Familiesituatie door hond

Discussie in 'De lounge' gestart door River87, 6 apr 2021.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Hallo ,
    Ben op zoek naar tips.. het zit zo..
    Mijn zwager en schoonzus hebben een goed jaar geleden een hond uit t buitenland gehaald toen ruim 4maanden oud en inmiddels is hij 1.5
    Door wat hem daar is aan gedaan kon hij in het begin niet worden aangelijnd. Uiteindelijk is dit goed gekomen.

    De hond is vrij groot en druk en de baas i huis.. hun nieuwbouw huis van 2jaar oud is al flink toegetakeld behang, de gordijnen de bank alles is gesloopt.. ze zijn dus ook tot op heden nog steeds niet op training geweest met de hond.
    Tot nu toe denk je waar maak je je druk om..
    Dat hij hun huis sloopt en de boel regeert in huis moeten zij weten.
    Maar ik heb de hond al mn schoonmoeder zien bijten. Mn schoonzus ook regelmatig.
    Maar een goede maand geleden waren wij op visite bij hun.. en heeft ie onze zoon gebeten.. hij zat eerder al eten uit zn hand te grijpen dat ik dacht hmz.. ik heb het niet zo op honden maar bij deze zit ik altijd al met een hartslag van 320 hem in de gaten te houden.
    En nu hapte hij dus in zn arm mn man zat er naast en kon m gelijk weg halen en werd natuurlijk zwart voor zn ogen.

    Mijn zwager bleef maar zeggen nou t ging toch goed er gebeurde niks...
    Nou wij vinden het niet niks.. en dat hij al beet is erg genoeg.
    En wat als hij wel door gebeten had.. Nou ik wil er liever niet eens bij nadenken.

    Met Pasen wilde mn schoonouders met iedereen eten nou prima maar dan willen we niet de hond erbij.
    Nu zit mijn zwager zinds nov thuis dus de hond is ook niet meer alleen thuis geweest en dat durven ze ivm slopen ook niet.
    Nou prima neem hem mee maar dan in de benche in de gang. Dit was allemaal akkoord tot de avond ervoor.. of se hond toch niet eerst even binnen mocht komen om gedag te zeggen?
    Wij gave aan dit niet te willen omdat we onze zoon liever niet in 1 ruimte hebben meer met hem
    Zij vinden dat ze veel consesies doen en wij geen.. uhm ja kunnen moeilijk onze 2jarige alleen thuis laten? En mens en hond zit ook wel enig verschil..
    Wij zeide joh gaan jullie 4uur komen wij half 5 dan kan de hond eerst nog even hallo zeggen etc en dan komen wij als.hij dus in de bench zit. Geen probleem

    Nou t ging allemaal ok.. hond zat erin toen we aankwamen en bleef ook gewoon rustig erin gelukkig. Merkte wel behoorlijk afstand zeker van mn schoonzus.
    Toen zij naar huis waren en ik al.met kind bij de auto was gaf mn schoonmoeder aan dat ze denken dat alles bij mij vandaan komt.. mijn man is degene die snachts nog steeds vaak wakker ligt van dit incident en we zitten 100% op een lijn wat dit betreft. Dus wel jammer om dit te horen.
    We willen graag met ze om de tafel om alles te bespreken maar mijn man zegt dat zijn broer het gewoon niet inziet wat er is gebeurd en ze zeggen ook vanaf dag 1 hij doet niks.. iedere hond kan een kind ineens bijten hoe lief ook we zijn gewoon waakzaam maar juist deze hond met gebruiksaanwijzing en geen training vinden we nog lastiger en daarnaast geven wij ook constant aan dat onze peuter ook de hond ineens kan slaan o.i.d. en daar waren we ook voor zeker ivm tegen reactie.

    We willen graag elkaar blijven zien en dus lijkt het ons fijn afspraken te maken en hopen dat zij dit ook zo zien en dus vandaar de vraag wie heeft er tips.. zij hebben geen kinderen en kunnen zich hier ook lastig in in leven..
     
  2. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.286
    4.154
    113
    Sorry, ik haak al af bij een hond die "hallo" moet komen zeggen. Het is verdorie een dier. Dat je een hond niet op kan voeden ala, maar daar hoeven andere mensen geen last van te hebben.
     
    mama079, Leni88, Kolibrie en 30 anderen vinden dit leuk.
  3. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou de hond niet meer bij kinderen laten.

    Geen enkele twijfel.

    De veiligheid van je zoon staat absoluut voorop.

    Eerst honden training en dan kijken jullie weer verder.

    Maar breng het vanuit jezelf. Zeg niet dat de hond vervelend is (is hij wel, maar goed) maar zeg dat de veiligheid van je zoon voorop staat.

    En verder, met corona moet je toch zoveel mogelijk niet met meerdere volwassenen bij elkaar komen. Kunnen zij mooi ondertussen die training doen.
     
    Leni88, MissBlue, hummeltje5 en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Oh nee zeker niet dat mijn kind nog in de buurt bij die hond zou komen, en ik daarbij ook niet... Dan maar een slechte band met schoonbroer en zus maar wat als het wel fout was gegaan de vorige keer, of de volgende keer...
    Ik zou er wel een gesprek over aan gaan met ze. Of je man en zijn broer samen, zodat jij er tussen uit blijft als je toch al beschuldigd wordt. ik.vind het namelijk wel jullie taak om (nogmaals) uit te leggen waarom jullie hiervoor kiezen aan gezien het nog niet duidelijk is bij hun.
    Succes!
     
    River87 en NiekeKris vinden dit leuk.
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ja, nouja ik ben honden eigenaar en ben vrij kritisch met het ‘opsluiten’ van mijn dieren voor iemand anders.


    Maar dit is anders. Er is een (meerdere zelfs) bijt incident geweest en dat is leidend in deze situatie. De hond is kennelijk niet te vertrouwen en in dit geval zou ik er dan voor kiezen om de hond uit de situatie te halen zodat het niet uit de hand loopt. want op deze manier hou je de cirkel van angst in stand, en dus het risico dat het weer gebeurd.

    Indien hem hier geen begrip voor hebben, zou ik dat loslaten. Een kind is nu eenmaal gewoon meer dan een hond. En het is geen punt als hun dat anders zien, maar dat mag jij ook. Dus of de hond in de bench of ergens anders als je komt. Of gewoon niet meer komen. Tis heel simpel, maar ook hard.
     
    11131618, Vero0504, Gewooniemand en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Ik denk dat jullie al hartstikke goed bezig zijn! Je denkt mee, komt met oplossingen en draagt dingen aan.
    Kijk, er zullen vast mensen zijn hier die zullen zeggen ‘nou daar kom ik dus mooi niet meer!’
    Ja, allemaal leuk en aardig maar het is wel familie en daar zijn meer mensen en verwevenheid mee gebonden dan bijvoorbeeld verre vrienden waarbij deze stap wat makkelijker zou zijn.
    Het vervelende aan deze situatie is dat er nog een extra laag bij komt. Namelijk een trap na doordat je schoonmoeder ook nog even ‘fijntjes’ aangeeft dat het allemaal wel door jou zou komen.
    Oké, zij zitten ook met de situatie in hun maag natuurlijk, want het gaat om hun kinderen die niet op één lijn zitten.
    Ik denk, aangezien het de broer van je man is èn zijn ouders, dat je man hier de eerste zet moet gaan geven. Hij zal met zijn familie moeten gaan praten. Niet om jou te verdedigen maar om aan te geven hoe júllie hierin staan.
    En misschien, doordat hij jou steunt, wordt ‘de last’ een beetje minder.
    Maar even wat anders: zonder verwijt of wat ook. Corona zou eigenlijk dé reden kunnen zijn om ze voorlopig even helemaal niet te zien. In principe hadden jullie daar niet mogen zijn toch met z’n allen :)
     
  7. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Ik lees dat anders. Volgens mij schrijft ze dat haar schoonmoeder hun vertelde dat zwager en schoonzus denken dat het allemaal van haar vandaan komt.
     
    River87 vindt dit leuk.
  8. Novi

    Novi Niet meer actief

    Jullie hebben netjes en in het belang van jullie kind gehandeld. Ik vind dat je de hond echt weg moet blijven houden bij jullie kind. Meedenken in andere oplossingen prima, maar ga alsjeblieft niet jullie grens verleggen in het belang van een goede familieband. Hoe vaak hoor je niet dat zo een incident echt fout afloopt...
     
    Zonnestralen, hummeltje5 en Vero0504 vinden dit leuk.
  9. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Dat kan. Maar sowieso vind ik het een soortement trap na, want waarom zou schoonmoeder dat überhaupt zeggen zonder dat ze dat zeker weet? En ook al zouden het wél gezegd hebben, dan vind ik het nog niet aan haar om dat te zeggen tegen TS.
     
    River87, Dubbelgeluk en Ysabella vinden dit leuk.
  10. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Dat heet familiedynamiek. :D
     
    RM1996, GossipGirlxoxo, Vero0504 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Probeer het eens anders te brengen. Waarom heeft de hond gehapt? Omdat het hem allemaal veel te veel was. Een hond hapt niet omdat hij niet is opgevoed. Een hond hapt uit zelfbescherming. En dit niet alleen als hij aangevallen wordt maar ook als hij zich bedreigd voelt. Dus is het duidelijk dat er een situatie was die voor de hond heel onplezierig en bedreigend was. Voor de hond is het dus ook veel beter om rustig thuis te zijn. Even hallo zeggen is vermenselijken. De kans dat deze hond dit niet trekt is groot. En arm beest is daar de dupe van.

    Ik denk dat als je het vanuit dit oogpunt brengt het heel anders overkomt. En uiteindelijk voor iedereen het beste is.
    Arme hond en arm kind. Dat zijn de grootste slachtoffers hierin. Beide moeten beschermd worden.
     
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb zo’n gruwelijk hekel aan mensen die niet zien dat wat hun huisdier doet níet ok is - en dan vooral dus agressief gedrag negeren a la ‘het ging toch goed?’ na naar een kind happen... Ik loet mijn kinderen niet meer in de buurt van de hond en zelf bleef ik er ook weg. Als ze mij dat dan kwalijk nemen, is dat maar zo...
     
    Zonnestralen, Vero0504, Nellie4 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.424
    5.511
    113
    Vrouw
    Ik heb vd week een bericht geplaatst in “film televisie en nieuws”.
    Zie hierboven het bericht van @tupp .
    Over een babietje die is dood gebeten door de herder van haar opa en oma.
    Die hond had al eerder gebeten, oa de kat die het niet heeft overleefd.

    Ik zou niet meer met m’n kinderen daar over de vloer komen.
    Hoe vreselijk voor de familie banden ook. Mensen die zo in ontkenning zijn, heel eng.
     
    Madeliefste, Jessi79, Casara en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    Brrr nee hoor. Ik ben bang voor honden, dus ben niet echt objectief, maar no way dat die hond nog gezellig tussen het bezoek doorloopt als ik of mijn kinderen er zouden zijn. De hond blijft afgezonderd of wij blijven afgezonderd.
     
    River87 vindt dit leuk.
  15. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Begrijpelijk dat je met ze om tafel wilt om het te verduidelijken, maar uit je post maak ik op dat zij niet open staan voor jullie kant van het verhaal.

    En dat hij nu 3x iemand gebeten heeft en er als eigenaar geen alarmbellen gaan rinkelen dat je in actie moet komen, juist voor je hond, daar begrijp ik echt niks van.
     
    River87 vindt dit leuk.
  16. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Ik schrik heel erg van hun reactie.. "nou t ging toch goed er gebeurde niks..." Heel akelig hoe zij erin staan en het niet willen zien. Ik zou onder geen beding meer een voet over de drempel zetten daar. Ongeacht of het ruzie oplevert of niet. Echt alsjeblieft bescherm je zoon en laat hem niet meer in de buurt van die hond. En ook niet dat je schoonouders oppassen en de hond toch langs komt oid. Veiligheid van je kind voorop! Ik vind het wel netjes hoe je het probeert op te lossen, maar ik ben bang dat het weinig uithaalt als men zo in ontkenning is.
     
    River87 vindt dit leuk.
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Context; ik ben zelf ook hard gebeten door een hond als kind, ik speelde bij een nichtje, de hond sliep en ineens stuift hij op me af en grijpt me in m’n onderbeen. Mooie littekens aan overgehouden. Mijn oom en tante vonden het wel erg, maaaar ik had vást de hond laten schrikken, want hij deed zoiets niet. Ik was daarna heel angstig voor honden, gelukkig wel overheen gekomen :) Maar met mijn oom en tante was niet te praten, die kozen voor hun hond en kwamen dus bv ook niet zonder hond op mijn verjaardag - dus kwamen ze niet. Ik ben daar nooit meer thuis geweest, want rekening houden met het feit dat ik heel bang was voor die hond zat er niet in. Pas toen hij hun eigen kind beet, ging er wat dagen... maar toen was de schade in de familie al geschied, nooit meer contact gehad dus.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  18. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Hond takelt huis toe.
    Hond bijt schoonmoeder.
    Hond bijt meerdere keren schoonzus.

    Ben ik nu de enige die niet begrijpt dat jullie je kind in dezelfde ruimte met deze hond hebben gelaten?
    Hij hapte al een paar keer eten uit zijn hand. Duidelijk dus dat er ook nog eens geen grote afstand zat tussen kind en hond. Gezien de eerdere bijtincidenten had een ieder dit dus kunnen zien aankomen.

    Sorry, maar de familiebanden zou ik mij nog het minst druk om maken. Kind had afgeschermd moeten worden van de hond. Misschien geen aardige reactie, maar wel hoe ik erover denk.
     
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    #20 GroeneBomen, 6 apr 2021
    Laatst bewerkt: 6 apr 2021
    Hou op, schei uit... déjà vu. Vreselijk :(

    Mijm broer had 2 van die exemplaren waarvan 1 erg problematisch was en niet alleen diepe littekens had veroorzaakt bij schoonzus (ze borstelde hem gewoon...), hapte naar bezoek en ik heb ook al hap gekregen (als je iets te vlug bewoog viel ie aan bah), sloopte veel etc etc
    Puntje bij paaltje,in t gesprek begon mijn broer over 'maar je zet je kind toch ook niet buiten?' 'Kind zet je ook niet op de gang als je t niet wil' 'kind laat je ook niet alleen thuis'


    We hebben als gezin besloten: jullie zijn welkom, minus honden. Neem je de honden mee? Dan laat je hond vooraf heel lang uit en blijft de hond in de tuin (hebben ze nooit gedaan hoor, want kind zet je ook niet buiten ;) honden bleven thuis en bezoek aan ons was korter zeg maar). Als wij bij jullie komen? Is de hond ook lang uitgelaten en moe en op de slaapkamer van jullie: wij willen ons vrij kunnen bewegen.
    Het is en blijft een hond.

    Gesprek is gevoerd met allen van ons gezin dus ook mijn ouders en mijn zus met gezin: dat we dit echt als team deden. Dat maakte indruk en t idee dat zij niemand meer zouden zien, deed de truc. We hebben duidelijke afspraken gemaakt, dus we komen ook niet zomaar aanwaaien :)

    Goddank zijn die honden nu dood (wel oud geworden) en zijn de 2 nieuwe honden geen gevaar en mogen mee maar keurig aangelijnd in huis, 1 van hun is er altijd bij en zit direct naast de honden en altijd vooraf flink uitgelaten.

    Dus hier is t goedgekomen! Was echt niet makkelijk maar ook zij zagen in dat dit voor iedereen beter was.
     
    S2909 en Gewooniemand vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina