Ik ben al de hele dag misselijk en kreeg net geen hap door mijn keel. Ik heb een paar hapjes spaghetti op en 2 kiwi's. Ik denk gewoon van de spanning. Ik voel me zo ellendig..... Ik hoop zo dat het allemaal voorniks is en beebje netjes weer een mooi blaasje heeft en een gezonde beeb blijkt.
Pff op die tijd zit ik ook te wachten, soms voel ik me echt mezelf niet meer, echt raar is dat. Zijn er meer die daar last van hebben? En over de lijst gesproken, ik vond de "lijst van Sizzel" niks verkeerds aan. Ok, hij is lang maar dat heb je met zoveel mama's. Ik ben het ook volledig eens met MamaNorah dat iedereen zich hier thuis zou moet voelen. Sommige mama's houden ook niet zo van pc's als wij Oja, is het geen idee om gewoon de chinese voorspelling achter de bevallingsdata te zetten dan? Maar dan wel duidelijk dat dit om een voorspelling gaat, anders denkt iedereen dat bv in mijn geval dat ik een meisje krijg. Liefs Angel
die nieuwe lijst is goed en duidelijk!super! ik heb net een aanvaaring gehad met een man, ik liet de hond uit en die loop altijd los (op bouwterein) maar daar zijn ook al een paar huisjes gebouwd en bewoont, wil ik de hond aan lijnen om naar huis te gaan rent ze weg (doet ze wel vaker) maar nu rent ze door de tuin van iemand en die vent das net in zijn tuin bezich dus ik wil haar pakken maar ik krijg haar niet. zeg die vent zo heel grof hou je hond in bedwang met dat hij dat zegt wilt hij water naar haar gooien dus ben ik ff uitgeflipt grrrrrr wat een eikel
Hey, mij niet van de lijst halen hoor, omdat ik jullie schrijftempo niet bij kan houden Ik vind het best om de 2 lijsten in 1 samen te voegen. Of ik een meisje of een jongen krijg, weet ik niet, heb de Chinese kalender nog niet gecheked. Dees, wat is dat schrikken zeg! Hoop dat je snel uit de onzekerheid verlost wordt door goed nieuws. Een vriendin doet haptomie en is 8 september uitgerekend. Zij is er erg positief over en heeft het mij ook aangeraden. Dankzij de haptomie hebben zij en haar vriend een goede interactie met hun kleintje en het heeft hen ook geholpen bij de voorbereiding van de inversie wegens stuitligging. Deze is trouwens gelukt! Allemaal heel bijzonder, maar wel heel mooi. Ik ben geneigd om het ook te gaan doen, maar daar naast wil ik ook nog zwangersschapszwem doen. groetjes, Aurelie
Agenda Augustus 18/8 Irisje pretecho 20/8 Jollie echo 20/8 Fempje intake vk 20/8 Aurelie 2e poging nekplooimeting 21/8 Silvia83 10:15 afspraak vk 21/8 Miran34 Vruchtwaterpunctie 8.00 21/8 Tamaraatje,. 2e afspraak vk 21/8 Boney afspraak vk 22/8 Supermummy Echo 17.50 22/8 Anieteke afspraak vk 22/8 Taatje afspraak vk 23/8 Sizzel 3e afspraak vk 23/8 Talleke Afspraak vk 27/8 Mom2bofnie afspraak gyn/vk? 27/8 Wen26 afspraak vk 27/8 Lianda 3e vk bezoek 10.00 28/8 Sjaantje afspraak VK 28/8 Vivian Controle VK 28/8 BigDream, afspraak vk 08.30 28/8 Mrijn, afspraak vk 28/8 Kikkert pretecho 29/8 baby4me controle gyn september 1/9 Dees68 echo en geslachtsbepaling 3/9 Amma afspraak vk 16.50 uur 3/9 Debora21 afspraak vk 4/9 Dotje1986 afspraak vk 10.30 uur 4/9 Twins 3e echo + triple test 4/9 Anette afspraak vk 5/9 Thirza02 3e afspraak vk 5/9 Joma afspraak vk 6/9 Leonie1980 20 weken echo! 07/9 Lis 3e echo! 10/9 BigDream 20 weken echo! 10/9 MamaNorah afspraak vk 11/9 MissN afspraak vk 12/9 kikkert 20 weken echo! 12/9 Ichtus afspraak vk 11.00 uur 15/9 Angelinaz afspraak vk 11.30 uur + 13.00 pretecho 17/9 esmay 20 weken echo! 20/9 debie 20 weken echo! 20/9 MissN 20 weken echo! 21/9 Amma 20 weken echo! om 9.30 uur 21/9 Daisysanchez afspraak vk 25/9 Lianda 20 weken echo! 26/9 baby4me 20 weken echo! 26/9 Maja82 20 weken echo! om 15.20 uur 27/9 Anette 20 weken echo! 28/9 Kikkert pretecho 28/9 KristaB Trouwen!!!!! {|= \/ oktober 6/10 debora21 20 weken echo 09/10 Wen26 20 weken echo! 11/10 Lis 4e echo 17.30 uur 15/10 Boney, 20 weken echo om 11.45 uur 24/10, baby4me pretecho! November 9/11 Lis 5e echo 14.45 uur December 7/12 Lis 6e echo 14.00 uur 20/12 Lis 7e echo 17.30 uur
Hoi hoi, volgens de chinese geslachtskalender krijgen we een meisje. As dinsdag hebben we een vruchtwaterpunctie, we hopen dat alles goed is natuurlijk! Maar dan weten we ook het geslacht, dit is dan over 3 weken. Groetjes
hey baby4me, ik zou heel graag 1 dag in de week thuis zijn dus zou het kindje 4 dagen naar de opvang moeten. Mijn schoonmoeder zou als ze 50 wordt ook 4/5e gaan werken, dus dan zou zij ook een dag voor het kindje kunnen zorgen. Maar dat is pas een jaar na de geboorte, dus daar hou ik nog geen rekening mee. Wat de betaling precies betreft weet ik nog niet alles, maar dit is wat ik er al van begrepen heb: Je hebt 2 soorten onthaalmoeders, deze die zelfstandig werken en deze aangesloten bij een dienst. De eerste stellen zelf hun prijs, de andere wordt de prijs bepaald afhankelijk van het inkomen. IK heb al gelezen dat dit om maximum 23euro per dag zou gaan (wat ik al behoorlijk duur vind). Mijn man zijn tante betaalt momenteel 12euro (prijs afhankelijk van inkomen). Dus wij gaan nog moeten afwachten wat het wordt. Er zijn dan ook 2 mogelijkheden hier wat betreft belasting: - je brengt de kinderopvang in (wat enkel kan als de onthaalmoeder een attest aflevert, wat niet iedereen doet). dit met een grensbedrag van 11,20euro per dag (wat vermoedelijk minder is dan datgene dat je moet betalen ) - je krijgt een belastingsvermindering (dit is dit jaar 470euro). Dit is interessant als je bijna geen opvangkosten hebt. Voor wie meer wil weten hoe het marcheert in België en nog niet alle info heeft gevonden (voor de Belgen) of gewoon uit interesse (voor de Nederlanders). Alles staat goed uitgeschreven op de site van kind en gezin: http://www.kindengezin.be/KG/Themas/Kin ... efault.jsp Het zal alleszins een grote kost zijn, dat vermoeden we al. Hoe zit het in NL, is het daar zoveel duurder? Het valt mij idd op dat veel van jullie, heel wat minder uren gaan werken of opvang bij familie regelen. Groetjes Twins
Hebben net bezoek gehad, nog maar net weg ... en was super fijn Ben ook al weer een paar dagen heel wat minder misselijk. Vandaag gewoon gekookt voor 4, de hele tijd meegegeten en gedronken (alcoholvrij natuurlijk ). Nog een geluk dat ik evengraag fruitsap drink als champagne Merk ook dat mijn energie stilaan terugkomt. Ben veel minder vermoeid en kan weer veel meer doen... ben echt opgelucht! Mijn ventje zei vandaag tegen mij op een bepaald moment "ge doet ambetant, ge zijt gelijk zo druk" en toen dacht hij na en zei hij "ik denk dat ik da niet meer gewoon ben" Moest lachen, want het is idd de eerste dag dat ik mij echt weer uitgelaten en blij voel... stond voor de spiegel en dacht 'dat is nu een blije zwangere vrouw' en dat was de eerste keer dat ik dat gevoel had Zot eigenlijk hé hoe je door je slecht en misselijk te voelen, je zo in je schelp kruipt. Lijk wel herboren nu Hou er wel rekening mee dat het misschien nog eens minder kan zijn, maar ik ga er van uit dat het nu alleen maar vooruit zal gaan En nu ben ik wel bekaf! Slaapwel
Wat goed dat ze gratis cursussen aanbieden. Hier heeft de kraamzorg cursussen die zijn wel heel goedkoop. Yoga voor zwangeren kan soms heel zweverig zijn, maar dat hoeft helemaal niet. Het ligt nogal aan de docent denk ik. Het beste kun je gewoon een proefles doen om te zien of je het wat vind. Ik sprak gister toevallig nog een verloskundige die bij op les zit en ze vertelde dat ze de vrouwen die yoga hebben gedaan er altijd uitpikt. Volgens haar ontsluiten ze sneller en kunnen ze zich beter ontspannen..... Mijn vriend staat wel open voor iets samen, ik weet heel weinig van haptonomie voor zwangeren, ga me er maar eens in verdiepen. liefs Amma
We keken even op die site om te bepalen hoeveel kinderopvangtoeslag we zouden krijgen. Staat er dat we er niet eens recht op hebben! Je moet of beide werken of 1 werkt en de andere moet een soort van uitkering krijgen of als student zijnde studiefinanciering ontvangen. Mijn vriend werkt en ik studeer in deeltijd, dus ik krijg geen studiefinanciering.. Als ik dat wel zou krijgen zouden we volgens mij het hoogste bedrag krijgen want mijn vriend verdient ook niet super. Ooh jee, ik hoop toch niet dat dat klopt, anders hebben we een groot probleem. Ik moet 1 dag in de week naar school en sowieso 2 dagen stage lopen. Pff...
He meiden, Gisteren hebben we gevierd dat we een jaar getrouwd zijn en zijn we naar de opa en oma van mijn man geweest om te vertellen dat ze een achterkleinkind krijgen! Echt leuk die reaktie! Hoe gaat het hier? Het gaat soms zo snel dat het me niet lukt alles terug te lezen hebben jullie dat ook? Fijne dag meiden! Liefs bd
Goedemorgen dames, @Boney, ik heb niet alles teruggelezen dus misschien heb je het al verteld. Maar ik ben erg nieuwsgierig wat voor leuks je mannetjes had georganiseerd afgelopen donderdag. Kus Krista
Goedemorgen! Ik ben echt sloom vanmorgen. Ik werd met buikpijn wakker, echt steken. M'n baarmoeder zal wel flink aan 't groeien zijn. @Dees, hoe gaat het nu? Heb je nog een beetje kunnen slapen? @Miran, spannend hoor de vruchtwaterpunctie. Zie je er tegen op? @Twins, fijn dat je echt beter voelde! Jammer dat je nu volgende week weer moet werken (toch?). Over cursussen: hier wordt alleen zwangerschapsgym via de thuiszorg gegeven. Cursussen als haptonomie of samen bevallen, dat zit er hier niet in. Mijn man vindt dat echt niets. Ik denk ook niet dat ik hem deze keer mee krijg naar de partneravond van de pufclub. Yoga lijkt me op zich wel leuk, dus misschien moet ik maar eens op zoek naar een cursus in een andere plaats. Over opvang: mijn man werkt nu op tijden dat ik niet werk, dus tot nu toe hebben we geen opvang nodig gehad. We zullen zien hoe het volgend jaar gaat. Anders zal het inderdaad iets als een gastouder worden of zo. Zo ik ga maar eens onder de douche. Ik ga mijn dochter's haar wassen dus dat zal weer een hele strijd worden. Zij heeft echt super kleine krulletjes die je niet kunt kammen. Een ramp dus.
heb gisteren een kinderwagen gekocht, en al in huis. Van de week een offerte laten maken en kwam de kinderwagen op 900 euro, inc alles. Nu bij een winkel die opdoekt 650 euro. Het is een quinny buzz geworden, fel rood. Erg leuk.
heej heej... Wij hebben gister een maxi-cosi gekocht en de kinderwagen besteld...die kunnen we in september ophalen...800 euro...wat een geld..maar goed... Ik heb soms dat ik een soort ballonetje voel knappen...zou dit ons beebje zijn...?
Mogguh meiden, Op zich wel aardig geslapen. Ik denk dat ik me erbij neer heb gelegd dat er iets mis kan zijn met de baby. We hebben vanmorgen alles besproken en ik ga een briefje maken met vragen. Dit hebben we besproken: Blaasje nog niet leeg-> Punctie?-> risico voor beeb 2 bij een punctie? Bij geen punctie-> risico voor beeb 2 als beeb 1 dood gaat? Bij laten 'inslapen' van beeb 1-> risico voor beeb 2? Al met al komt het erop neer dat we absoluut geen risico willen lopen voor beeb 1. Is er wel een risico dan moeten we dingen afwegen. Maar natuurlijk is dit het ramp-scenario en hopen we gewoon dat beebje naar mama heeft geluisterd en netjes heeft geplast.
ik hoop voor je dat je beebje zeker naar zijn mamma heeft geluisterd!wie weet sommige wonderen bestaan!dikke knuff en ja alles opschrijven wat je wil vragen is goed,want meestal op het moment zitten je gedachten ergens anders logisch,nou we duimen hier hard voor je door!