Februari 2020 mama s

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 8 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    4 maanden sprongetje hebben we ook meegemaakt. Maar dan 1 nacht totaal bagger: 2x voor voeding.
    Nu gaat het goed, sinds vorige week donderdag draait ze van rug naar buik.
    Hapjes doen we wel weer, gaat op zich goed, maar ze vind het nog niet echt interessant. Alleen rijstebloempap, kom ik met de lepel eraan, wil ze volgens mij gelijk de lepel opeten :confused::roflmao:. Maar ik ben geen fan van rijstebloem, dus dat doen we ook maximaal 2x in de week en dan maar een paar hapjes. Heeft ze 2x in de week een feestje :p.
    Verder kletst ze heel veel (meer brabbelen) en dat is toch leuk.
    En we kunnen nu ook doorslapen :D, van half 9 tot ongeveer 7 uur. Dus hier een trotste mama :).
     
    HHJ vindt dit leuk.
  2. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    E is nu 5 maand en vanaf 4 maand begonnen met oefenhapjes.. het is nog steeds oefenen, want ze vindt er nog steeds niks aan:roflmao: alleen banaan gaat er heel soms in.. zoontje at gelijk alles en al snel grotere porties, dus dit is even wennen.. nog steeds moet ze niks van mn schoonmoeder weten, huilt alleen als ze daar is:confused: best jammer aangezien zij oppast wanneer ik late dienst heb.. gelukkig is mn vriend vanaf half 6 daar aan het werk en kan regelmatig even bijspringen als t echt niet meer gaat
     
  3. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Hier was het proberen van hapjes ook geen succes!
    Echt huilen gewoon, haha. De drama maker. Ik heb een prachtige foto waar hij heerlijk overdreven op kokhalst, en een foto waar hij enorm pruilt -- ik kan er zo om lachen. :roflmao:

    Heb het een paar dagen geprobeerd met steeds dezelfde groente. Omdat het niet aan wilde slaan en hij toch pas vier maanden was, heb ik het weer even laten liggen. Zeker ook omdat hij zijn sprongetje maakte, en vervolgens afgelopen week ineens flink ziek werd ook. Nu is hij weer helemaal hersteld, dus misschien komende week maar weer eens gaan experimenteren met een nieuw hapje! Wortel of zo... net iets zoeter, maar niet te zoet.

    Maarre... wat is dat met je schoonmoeder, joh? :confused: Dat klinkt echt vervelend. Ze komt daar toch best vaak dan toch? Huilt ze ook zo wanneer jullie erbij zijn?
     
  4. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Ja, ik weet het ook niet.. het is zo'n lief mens! leeft voor haar kleinkinderen.. en ze huilt ook als wij erbij zijn.. van een afstand kan ze een lachje krijgen, maar zodra ze op schoot komt is het blinde paniek en kijkt ze me aan: haal me hier weg!!:|
     
  5. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Wat bizar!
    Heeft ze een hele sterke parfum of zo? Iets wat van dichtbij zo heftig is voor een kleintje dat er misschien een reactie op komt? Of had ze dat, en heeft ze het nu niet meer, maar nu reageert de kleine al ondanks dat de trigger er niet meer is?

    Wat ontzettend jammer zeg. Ik hoop dat jullie kleine meid er overheen groeit.
     
  6. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met iedereen?
    En met jullie kleintjes?

    Ons dametje is echt een pittig meisje. Poeh, was ik niet gewend bij mijn zoon, die liet alles maar op zich afkomen.
    Laatst bij het bureau geweest en ze groeit als kool. Alleen haar hoofdje is wat te snel gegaan met groeien, daarom moeten we begin augustus even weer langs voor een extra meting (onze zoon heeft ook een groot hoofd, dus van een vreemde heeft ze het niet).
    Laatste tijd sliep ze van 20:30 tot ongeveer 05:00/05:30 (fles) en dan weer slapen tot ongeveer 08:00. Die fles brak wel op, omdat onze wekker normaal om 06:00 gaat. Gisteren maar een extra keer hapjes ingelast en warempel, madam sliep gewoon lekker door. Ze is dus wel toe aan de hapjes.
    Ook heeft ze haar duim gevonden. Ze heeft als het ware iets gevonden waarmee ze zichzelf kan troosten.
     
  7. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    @Ting86 fijn dat het extra hapje de oplossing is! En het grotere hoofdje zal dan wel een beetje bij jullie kindjes horen inderdaad:p

    Hier is het de afgelopen 2 weken drama 's nachts.. ze is om het half uur wakker de meeste nachten, krijgt ze wel gelijk haar speentje en valt ze voor even weer in slaap.. het inslapen 's avonds is ook een probleem geworden en duurt wel een paar uren voordat ze de eerste echte slaap te pakken heeft ondanks dat ze echt heel moe is.. ze is ook nog wat verkouden erbij nu sinds 3 dagen dus maakt het nog wat lastiger.. hopelijk is het een korte fase:eek:
    Vanmiddag 2de vaccinate gehad en weinig geslapen overdag dus hopelijk slaapt ze vannacht goed door.. ze kan zelf de rust ook wel even gebruiken
     
  8. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Hier hebben we ongeveer een week geleden geprobeerd de dreamfeed rond 2300-2330 eraf te halen, en waarempel, meneer ging doorslapen in de nacht! :cool: Hij heeft er twee lastige nachten tussen gehad, waar hij een keer of drie tussendoor wakker was en niet zelf terug in slaap kon komen, maar hij slaapt verder nu goed door! Nou ja, tot 0530 de volgende ochtend dan. :roflmao: Ongeacht hoe laat hij naar bed gaat, en of hij wel of geen dreamfeed krijgt, wordt hij al weken standaard om 0530 wakker. Wil dan niet eens per se eten. Vanmorgen lag hij een halfuur lang te babbelen in bed, tot ik besloot hem er dan maar uit te halen (ik slaap dan zelf niet meer, lig onbewust voortdurend te luisteren of hij niet gaat huilen).

    Omdat dit ineens een hele voeding weggehaald heeft, waar ik me dan weer irrationeel schuldig over voel :|, heb ik de afgelopen dagen meer ingezet op de oefenhapjes. En dat gaat nu echt goed! Hij vindt doperwt inmiddels heerlijk, en gisteren zijn we bloemkool gaan proberen: meteen een hit! :D

    We hebben nu nog potjes, maar ik vind het weggooien zo zonde, en daarbij lijkt het me wel wat om het zelf te maken, ook met het oog op de toekomst waar hij mee gaat eten met wat wij eten, dus ik heb een stomer/blender besteld. Die komt vandaag. Dan maar eens hapjes maken voor meneer!

    Bijna vijf maanden alweer. Het gaat zo snel! Hij is van de week voor het eerst zelf van zijn buik op zijn rug gedraaid, en hij probeert ook andersom al even, maar komt dan nog niet verder dan zijn zij. (Is alsnog schrikken soms, op het aankleedkussen!)

    Genieten is het, met ons vrolijke ventje! :D
     
  9. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Ik denk ook echt dat ze gewoon op enig moment toe zijn aan de hapjes naast de fles. Wij merken dat hij steeds sneller voor een volgende voeding komt. Dus hij heeft sneller honger. Dat zal ongetwijfeld 's nachts dan ook meespelen. Dus extra hapjes zijn dan wel een goed idee!

    Ben er wel al achter dat ik die niet pas moet geven als hij al honger heeft. Want dat gaat hem niet snel genoeg (zoals met een fles) dus dan is het brullen.

    Fijn dat ze haar duim gevonden heeft! Hier is het nog de fopspeen. Die heeft hij van de week zelf zijn mond een paar keer ingewerkt, dus dat systeem werpt ook wel enige vruchten af nu. :roflmao:

    Hoe groot is ze nu, al met al? :)
     
  10. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    1,5 week terug was ze 68,2cm en 6,76kg... Maatje 68 en soms 74 als deze klein uitvalt.

    Hier eigenlijk nooit een speen gehad, wou ze niet. Zoonlief wou ook nooit een speen.
     
  11. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Hier zijn de hapjes nog steeds niet echt een succes.. zo nu en dan eet ze een half potje. Ik maak het vers en vries het in.. vers gaat nog, echte potjes voeding hoeft ze echt niet! Wat ik wel snap, want het stinkt en proeft vies:roflmao: ze is wel toe aan wat vast eten kan ik aan dr merken, dus probeer haar nu wat steviger eten te geven wat ze in haar hand kan houden.. dat vindt ze dan wel weer lekker, maar lukt nog niet zo goed natuurlijk:p hopelijk kan ze snel goed zitten, kan ze het wat beter leren
     
  12. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Hier gaan de hapjes met de dag beter, de ontlasting gaat daarmee met de dag minder :(. En maar kracht zetten en dan maar weinig in de luier. We gaan daarom maar 10cc extra water in de fles doen en af en toe een beetje water aanbieden (ze krijgt nu nog maar 4 flessen en na de volgende pot nr 1 gaat ze alweer over op nr 2 :eek:).
    Gisteren voor het eerst een stukje bruin brood aangeboden, nou dat vond ze lekker!
    Hier nog geen 1x potjes geprobeerd, alleen nog maar vers. Want ik ben met het met je eens @HHJ, die potjes stinken idd. En ik vind het zelf veel te leuk om zelf wat klaar te maken.
    Gaan jullie ook binnenkort pindakaas en ei aanbieden in verband met allergieen?
     
  13. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Ja gaat snel he! Dat ze al bijna een half jaar oud zijn.. is echt voorbij gevlogen! Ik heb wel 2 keer een hapje brood laten proeven, maar vond ze nog maar vreemd.. vanmiddag een paar stukjes stokbrood vond ze dan wel weer lekker.. het is een luxe paardje:roflmao: allegergieën komen niet echt voor hier in de familie, maar ga het binnenkort wel eens aanbieden als we het toevallig eten
     
  14. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Vanmorgen gezien dat het eerste tandje door komt! Zijn er meer die al tandjes hebben?
     
    Ting86 vindt dit leuk.
  15. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Wij denken steeds dat er wat komt, omdat er witte plekjes zitten in het tandvlees en ze bijt overal aan, maar nog steeds niks.
     
  16. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Hopelijk komt het gauw door dan, lijkt me erg vervelend dat gevoel voor zo'n kleintje.. gebruiken jullie ook iets voor verlichting van evt pijn ofzo? Hier is het een sneetje in het tandvlees en vandaag ook erg jengelig, continu haar mondje open, kwijlen.. dat was tot vandaag niet zo
     
  17. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Op dit moment gebruiken we nog niks, en wil het liefst ook zo weinig mogelijk gebruiken, behalve bijtring dan. Bij onze zoon hebben we 2x dentinox gebruikt toen 4 snijtanden boven tegelijk doorkwamen.
     
  18. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Bijtring heb ik vandaag ook aangeschaft inderdaad en bij het kruidvat gaven ze me "vsm kind" mee.. heb de bijsluiter gelezen, maar kan nergens vinden waar het nu echt voor dient:confused: sowieso geen makkelijke dag vandaag.. tandje dat doorkomt, verkouden en hitte:| gelukkig slapen we tijdelijk beneden waar het nu lekker koel is en is ze even aan het bijtanken is op dit moment
     
  19. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Ook nog verkouden. Arme meid. En dat met die warmte.... pfff....
     
  20. Mirremuis

    Mirremuis Actief lid

    30 apr 2019
    333
    451
    63
    Vrouw
    Hier gaat alles prima
    Net 10 dagen wezen kamperen met mij en oma en ze vond het fantastisch! En morgen gaan we met ons gezinnetje ook nog 2 weken kamperen. Het kampeergen moet doorgegeven worden.
    Ik heb een heerlijk blij en makkelijk meisje :)
    Nog geen tandjes, maar dat zal niet lang meer duren denk ik.
     

Deel Deze Pagina