Fantastische verjaardagsideeen

Discussie in 'Corona forum' gestart door Dubbelgeluk, 28 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Binnen de komende 3 weken met striktere maatregelen wordt onze zoon 6 jaar. We willen er voor hem wel iets leuks van maken. Wie heeft er iets leuks gezien/ gehoord?! Mag best gek zijn, mag ook wat kosten, als we het dat waard vinden.

    Kom maar op met die leuke ideeën!
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Heb je een richting waarin we mee kunnen denken? Eerste wat in mij op komt is iets buiten omdat de groepen dan wat groter mogen zijn maar je bent deze tijd van het jaar aan het weer verbonden.
    Zijn het overwegend volwassenen die normaal komen? Veel kinderen erbij? Hoe groot is de groep die je zonder corona zou uitnodigen?
     
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    normaal komt er zo 50 man inclusief kinderen, dat hebben we al los gelaten. Onze tuin is nog in aanbouw, en ik weet nog niet of dat klaar zal zijn...
    Ik dacht misschien de opa’s en oma’s om en om op zijn verjaardag en dan met ooms en tantes en neefjes nichtjes iets leuks doen (Zoals naar een klimbos op onze kosten), maar dat moet buiten en wat je zegt... het weer is onbetrouwbaar.
    De vrienden gaan het sowieso niet worden, maar we zouden wel een rondje kunnen rijden om hun te zien. Of misschien dat zij een cadeau kunnen verstoppen dmv een speurtocht... maar mocht iemand een ontzettend leuk idee hebben, wat helemaal niet in lijn ligt met deze ideeen dan sta ik daar ook voor open.
     
    Indiana en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Ik vind die speurtocht echt een super leuk idee

    Laat je iedereen in zijn eigen buurt het kadootje verstoppen en een kaart sturen met de aanwijzingen erop, en dan op 1 dag al die adressen langs om de kadootjes te zoeken en ff zwaaien door het raam met het gevonden kadootje. Zoiets?
     
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    En een drive by verjaardag? Eerst de opa's, oma's en echte naasten om en om in de ochtend / begin middag. En eind van de middag een tafel onder versierde partytent in de voortuin en iedereen langs laten rijden van een stukje taart / wat lekkers. Feestvarken in de tent (met ouders uiteraard) en iedereen net als bij mac donalds iets lekkers geven voor in de auto en ze de kans geven het kadotje ook zo af te geven. Jullie blijven achter de tafel. Zou hou je de afstand al. Mijn dochter was in april jarig en de auto's die met slingers, ballonnen en al en vooral harde verjaardag muziek (met nog harder zingende inzittende) langs kwamen waren zo een leuke ervaring. Je kan evt. Een springkussen huren en vragen of neefjes en nichtjes wat langer mogen blijven zonder ouders zodat je kind wel speelmaatjes heeft op zijn feestje. Want kinderen hoeven nog steeds geen afstand te houden.
     
    Dubbelgeluk en Poolvos vinden dit leuk.
  6. Forumnaam

    Forumnaam Bekend lid

    19 okt 2019
    736
    1.505
    93
    Ik zou het eerlijk gezegd raar vinden als vrienden of familie om een cadeautje zouden vragen voor hun kind. Ik zou in tijd vlakken een paar mensen uitnodigen die belangrijk zijn voor mijn kind en aan de rest aangeven: vanwege Corona vieren we de verjaardag van kind dit jaar heel klein, mochten jullie het leuk vinden om een kaartje of iets te sturen dan zou kind dat heel leuk vinden en dan vieren we het volgend jaar hopelijk weer op de normale manier.

    ik merk dat kinderen in deze tijd het ook juist erg leuk vinden om gewoon met hun nieuwe speelgoed/cadeaus te kunnen spelen ipv dat het niet kan omdat er te veel mensen zijn en het dan stuk kan gaan of delen kwijt kunnen raken. Huis extra versieren, zelf de lekkerste taart uit laten kiezen en in de avond lekker uit eten restaurant naar keuze van kind.
     
    Paris91, DaphneB, Zxcvb en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.108
    15.619
    113
    Vrouw
    De pakjes vergrendelen met slotjes (ketting en slot rond of in een kist met slotjes) .
    Hij kan de sleutels of cijfertjes verdienen door opdrachten uit te voeren op verschillende locaties.

    Proef spelletje waarbij hij geblinddoekt zaken moet proeven, gekke foto's maken, bij goed weer een foto zoektocht, rebus opstellen, woordzoeker maken..
    Na iedere goed uitgevoerde opdracht krijgt hij dan een sleutel of cijfer en ook de volgende plek waar hij naartoe moet.

    Zoiets?
    Je kan dit zelf in elkaar stoppen en gewoon bij iedereen eens langsgaan op deze manier.
    Je kan dat heel kort aanpakken of echt een groot spel van maken.
     
    Dubbelgeluk en Vero0504 vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Maar ook al vragen de ouders niet om een kado en is er geen feestje zou ik een kind van familie of vrienden nooit overslaan qua verjaardagskado. Niet als ik er niet ben door vakantie of andere afspraken en al helemaal niet nu met corona. Ze moeten hun feestje al missen en dan ook nog alle kadotjes dat vind ik echt zielig. Dus als mijn vrienden of familie er niet om vragen dan zou ik nog ervoor zorgen dat er een kado per post word bezorgt of deze in de voortuin voor de deur zetten en aanbellen en op afstand feliciteren en een liedje zingen. Zou jij een kind overslaan met een kadotje alleen omdat er nu geen feest gevierd kan worden?

    Edit. En dat spelen met kado's kan normaal gesproken, als ze dat al gewend zijn van eerdere verjaardagen, toch ook na de verjaardag. Dan hebben ze 364 dagen lang ermee te spelen tot de volgende verjaardag. Die dag kan er ook nog wel bij. Dag hoort er toch gewoon een beetje bij? Maakt het extra leuk als je er dan eindelijk mee mag spelen na die dag wachten. Al ben ik zelf nooit zo moeilijk en mogen ze met alles spelen wat ze krijgen ook in een huis vol visite.
     
    Athina en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
  10. Forumnaam

    Forumnaam Bekend lid

    19 okt 2019
    736
    1.505
    93
    Ik zou de kinderen zeker niet overslaan qua cadeau geven. Ik heb de kinderen allemaal een extra mooi en extra feestelijk ingepakt cadeau langs gebracht en aan de deur afgegeven. En ook zonder verjaardag heb ik alle kindjes die dichtbij me staan een cadeau pakketje gebracht als oppepper voor de gekke tijd zonder school.

    Maar niemand heeft erom gevraagd. Ik vind het specifiek vragen om een cadeautje te brengen of op te mogen halen een beetje gek.
     
    NiVa0230, Baileyy, suus1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    Ik zou nou niet romd gaan sjouwen met het kind.
    Ik zou iedereen vragen om een videoboodschap op te nemen en een paar verjaardagsliedjes op camera te zingen, en daar een gekke compilatie van maken. (Bloopers en gekkigheid welkom!)
    Kadootjes komen wel als je elkaar ziet wanneer de boel weer losgaat.
    En dan in klein comité een taartje eten en spelen of iets leuks doen.
     
    NiVa0230, Forumnaam en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Hij wordt 6, het gaat hem met name om de cadeaus:eek:. Niet het sociaal wenselijke antwoord, maar een jongetje dat de hele Lego collectie wil, heeft maar een paar momenten in het jaar de kans om het uit te breiden;)
    Wij hebben ook met iedere kinderverjaardag mooie cadeaus rondgebracht, dat komt ook wel goed. Het is meer de aankleding eromheen, en het feit dat buiten zitten niet zomaar kan, vanwege de zandbak die het nog is, bedankt voor de ideeen tot nu toe.
     
    Indiana en GroeneBomen vinden dit leuk.
  13. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Als het weerbericht goed is: een springkussen huren. Heeft hij samen met zn vriendjes uit de buurt de tijd van zn leven.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  14. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Een van mijn kinderen werd tijdens de lockdown 7.
    We hadden opa en oma en haar beste vriendin (met moeder en zusje) na elkaar uitgenodigd.

    Daarna zijn we met taart en al in de auto gestapt en mijn familie langs gegaan.
    Alle familieleden hadden slingers enzo opgehangen.
    Mijn ouders wonen vlakbij een Mac, dus daar voor de kinderen eten gehaald.

    Veel mensen kwamen idd uit zichzelf al cadeautjes langsbrengen.
    Dat doe ik ook bij kinderen nu er nog weinig verjaardagen gevierd worden.

    En... mijn dochter vond het haar leukste verjaardag ooit. Ze wil het volgend jaar weer zo :)
     
    Dubbelgeluk en Nellie4 vinden dit leuk.
  15. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Hij wordt 6 toch? Dus kinderfeestje met vriendjes kan je sowieso doen! Mijn net 6 jarige vond dat zijn belangrijkste moment haha.

    Verder hebben wij dus gewoon shifts gedaan. Dus 2 dagen lang ochtend en middag mensen en daarna nog twee weekenden vrienden gehad die een cadeautje voor hem mee namen. We hebben ook wat meer kaarten dit keer gehad, uiteraard laten kiezen wat we aten, op de tafel gedanst en net een extra groot cadeau, extra veel taart en lekkers voor hem gekocht. Oh en een week lang was het huis versierd.

    Hij heeft niet echt gemerkt dat het anders was behalve dat hij vond dat hij zo lang jarig was dit keer haha
     
    NiVa0230, Dubbelgeluk en Forumnaam vinden dit leuk.
  16. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Dit. En met je echte naaste familie en vrienden kun je het gesprek over een kadootje geven toch gewoon aangaan zonder hebberig over te komen. Als je 100% zeker weet dat ze een kadootje willen geven kun je toch vragen of ze het willen verstoppen of iets anders geks.

    Ik zou het juist gek vinden als je daarover in je binnenste kringen niet over zou kunnen praten
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Haha ik hou van dit soort eerlijke opmerkingen
     
    GossipGirlxoxo, HappyRabbits en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  18. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    :roflmao: Ja precies! We willen kinderen echt geen hebbelijkheid aanleren. Maar sorry, een kind gaat het inderdaad nou eenmaal om de cadeautjes. Niet omdat tante Janny gezellig komt kletsen (kan best gezellig zijn, maar dat maakt het niet perse de topper van je dag).
     
    Dubbelgeluk en Wellesnietes vinden dit leuk.
  19. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.615
    3.990
    113
    Mijn oudste is afgelopen jaar in coronatijd 7 geworden en mijn jongste 5. Voor beide hebben we een verjaardag gevierd met alleen directe familie, en die konden vanwege de kleinschaligheid en toen mochten 6 mensen komen allemaal erbij zijn.
    We hebben op andere momenten met bevriende stellen met kinderen afgesproken, 1 op 1 net zo leuk. Ook voor de kinderen.
    Ook hebben ze beide hun kinderfeestje kunnen vieren. Vonden ze het leukste van alles!

    Maar als je met een grote groep iets wilt doen zul je naar een horeca gelegenheid moeten gaan. Of iets als een binnenspeeltuin, binnen klimmuur, trampolinepark, bowling(als dat nog kan?!) zoiets. wij zijn voor een kindje zijn verjaardag wel een keer naar een camping geweest en voor een ander naar een dierentuin. Je zou ook naar een museum kunnen gaan, bijv aviodrome ofzo.
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  20. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Zelf heel veel drinken zodat je de gasten dubbel ziet? :p

    Wij gaan t gewoon spreiden over 2 dagen en dan maar tijdvakken. Hij vindt de cadeaus belangrijker maar ik vind t wel leuk om mensen te ontvangen haha
     
    soovi, Dubbelgeluk en Wellesnietes vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina