout en het telefonisch bespreken. Ik vind het een beetje vreemd om over rechtsbijstand te spreken terwijl je alleen een factuur hebt gekregen.
Even bellen/langsgaan. Zeggen dat je geen patiënt meer bent (heb je daar bewijs van?) Kijken wat ze daar dan van zeggen. Ook al is het maar 21€ ik zou echt niet zomaar betalen
Daar zou ik niet van uitgaan. Ik denk dat het een vergissing is en bel ze anders even en laat anders op mail zetten dat je niet meer ingeschreven bent.
Het probleem is, waarom we ook weg zijn gegaan is omdat deze tandarts heel verbaal agressief is naar klanten en collegas. Geld rekend voor dingen die niet gebeurd zijn en kosten rekend voor dingen waar je geen kosten voor mag rekenen. Al met al dus een lastig iets om mee te communiceren. Ik bel ze eel even, maar wil alles graag op de mail omdat ik zo bewijs heb. Per telefoon heb ik dat niet.
Heb je nog tips welke wel werken ? Heb er nu 4 geinstalleerd en geprobeerd. Of je hoort alleen wat gekraak. Of je hoort niks. Of hij neemt niet op. Dat werkt dus niet zo goed helaas..
Makkelijk verdiend, misschien krijgt ze dan nog meer rekeningen. Ik zou een brief sturen dat het niet klopt en je niet betaald, wellicht is het gewoon een foutje.
Je kan bellen en vragen van welke datum het factuur is. Als dat dus in het tijdsbestek van die 5 maanden is kan je gelijk zeggen dat je al 5 maanden bij een andere tandarts in behandeling bent en dat het factuur verkeerd geadresseerd is.
Wij hebben vorig jaar hetzelfde gehad, maar dan met de huisarts. Waren verhuisd, nieuwe huisarts, dus dossier moest naar nieuwe huisarts. Zag ik opeens dat we (terwijl we al patiënt bij nieuwe huisarts waren) dat er consulten bij de oude huisarts waren gedeclareerd terwijl wij niet waren geweest. Ik heb eerst contact met de oude huisarts opgenomen. Assistente vertelde dat ze die tijd had gerekend voor de administratie rondom onze verhuizing. (Die assistente was ook nogal heetgebakerd). De manier waarop, maakte dat we navraag hebben gedaan bij de zorgverzekering en het blijkt dat ze daar helemaal geen consult voor mogen rekenen. Zorgverzekering heeft daarop contact opgenomen met de huisartsenpraktijk en die facturen zijn uiteindelijk niet betaald. Volgens mij is de praktijk daarna extra in de gaten gehouden qua facturen/declaraties, want in principe is het gewoon fraude. In jouw geval zou ik hetzelfde doen, eerst contact opnemen met de praktijk. Wie weet is het alleen een foutje en krijg je te horen dat je niet hoeft te betalen. Zeggen ze dat niet, neem je contact op met de zorgverzekering.
Had je nog een afspraak staan? Anders gewoon melden dat je niet bij die tandarts onder behandeling bent dus ook de rekening niet gaat betalen.