Factuur gekregen, geen dienst afgenomen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 31 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik krijg net per mail een factuur, van onze oude tandarts dat ik daar op periodieke controle ben geweest.

    Ergens in mei of juni zijn we bij hun weggegaan. Een bak ellende met opzeggen, en mn dossier kregen we niet mee zonder betaling, dus die heb ik ze laten houden. Doei.

    Maar nu krijg ik dus een factuur. Tis geen hoog bedrag maar 21 euro. Maar ik ben daar niet geweest. Hoe hoog kunnen hun dit spelen? En hoe hoog ik?

    Ik heb ze al teruggemaild dat wij geen patiënt meer zijn van hun praktijk en ik niet op controle ben geweest en dus ook niet betaal.

    Maar wat zijn mijn rechten?
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik zie nu trouwens ook dat er een totaal verkeerde verzekering zogenaamd bij staat.
     
  3. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Geen ervaring mee. Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Neem daar dan even contact mee op en laat hun het verder regelen.
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Nee die heb ik dus niet.. helaas.. :(
     
  5. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben daar makkelijk in.
    Ik zou betalen en het afsluiten.
    Kost allemaal zoveel energie voor die paar rot centen.
     
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Aan de ene kant, ja.

    Maar; wat zegt dan dat ze over 6 maand niet weer een factuur sturen? En weer? En weer?

    Ik bedoel. Ik ben al bijna 5 maand geen klant meer. En ik ben gewoon niet geweest.

    Wie zegt dan dat dit zogenaamd de laatste is?
     
    rums, RachelleNM en bosi333 vinden dit leuk.
  7. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Heb je al gebeld? Ik snap dat je met ellende bent weggegaan, maar ik zou uitgaan van een fout en het telefonisch bespreken. Ik vind het een beetje vreemd om over rechtsbijstand te spreken terwijl je alleen een factuur hebt gekregen.
     
    bloem82, Madeliefje06, nizzie86 en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw

    Even bellen/langsgaan. Zeggen dat je geen patiënt meer bent (heb je daar bewijs van?)
    Kijken wat ze daar dan van zeggen. Ook al is het maar 21€ ik zou echt niet zomaar betalen
     
    fanona, Brinta en Lexie74 vinden dit leuk.
  9. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.918
    3.968
    113
    Vrouw
    Even bellen zodat je zeker weet dat het van je tandarts komt en geen phishing is.
     
    nense, Zara75 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Daar zou ik niet van uitgaan. Ik denk dat het een vergissing is en bel ze anders even en laat anders op mail zetten dat je niet meer ingeschreven bent.
     
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Het probleem is, waarom we ook weg zijn gegaan is omdat deze tandarts heel verbaal agressief is naar klanten en collegas. Geld rekend voor dingen die niet gebeurd zijn en kosten rekend voor dingen waar je geen kosten voor mag rekenen.

    Al met al dus een lastig iets om mee te communiceren. Ik bel ze eel even, maar wil alles graag op de mail omdat ik zo bewijs heb. Per telefoon heb ik dat niet.
     
  12. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Call recorder op je telefoon installeren.
     
    rums, bosi333 en Ysabella vinden dit leuk.
  13. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ga ik gelijk doen. Dank!
     
    bozoe vindt dit leuk.
  14. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.521
    1.944
    113
    Bel even met juridisch loket dan.
     
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Heb je nog tips welke wel werken ? Heb er nu 4 geinstalleerd en geprobeerd. Of je hoort alleen wat gekraak. Of je hoort niks. Of hij neemt niet op.

    Dat werkt dus niet zo goed helaas..
     
  16. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Makkelijk verdiend, misschien krijgt ze dan nog meer rekeningen.
    Ik zou een brief sturen dat het niet klopt en je niet betaald, wellicht is het gewoon een foutje.
     
  17. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Op handsfree bellen, en met een andere telefoon het gesprek opnemen!
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  18. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Je kan bellen en vragen van welke datum het factuur is. Als dat dus in het tijdsbestek van die 5 maanden is kan je gelijk zeggen dat je al 5 maanden bij een andere tandarts in behandeling bent en dat het factuur verkeerd geadresseerd is.
     
  19. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Wij hebben vorig jaar hetzelfde gehad, maar dan met de huisarts. Waren verhuisd, nieuwe huisarts, dus dossier moest naar nieuwe huisarts. Zag ik opeens dat we (terwijl we al patiënt bij nieuwe huisarts waren) dat er consulten bij de oude huisarts waren gedeclareerd terwijl wij niet waren geweest.

    Ik heb eerst contact met de oude huisarts opgenomen. Assistente vertelde dat ze die tijd had gerekend voor de administratie rondom onze verhuizing. (Die assistente was ook nogal heetgebakerd).
    De manier waarop, maakte dat we navraag hebben gedaan bij de zorgverzekering en het blijkt dat ze daar helemaal geen consult voor mogen rekenen. Zorgverzekering heeft daarop contact opgenomen met de huisartsenpraktijk en die facturen zijn uiteindelijk niet betaald.
    Volgens mij is de praktijk daarna extra in de gaten gehouden qua facturen/declaraties, want in principe is het gewoon fraude.

    In jouw geval zou ik hetzelfde doen, eerst contact opnemen met de praktijk. Wie weet is het alleen een foutje en krijg je te horen dat je niet hoeft te betalen. Zeggen ze dat niet, neem je contact op met de zorgverzekering.
     
    owly, GossipGirlxoxo, Gewooniemand en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Had je nog een afspraak staan?
    Anders gewoon melden dat je niet bij die tandarts onder behandeling bent dus ook de rekening niet gaat betalen.
     

Deel Deze Pagina