Februari 2020 mama s

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 8 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Volgens mij hadden we nog geen topic met ons groepje, dus ik maak er een.
     
    Mirremuis, MissFluffy en 2de leg vinden dit leuk.
  2. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
  3. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    MiniPoepiebeertje vindt dit leuk.
  4. Big Wish

    Big Wish Fanatiek lid

    12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Ik volg ook
     
    2de leg vindt dit leuk.
  5. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Hoe zijn jullie nachten?
    Quu voeden bv/fles en krampjes?

    Ik geef bv, maar snachts trek ik de regelnachten niet, dus snachts krijgt hij 2/3 keer de fles of een aanvulling na de bv. Krampjes vallen wel mee.

    En hoeveel cc drinken jullie kindjes?
    Hier na de bv snachts drinkt hij 40/50 cc bij. Een enkel keer pakt hij 90/100,/dat is dan zonder bv.

    En ik ben bezorgt om werk, ik wil graag live voeden.
     
  6. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Wij mogen niet klagen. Over het algemeen slaapt ze door van 23.00 tot een uur of 06.00. Ze krijgt dan om 23.00 90 cc afgekolfde melk, ze weegt nog maar 3500 gram dus dat moet ook wel voldoende zijn. Als ze ‘s nachts wel eens komt leg ik haar gewoon aan. Krampjes lijken hier minder te worden, ze is morgen 2 maanden dus hoop dat we de piek qua krampjes gehad hebben.
     
  7. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Hier gaan de nachten ook goed. Sinds 2 dagen slaapt hij niet meer in een wieg, maar in een ledikant.
    Dat scheelt al een hoop.
    Verder is de laatste voeding meestal rond 10 uur, dan ga ik slapen en blijft de kleine beneden bij manlief, maar gisteren ging hij gewoon mee naar bed.
    En dan zit er vaak wel iets van 4 a 5 uur tussen. De volgende voeding is dan 3 a 4 uur.

    Overdag is bijna altijd rond de 3 uur.
     
  8. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Hier zijn de nachten heel prima. We gaan rond 23 uur naar bed, en dan krijgt de kleine een schone broek en wil ze drinken (altijd standaard na een schone broek, ongeacht wanneer ze gehad heeft :p) en dan wisselt het een beetje wanneer ze weer wil drinken, ergens tussen 4:00 en 7:00, daarna slapen we gewoon nog lekker door tot de oudste wakker wordt, rond 8-9 uur, en laatst zelfs pas na 10en
     
  9. Mirremuis

    Mirremuis Actief lid

    30 apr 2019
    333
    451
    63
    Vrouw
    Ja ik volg ook hier :)

    De nachten gaan steeds beter. Ik geef bv. Zit nu steeds 3 uur tussen. Ze valt steeds sneller weer in slaap na de voeding, dus dat is fijn en goed te doen.
     
    2de leg vindt dit leuk.
  10. Big Wish

    Big Wish Fanatiek lid

    12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Nachten gaan hier ook goed. Hij komt meestal 1x tijd is wisselend. Vanacht zat er 7 uur tussen.
    Hij dronk om 21:00 uur en daarna pas om 4 uur. Heerlijk.
    Ligt sinds een weekje ingebakerd. Hij was heel onrustig tot ik hem in een xxl doek deed. Nu sinds 2 dagen een puckababy piep.
     
    2de leg vindt dit leuk.
  11. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Ik volg ook! Nachten gaan hier goed. We zijn sinds kort overgestapt op flesvoeding. Hij krijgt nog 1 keer per dag gekolfde borstvoeding. Niet veel last van krampjes en als hij last heeft dan is het maar kort.
    Sinds de flesvoeding proberen we er 5 uur tussen te laten en dit lukt de ene keer wel en de andere keer niet, dan zit er 4 uurtjes tussen. Hij drinkt de flesvoeding zoals aangegeven op de verpakking 130cc in totaal nu, maar drinkt het niet altijd helemaal op. Borstvoeding drinkt hij 110cc. Hij woog bij de geboorte 2948 gram en nu bij 6 weken iets meer dan 4kg dus gaat de goede kant op! Ben blij dat hij goed drinkt!

    Hoe is het verder met jullie dames?
     
  12. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.916
    1.170
    113
    Ik volg ook. Eigenlijk een januari mama, maar dat zijn er hier meer zag ik!

    Hier geef ik volledig bv. Gisteren heeft ze voor het eerst een oefen flesje gehad en dat ging goed. Eigenlijk was die extra. Had haar na 2 uur namelijk wakker gemaakt. 50 ml gegeven, maar daarna sliep ze 4,5 uur dus ze werd middenin de nacht wakker. Ze komt meestal 1x per nacht. En dan in de vroege ochtend weer. Soms een uur voor de wekker, soms maar een kwartiertje.

    Woensdag is ze alweer 6 weken. Ik ben er ik mijn hoofd ook wel steeds meer mee bezig dat ik over 6 weken al weer moet werken. Ben blij dat het nog 6 weken duurt, maar daarna heb ik er ook wel weer zin in denk ik.
     
  13. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Onze dochter is ruim twee weken. De nachten zijn nog niet zo geweldig :p. Ze komt ongeveer elke drie uur (op zich prima), maar daarna slaapt ze niet in. Overdag gaat dat prima, maar 's nachts niet. Dus hier wel slaapgebrek. Gelukkig pakt mijn man haar ook vaak 's nachts, kan ik slapen tot de volgende voeding.

    Verder is het echt een schatje. Rustige baby, drinkt goed aan de borst.
    Mijn huishouden is wel nog echt in babyfase; alleen de was, toiletten, kamer netjes en eten wordt gedaan. En dan vooral door mijn man. Als ik die niet had :D

    Grote broer en zus komen gelukkig ook weer in het ritme. Ze vinden babyzus heel erg lief, maar waren wel onrustig door alle visite enz.
     
    2de leg vindt dit leuk.
  14. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Ik volg ook weer!

    Ons meisje doet het goed en groeit als kool.. maat 56 past ze een aantal al niet meer, dus we kunnen weer shoppen:D

    Qua drinken zit er nog totaal geen ritme in. Ene keer drinkt ze een fles van 120 cc leeg en kan ze 3 of 4 uren mee en dan daarna kan het zijn dat ze om het uur 30, 40 of 50 cc drinkt.. 's ochtends drinkt ze vaak erg veel, heeft 2 uren na een fles van 120 cc alweer zin in wat.. ach, we hebben toch nog geen drukte en zijn veel thuis met het slechte weer steeds
     
  15. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Ik volg ook weer.

    Ons meisje doet het prima. We zijn allemaal behoorlijk ziek geweest en dat zag je ook aan het gewicht, maar ondertussen weer een stijgende lijn :). Ze krijgt naast 1 flesje bv ook kv. Afgelopen weekend dronk ze makkelijk 120cc op, maar nu drinkt ze weer max 105cc per fles.

    Met mij gaat het niet zo goed. Ik hang tegen een pnd aan. Binnenkort ga ik daar met de psycholoog in het ziekenhuis over praten. Ik wil ook genieten, maar kan dat niet :(.
     
  16. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Wat goed van je dat je daar zo snel mee aan de bel hebt getrokken.. ik had hetzelfde bij mijn zoontje, maar durfde er niet over te praten en heb er veel te lang mee rond gelopen.. ik hoop dat de gesprekken gauw kunnen helpen
     
    Ting86 vindt dit leuk.
  17. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ondanks dat ik bv fulltime geef, is mijn cyclus weer begonnen.
    Lichtjes de migraine en lichtjes de menstruatie.
    Ik weet niet of er ritme in gaat zitten, omdat de bv natuurlijk meer gaat worden naar mate hij meer gaat drinken.

    Welke maat zitren jullie kindjes nu?
    Wij nog steeds in maat 50/56. Hij groeit, maar langzaam. Dat ben ik totaal niet gewend. De andere groeiden veel sneller.
     
  18. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Hier zitten sommige 56 kleertjes al krap, denk dat het niet lang meer duurt voor we naar 62 gaan
     
  19. Mirremuis

    Mirremuis Actief lid

    30 apr 2019
    333
    451
    63
    Vrouw
    50 wordt nu krap dus we gaan nu over naar 56 :) ze is nu 4 cm gegroeid (5 weken oud)
     
  20. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Hier echt al een week of 2 in maat 56. En inmiddels is alles van maat 50 ook echt te Klein.
     

Deel Deze Pagina