Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    nu weer 2 goede nachten achter de rug gelukkig.
    Gisternacht is ze een paar keer wakker geworden. Maar hoefde er maar 1x eruit. Andere keren viel ze zelf weer in slaap gelukkig. Dus ik liet haar even jammeren. Afgelopen nacht heb ik haar ook laten jammeren als ze wakker werd, en ben er niet uitgeweest.
    Gisteren had ze zelfs tot half 10 geslapen :O
    Vanochtend tot 8:45

Gisteren helaas niet aan toe gekomen om boterham te gaan geven en daarna fles, kwam terug van boodschappen en ze was al zo moe. ;)

wat goed zeg dat ze hierdoor toch wat langer blijft liggen.
    Hoelaat komt ze nu ong. uit bed?
    ik zie het wel hoelaat ze er morgen uit komt.

Fijn dat de osteopaat wat gevonden heeft. Hopelijk is I er snel vanaf met de fysio.

hier gaat het allemaal z'n gangetje.
    kruipen lukt nog steeds niet helaas, frustreert haar zo erg. Word ze boos gooit ze zich nog harder achteruit. Word ze nog bozer hihi.
    Wel gaat ze steeds meer op haar knieën wiebelen.
    Gisteren een rietjesbeker gekocht. Nu maar gaan oefenen ermee. :)

2. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Wat fijn dat dat werkt bij jou ZaZam, later op bed = later wakker. Hier werkt dat echt niet hoor. En gaat wandelen om dingen op te rekken hoef ik ook niet te proberen want dan slaapt ze gewoon in de wandelwagen :p
    Hopelijk helpt de fysio snel bij haar en is ze snel van die spanningen af.

Wat fijn dat de afgelopen nachten weer wat beter zijn gegaan meisje! Leuk hoor die ontwikkelingen! En hoe bevalt de rietjesbeker? Ik heb eerst een kort rietje gegeven zodat ze sneller succes had en toen ze dat door had een normaal rietje gegeven.

Hier vandaag alles een half uurtje opgeschoven aangezien ze vanmorgen ook pas om half 8 uit bed kwamen. We hebben al besloten dat als ze morgen echt te vroeg al wakker zijn we ze bij ons in bed nemen zodat we nog even kunnen blijven liggen. En als dat niet werk gaan we lekker lui op de bank met heel asociaal de tv aan :p Soms mag je wel eens zondigen ;)

3. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Haha nou werkte eerst ook niet hoor Sabine;) maar dan heb ik het ook niet over een kwartiertje he. Gisteren een half uur en vandaag is ons gelukt om een uur te rekken :eek: ben benieuwd naar morgen.. Bij ons slaapt ze echt niet meer in de kinderwagen haha, dus een mooi middel om te rekken. Op een gegeven moment werd het donker en toen begon ze wel wat te jengelen, maar met wat gekke bekken en geluidjes was ze toch nog vrolijk. We gaan het zien morgen!

Frustrerend voor die kleintjes he, als ze weten dat er meer is dan ze nu kunnen. Hier lijkt ze een stuk soepeler te draaien sinds de osteopaat.

Succes met de rietjes beker! Wij geven nu vooral uit een gewone beker. Was eerst heel erg kliederen, maar ze doet het steeds beter.

Ben benieuwd naar morgen Sabine! Soms is de tv wel een handig rekmiddel he haha!

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier zou E wel wakker blijven met wandelen. Maar het maakt bij haar niet uit. Of ze later of vroeger naar bed gaat. Ene keer gaat ze om half 8 naar bed en word om half 9 wakker.
    Andere keer gaat ze om 8u naar bed en word weer om 8u wakker. ;)
    We gaan het wel zien.
    Ook lekker sabine. Lekker met zn allen knuffelen in bed.
    Doen wij ook meestal op de zondagen als ik vrij ben.
    Ook weer afhankelijk hoelaat ze wakker word.

Rietjesbeker snapte ze gelijk. :)
    Verbaasde me er wel over. Ze word helemaal gek als ze hem ziet. Kon hem ook zelf vasthouden. Alleen jammer dat er geen handvatten aan zitten.
    En.... ze kan kruipen. :)
    Ze doet het nog niet volop. Ze doet het alleen als ze druk aan het spelen is en haar speeltje opeens buiten handbereik ligt.
    Maar als ik speeltjes net buiten handbereik leg. Zit ze me echt zo aan te kijken...
    Maar het begin is er. :)

E eet de laatste paar dagen trouwens een stuk slechter. Groente en fruit gaat er moeizaam in. Yoghurt gaat wel goed.
    Boterham wisselend. Fles ook wisselend.
    Papfles gaat meestal wel op. Middagfles wisselend. Vanmiddag maar 100cc op. Nachtfles laat ze meestal 40/50cc van staan.
    Kan dit bij het sprongetje horen?

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ho had jouw bericht nog niet gezien.

Wat kan trouwens de oorzaak zijn dat er spanningen zaten bij I?
    Of is dat gewoon vanaf de geboorte al geweest.

Leuk zeg. Hier drinkt ze af en toe uit een gewoon glas. Maar inderdaad een hoop geklieder.
    Leuk zeg dat het bij I steeds beter gaat.

Hier slaapt ze trouwens ook niet in de kinderwagen. Of ze moet heel erg moe zijn.
    Zou wel ideaal zijn als ze dat deed. Kan je wat gemakkelijker weg. :)

6. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Nou ook dat werkt bij ons niet hoor. Het gebeurd soms nog wel eens dat ze echt een half uur tot een uur later op bed liggen maar ze zijn gewoon weer even vroeg wakker. Soms zelfs vroeger dan normaal gesproken.

Leuk hè dat ze die toekende zo snel door hebben! En wat gaaf dat ze kan kruipen!

Leggen jullie ze vaak in de box? Ik leg m eigenlijk nooit in de box dus optrekken enzo leert ze niet. Dat hadden we met z ook. Was aan de ene kant wel fijn want die leerde dat gewoon toen ze al wat stabieler was.
    Toch kan ik onderhand niet wachten tot ze iets meer gaat doen dan alleen maar naar haar zij rollen :p

Komt er misschien geen tandje door? Hier at ze toen ook een stuk slechter.

Vannacht was m ineens wakker wakker, kletsen en lachen. Gelukkig ging ze uiteindelijk wel weer slapen. Vanmorgen zijn we er om 7 uur gegaan. Normale tijd dus. Anders hadden we gewoon tot 8 uur kunnen uitslapen :eek:

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ook wel weer mooi. Hoe ze gewend zijn aan hun tijden.

Nee. E ligt ook niet veel in de box.
    Meestal leg ik haar lekker op de grond.
    Doet M ook nog niet op de buik draaien?

Ja zou ook nog kunnen. In de onderkaak voel ik een bobbel bij de hoektand. En in de bovenkaak bij een snijtand.
    wie weet.

Gelukkig maar dat ze weer verder sliep.
    Hihi eigenlijk hebben jullie ook uitgeslapen. ;)

Hier E om 8u uit bed gehaald. Normale tijd. Straks de hond uitlaten. Even een groter rondje dan anders. Om nog even dat uurtje te rekken. :)
    Ochtendfles om 8u is niet erg. Maar s avonds al om half 7 naar bed. Vind ik nog zo vroeg. :p

8. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb de rietjesbeker van Nuby Meisje, daar zitten wel handvaten aan. Misschien leuk voor E dat ze dan zelf kan drinken?
    Fijn dat het goed is gegaan bij jullie met de 'wintertijd'. Tot nu toe dan ;)
    Hier werd ze om 4u wakker, huilend dus ik keek even op de camera; lag ze dwars in bed met dr hoofd tegen de spijlen aan. Dus stilletjes even goed gelegd. Daarna ging ze even jammeren maar na 10 minuten sliep ze. Uiteindelijk heeft ze doorgeslapen tot 6u20, 'normale' tijd dus jeej. Om 6u35 uit bed gehaald dus we volgens nu weer gewoon ons oude schema, heel fijn dus! Blij dat het goed is gegaan. Had ik niet zo verwacht! Wellicht leg ik haar over een paar dagen weer wat later op bed, eens kijken of het dan gaat lukken dat ze tot 6u45 gaat slapen oid, dat is nét eventjes wat fijner.

Hier leg ik I alleen in de box als ik 's ochtends beneden kom. Verder ligt ze eigenlijk altijd op de grond, kan ze het beste bewegen. We hebben ook ontdekt dat ze op ons bed veel beter kan draaien en ook al serieuzere pogingen doet tot kruipen!
    Gaaf zeg, dat E kan kruipen Meisje! Zal nu wel snel gaan dan!

9. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Nee ze rolt tot op haar zij en dan stopt ze :p We hebben wat dattegaat twee hele luie meiden :p haha
    Ik heb haar vanmorgen wel even op haar buik gelegd maar als ze dat zat is moet ik haar helpen met draaien anders is het brullen geblazen terwijl ze in het verleden wel eens zelf terug heeft gedraaid.
    Je kan haar nu wel op haar voetjes zetten en dan blijft ze redelijk goed staan. Voorheen zakte ze meteen door haar beentjes heen.

Ja klopt we hebben "uitgeslapen" alleen heb ik vannacht zelf behoorlijk beroerd geslapen :p dus dat heft elkaar weer op :)

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Kan ik ook nog naar kijken. :)
    Ze kan er wel zelf mee drinken, maar gaat nog erg onhandig.
    Hoef haar zoiezo niet mee te helpen. Maar handvat eraan is wel wat gemakkelijker. :)
    Lekt die van nuby niet?

Wat fijn dat het bij jou ook goed gegaan is.
    Dan is zo'n beeld babyfoon wel weer handig ja. ;)
    Begrijpelijk dat dat net wat fijner is. Anders is het nog zooo vroeg.

Grond is toch wat gladder heh. Als E in de box lag. Zat ze regelmatig op haar knieën. Maar op de grond nauwelijks.
    Gleed ze toch sneller weg.
    Wie weet kruipt ze ook binnenkort. :)
    Ja vind het zo leuk. Lan niet wachten tot ze de hele kamer rondgaat.
    Maar dan moet ik wel mn huis kindveilig gaan maken.

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ook wel weer lekker toch? 2 rustige meiden.
    E is af en toe zo druk.. dat ik soms denk ga even lekker rustig op mn schoot kroelen.
    Maar nee. Die doet alleen maar springen. :p

Op de buik liggen. Doet ze dat wel elke keer steeds langer? Of is ze het gauw zat?

Rot is dat heh. Dat je zelf slecht slaapt.
    Hier ook af en toe. Dan slaapt E super. En lig ik elke keer een poosje wakker. :(

12. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik vergeet het 9 van de 10 keer om haar op haar buik te leggen. Ze vind het heerlijk om op haar rug te liggen en te spelen, dan draait ze iedere keer van links naar rechts en ligt ze ineens andersom.
    M is een echte kroelkont maar Z was dat niet hoor als baby zijnde. Die wilt nu steeds meer knuffelen.
    Maar wel beter dan twee hele drukke kinderen inderdaad, denk dat ik dan gillend gek wordt :p
    Ja echt irritant maar je doet er niks aan, ach meestal slaap je de nacht erna dan wel extra goed.

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Begrijpelijk hoor. Ik leg haar juist altijd op haar buik.
    Soms draait ze zich terug en gaat op haar rug spelen.
    Maar voornamelijk op haar buik.
    Dat is het natuurlijk ook. Als M op de rug spelen graag doet...

Heerlijk zeg een kroelkont. Die mis ik hier zo nu en dan wel.
    Maar ach. Wie weet komt het nog. Net zoals bij Z. :)

14. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik ga er nu wel weer proberen op te letten om haar wat meer op haar buik te leggen, gewoon op de buik beginnen en daarna mag ze eventueel op haar rug liggen om te spelen. Dan stimuleer je het natuurlijk wel om wat anders te gaan doen. Zitten gaat overigens echt super goed en dat houd ze ook heeel lang vol.

Zou heel goed kunnen hoor dat dat nog komt. Z was meer bezig met oefenen met staan en lopen en veel meer willen dan ze kon. Dus dat kroelen daar had ze helemaal geen tijd voor ;) Dat maakt ze nu overigens dubbel en dwars goed :)

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja dat wel.
    Super zeg dat ze goed kan zitten! Wat doet M als ze het zitten zat word?
    E laat zich dan achterover vallen. :(

Fijn hoor dat ze nu wel vaker wilt knuffelen.

Hoe gaat het bij jullie met de nieuwe tijd?
    E moet er toch heel erg aan wennen. Heeft behoorlijk zitten jengelen tot het tijd werd voor haar fles. Benieuwd hoelaat ze nu wakker word.

16. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Wij leggen haar eigenlijk ook alleen maar op haar buik. Soms rolt ze om, soms ook niet..
    Staan lukt echt totáál niet hier hoor, ze zakt direct door haar benen. Volgens mij is ze veel meer bezig met praten en die ontwikkeling dan de motorische ontwikkeling haha. Ach, ik zie het allemaal wel.

Hier gaat het prima met het schema met de wintertijd. Scheelt dat ze gewoon later wakker werd en dat we daardoor precies het normale schema kunnen volgen alsof er niks gebeurd is.

Die nuby beker lekt niet nee. Wel ene ingewikkelde techniek vind ik om er uit te kunnen drinken..

17. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik leg het voedingskussen achter haar als ik haar zittend neer zet. Als ze dan achterover valt, valt ze in ieder geval zacht.
    Meestal leg ik haar weer plat als ze wat jengelig word. Dat voorkomt dat ze zich laat vallen.

Hier geen verschil met het ritme aangezien ze nieuwe tijd 7 uur uit bed kwamen net zoals altijd.

Ze hebben echt allemaal een heel eigen ritme met de ontwikkeling :)

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dat vind ik ook zo mooi dat ieder kindje op zijn eigen tempo ontwikkeld.
    Ene keer kan het me niet snel genoeg gaan. Andere keer mag het wel weer wat langzamer.

En laten staan aan de tafel? Dat vind E nl. helemaal geweldig.
    Ach alles komt vanzelf.

Ja dat scheelt wel inderdaad. Morgen moet ze om 6:15 al uit bed. En dat ging eigenlijk toen ook altijd goed.
    Gaan het wel zien.

Hoe bedoel je qua techniek?

Oh ja dat is wel slim om erachter te leggen meestal blijf ik wel achter haar zitten. Maar in de box valt ze soms wel achterover.
    Fijn hoor dat jij er ook geen last van hebt.
    Nu heeft ze trouwens wel haar middagslaap tot 4u gedaan. En om 5u straks eten. Dus jengelen zal het niet worden meer. ;)
    Hopelijk eet ze nu wel beter. Fruit ging weer moeizaam.

19. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Met techniek bedoel ik dat je er ook soort van in moet bijten ofzo wil je dat er wat uitkomt.. Beetje apart (dat is het anti-lek stukje denk ik)..

Ik laat haar niet vaak zitten, pas als ze zelf tot zit kan komen. Anders is het nogal een belasting voor de wervelkolom.
    Ik vind het inderdaad wel best zo, hoef ik het huis iig nog niet helemaal te beveiligen enz ;)

Vandaag eet ze wel wat minder, maar ach zulke buien heeft ze wel vaker. Ze heeft maar een kort namiddag slaapje gehad. Ze was vooral aan het spelen in bed ipv slapen... ach ja, hopelijk blijft ze wel een beetje gezellig haha.

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ah okee.
    Ik heb die van avent. Maar daar hoef je niet in te bijten.
    En is toch goed anti lek. Denk dat ik die van nuby niet koop.
    als het en andere techniek is. ;) beetje verwarrend.

Ja dat wel. Maar is dat niet als ze heel veel rechtop gezet worden?
    Hihi daarom. Ik heb van die manden onder de salontafel.
    ben benieuwd hoelang ik de inhoud nog kan laten liggen.

Hier ging het eten gelukkig weer wat beter. Totdat ze zag dat papa patat ging eten. Toen wou ze ook patat. :p

hihi hoop het ook voor je.
    Geef jij nog iets extra's als ze slechter heeft gegeten?

Deel Deze Pagina