Februari 2021 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mammavantwee, 20 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.423
    4.852
    113
    Vrouw
    Voor degene die in februari (opnieuw) mama zijn geworden, misschien leuk om hier af en toe te kletsen over de ontwikkelingen enz. :)
     
    RLSD vindt dit leuk.
  2. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.423
    4.852
    113
    Vrouw
    RLSD vindt dit leuk.
  3. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Jaaaa! Goed bezig :D

    Vertel, hoe gaat het met jou en de kleine meid?
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  4. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.423
    4.852
    113
    Vrouw
    Hier gaat het goed :)! Heerlijk rustig tevreden meisje!

    Nog wel een beetje zoekende naar een ritme en het slapen overdag. Maar dat is meestal bij die kleintjes natuurlijk! Ik leg ze wel vanaf afgelopen maandag 2x in haar eigen bedje overdag. Beneden kwam ze echt niet meer in slaap met alle herrie, alleen in bed lukt het ook nog niet altijd! Verder genieten we heerlijk van haar :)!

    En bij jullie?

    Zat jij in een groepje met meiden die in februari waren uitgerekend?
     
    RLSD vindt dit leuk.
  5. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Fijn dat het goed met jullie gaat en dat ze zo'n heerlijk tevreden meisje is! :) Wat vinden grote zus en broer van hun kleine zusje?

    Hier gaat het ook goed, heerlijk om weer zo'n klein mini mensje in huis te hebben ❤

    Ook wij zijn zoekende naar een ritme.. Wat was dat ook alweer ritme? Kan je dat eten? :roflmao: Dus we klooien eigenlijk maar wat aan en volgen voornamelijk de kleine dame ;)

    De nachten gaan hier erg goed, ze komt één keer voor voeding, maar overdag is wel een uitdaging. Ze is dan best wat onrustig en wil eigenlijk niet alleen slapen. Alleen als ze bovenop een van ons (en dan met voorkeur op mij) mag slapen is het goed en is ze heerlijk tevreden. Nou ja, zal wel over zijn voordat ze 18 is toch? :p

    Ik zit in een groepje met meiden die in februari uitgerekend waren, alleen niet hier meer via het forum. We zijn destijds overgegaan op de app :)

    Jij was eigenlijk in januari uitgerekend toch?
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  6. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.423
    4.852
    113
    Vrouw
    Die genieten er net zo hard van als ons :)! Willen elke x kroelen en overal bij helpen vooral de oudste! En vind ze het bij jou ook leuk :)?

    Fijn! Ja echt heerlijk hè!!

    Haha, het komt ook altijd wel weer goed hè :p! In de draagdoek vind ze ook erg lekker, en daar slaapt ze ook lekker in!

    Fijn dat de nachten zo goed gaan, scheelt toch hè! Hier komt ze meestal ook 1x. Alleen net zoals gisteravond/vannacht liet m'n man ze slapen totdat ze zelf kwam toen kwam ze pas om 01.00 vanaf 19.00 en daarna weer om 5.00. maar goed, heeft ze toch 2 lange slaapjes achter elkaar! Lukt dat wel met de andere kleine ze overdag bij je te laten slapen?;)

    Ja klopt, wel eind januari en 4 februari bevallen:)! Eigenlijk moeten we even meer dames hebben die in februari zijn uitgerekend, ik weet alleen niet wie :p :p
     
    RLSD vindt dit leuk.
  7. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Heerlijk dat de andere twee ook zo genieten van hun kleine zusje! Hier vinden ze het ook geweldig en vooral de oudste van 10, wat ik eigenlijk helemaal niet verwacht had. Hij zegt steeds, oh mam ze is echt geweldig. Zo lief :) De middelste van 6 is er wat minder mee bezig, hij heeft het druk met andere dingen maar komt haar wel regelmatig een kusje geven.

    Hier een draagzak, die dingen zijn echt ideaal! Ze slaapt dan ook zo en dan kan je in ieder geval nog even wat doen. Ik heb alleen spit in mijn schouder en nek nu, dus dragen zit er even niet in :confused:

    Klinkt als een prima nacht bij jullie, fijn zeg! Wij hadden hier ook een hele fijne nacht na een hele onrustige middag en avond. 22.30 uur laatste voeding, daarna heeft ze geslapen tot 04.45 en vervolgens tot 9.00 uur. Heerlijk! :D

    Ik zal even dit topic delen in de laatste 100 dagen topic, wellicht lezen daar nog wat dames uit februari mee en willen ze hier mee kletsen :)
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  8. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Oh, ik heb haar zojuist boven in de wieg te slapen gelegd. Het was even tegen sputteren en ik moest nog 1x terug om haar te troosten maar inmiddels ligt ze al een half uur te slapen :eek: Hopelijk pakt ze mooi even wat slaap, zou fijn zijn. Fingers crossed! :D
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  9. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    @Pinkie88 ik ben benieuwd hoe het met jou en je dochter gaat! :)
     
  10. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.423
    4.852
    113
    Vrouw
    Heerlijk hè als ze zo genieten :)!

    Oh dat is balen.. gaat dat vanzelf weer over?

    Zo heerlijk zeg :)!! En zeker tot 9.00! Heeft ze vanmiddag nog lang geslapen in haar bedje?

    Leuk, ben benieuwd of er nog meiden bijkomen :)
     
    RLSD vindt dit leuk.
  11. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Haha nou het middagslaapje boven in haar wiegje duurde niet lang hoor, nog geen 10 minuten nadat ik het hier geschreven had was het brullen en kreeg ik haar niet meer rustig dus maar weer mee naar beneden.. :roflmao:

    De spit gaat gelukkig vanzelf weer over, duurt wel een paar dagen en als ik pech heb een week of twee. De pijn is al aardig aan het afzwakken, dus dat is fijn.

    Hoe gaat het ontzwangeren bij jou? Ik heb het idee dat ik er lichamelijk al weer zo goed als bovenop ben maar geestelijk vind ik het nog wel een dingetje. De hormonen nemen nogal eens een loopje met me, beetje jankerig en ik trek drukte erg slecht :o:
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  12. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.423
    4.852
    113
    Vrouw
    Haha jammerrr! Komt vanzelf :)

    Fijn dat de pijn aan het afnemen is! Hopelijk is het snel helemaal weg!

    Dat gaat eigenlijk wel goed! Wat jij zegt herken ik heel erg van m'n andere kids, maar nu dus eigenlijk geen last van. Ook lichamelijk voel ik me heel goed.
    Terwijl ik het allemaal wel had verwacht. Wij zijn 1.5 dag na de geboorte erachter gekomen dat ze een afwijking had. Dus we hebben best wel heftige 1e 2 weken gehad en is ze ook al 2x geopereerd. Maar nu we thuis zijn en we weer rust hebben gaat het echt goed. Ik had dus wel verwacht nog best een klap te krijgen al we thuis zouden zijn.
    Lekker de tranen laten lopen :). Alhoewel ik me bij die andere 2 soms echt down kon voelen na de bevalling, heb je dat ook?
     
    RLSD vindt dit leuk.
  13. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Wow wat heftig joh.. Zo klein en dan al 2 keer geopereerd moeten worden :( wat voor afwijking heeft/had ze? Hadden ze dit destijds met de echo's niet kunnen zien?

    Gaat het nu goed met haar of moet ze nog vaker geopereerd gaan worden? Tjee dan is je kraamperiode ook wel even anders verlopen dan je had verwacht..

    Gelukkig dat jij vrijwel nergens last van hebt ondanks de heftige weken die jullie gehad hebben! Ben je niet bang dat je geestelijk toch alsnog een klap zou kunnen krijgen?

    Hier zo nu en dan even lekker een potje janken inderdaad, lucht lekker op! Herken het alleen totaal niet van mezelf, ben normaal helemaal niet zo :roflmao: Ik voel me gelukkig niet down ofzo hoor! Denk dat het grotendeels ook gewoon komt door de gebroken nachten, overdag 0,0 tijd voor mezelf omdat de kleine meid dan weigert alleen te slapen etc.. Kom echt nergens aan toe :rolleyes:

    Hier trouwens vannacht 7 uur tussen de voedingen! 22.30 de laatste fles en ze heeft geslapen tot 05.30! :D Beetje jammer dat ik vanaf 03.00 heb liggen "wachten" tot ze zich zou melden en dat mevrouw daarna dacht: heeee ik heb eigenlijk wel lang genoeg geslapen en ik vind het wel gezellig zo dusse, we blijven lekker wakker *gaap* :o:
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  14. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.423
    4.852
    113
    Vrouw
    Ze had een hartafwijking. Dit hadden ze indd wel op de echo moeten zien. We waren er gelukkig optijd bij, maar het moest geen halve dag langer duren anders hadden we haar gewoon niet meer gehad..

    Ze hoeft gelukkig niet meer geopereerd te worden. Wat ze nu hebben gedaan daarmee is het opgelost. Dat scheelt wel gelukkig, je hoort met deze afwijking ook wel is kindjes die nog een aantal operaties moeten ondergaan.
    Ja, de kraamperiode is niet zo gelopen als we voor ogen hadden. We zaten ook echt heerlijk op die roze wolk, tot we er na 1.5 dag heel hard afvielen.

    Ben er soms wel bang voor, maar we hebben in het ziekenhuis heel veel gepraat en de vk heeft ons al die tijd ook bijgestaan. Ik denk doordat alles zo voorspoedig is verlopen en ze nu 'klaar' is dat we het grotendeels wel hebben verwerkt. En we praten er nu nog veel over dus dat scheelt denk ik wel.

    Ja de eerste tijd is ook echt pittig hè! En zeker dat slapen is altijd even zoeken. Hoe gaat het met de spit?

    Zo heerlijk zeg!! Komt ze zelf rond 22.30? Wij leggen ze meestal rond 19.00/19.30 op bed en laten haar dan slapen tot ze zelf komt. Dat is de laatste nachten ook pas tussen 2.00/3.00 en slaapt dan weer verder tot 6.30/7.00 :)
     
    RLSD vindt dit leuk.
  15. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Pfoe een hartafwijking, dat is niet niks.. Hoe zijn jullie erachter gekomen? Gelukkig dat jullie er op tijd bij waren, wat een schrik zeg en bijzonder dat ze dit gemist hebben op de echo's.. Fijn in ieder geval dat de afwijking nu verholpen is en dat ze niet meer geopereerd hoeft te worden!

    Hier is de spit bijna over gelukkig! Nog wel wat gevoelig en even oppassen met bepaalde bewegingen maar verder goed te doen :thumup:

    Jullie nachten klinken ook prima! Lekker hoor dat ze rond 19.00/19.30 op bed gaat en dan 's nachts nog een keertje komt om vervolgens tot de ochtend door te trekken :)

    Hier zijn de avonden meestal nog chaotisch en hebben we last van een wakkere en spokende baby, tenzij ze op een van ons mag slapen. Dat eigen bedje voor de laatste voeding aan zit er hier dus nog niet in ;) mocht ze wel slapen dan wekken we haar rond 22.30 wel aangezien dat haar 5e voeding dan op een dag is.. Ze heeft vorige week besloten dat 5 voedingen per 24 uur wel genoeg is. Ik vind het wat weinig voor een 5 weken oude baby maar ja, als zij tevreden is zo.. :rolleyes:
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  16. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.423
    4.852
    113
    Vrouw
    Ze liep vanaf haar geboorte al bij enige inspanning blauw/paars aan. Ze dachten eerst dat het kwam omdat de navelstreng om haar nek had gezeten. Na 1.5 dag vertrouwde ik het toch niet. Ik heb toen de vk gebeld en toen is het heel snel gegaan van de ambulance tot aan het ziekenhuis. Binnen 4 uur lag ze op de ok :eek:.

    Fijn!!

    Hier valt ze s avonds ook wel bij 1 van ons in slaap, meer omdat ik dat fijn vind :)! Daarna leggen we haar in haar mandje en gisteravond dus ook om 23.00 een fles gegeven en ze kwam vanmorgen pas om 6.45 :)! Ben benieuwd hoe ze dat vannacht gaat doen!

    Hier ging ze ook al vrij snel naar 5 flessen, nu moet ze vanavond ook wakker gemaakt worden omdat we anders maar op 4 uitkomen. Beetje weinig :p! Hoeveel voeding krijgt ze per fles?
     
    RLSD vindt dit leuk.
  17. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Zo jeetje, dat ging ineens wel heel snel dan.. Goed dat je op je gevoel vertrouwd hebt en toen gelijk aan de bel getrokken hebt!

    Heerlijk zeg, dat ze van de week geslapen heeft van 23.00 tot 6.45! Was het eenmalig of lukte het haar de dagen daarna ook? :p Hier afgelopen week ook een paar nachten gehad van 22.30 tot 5.30/6.00, dat was zooo fijn. Lekker een beetje bij kunnen slapen :)

    Vannacht was dan helaas wel weer dramatisch, ze was heel onrustig vanaf 02.30.. Ze had voor de verandering eens zowel 's middags als 's avond super goed (alleen!) geslapen dus we hadden ons al een beetje ingesteld op een slechte(re) nacht haha :roflmao:

    Oh dus jullie zaten ook al redelijk snel op 5 flessen. Hier krijgt ze 5 x 150cc (165) aangeboden. Vaak gaat het wel op, soms laat ze wat staan variërend tussen de 10-50cc. Hoeveel krijgt jullie meisje?

    Gaan jullie nog wat doen dit paasweekend? Wij krijgen dit weekend nog wat kraamvisite, merk dat door corona iedereen wat terughoudender is om te bellen/appen voor kraambezoek. Ik moet zeggen dat ik dat niet eens zo heel erg vind, daardoor waren de eerste weken wel super relaxed ;) Nu plannen we meestal 1, met uitzondering 2 kraamvisites per weekend. Hoe is dat bij jullie?
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  18. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.423
    4.852
    113
    Vrouw
    Ze heeft het nu 3 nachten gedaan :)! Vannacht werd ze alleen om 4.30 wel wat onrustiger, maar dat doet ze vaker. Meestal zit der poep haar dan dwars :p, en als we pech hebben poept ze ook rond dat tijdstip! Vanmorgen ging ze na haar speentje een paar x terug te hebben gegeven nog door tot 6.30:D.

    Oh lekker zeg!! Jammer dan hè daarna weer een mindere nacht :rolleyes:. Ik bedenk me ook maar vaak; ze zijn nog zo klein en het is toch al vrij snel dat ze doorslapen! Onze middelste sliep pas met 13 maanden door, dat eerste jaar was echt pittig!

    Hier gaat het precies het zelfde. Ook indd 5x 150 en ze drinkt de flessen ook niet altijd helemaal leeg! Zolang ze tevreden zijn en groeien zal het wel goed zijn toch :)!

    Wij gaan vanmiddag paaseieren zoeken IPV maandag. Hebben ze verschoven omdat ze maandag zoveel regen opgeven. Dus ik heb alle 3 de kids nu ook lekker in bed, kunnen ze uitgerust paaseieren zoeken :p! Verder niet veel, ze zijn een nieuwe voortuin aan het aanleggen en m'n man is aan het helpen ;)!

    Dat idee hadden wij indd ook en mensen zeiden het ook! Ik vond het prima zo, wij hebben vorig weekend de laatste gehad volgens mij ;)!
     
    RLSD vindt dit leuk.
  19. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    #19 RLSD, 3 apr 2021
    Laatst bewerkt: 3 apr 2021
    Fijn zeg, 3 van die nachten achter elkaar! Ondanks dat ze dan vannacht om 4.30 al onrustig werd had ze dus toch al een mooie ruk gemaakt. Lekker dat je het met een speentje nog tot 06.30 hebt kunnen rekken! :)

    Haha hier ook eentje die graag in de nacht poept en dan bij voorkeur als je haar natuurlijk net verschoont hebt :rolleyes:

    Oh wow, dat je middelste pas met 13 maanden doorsliep joh, dat lijkt me echt wel zwaar.. Is het nu wel een goede slaper? Met die kleintjes van een paar weken snap ik het allemaal wel maar ik denk als dit maanden tot een jaar zou gaan duren dat je me op kunt vegen hoor.. :roflmao:

    Leuk paaseieren zoeken! Vinden ze hier ook nog steeds geweldig ondanks dat ze 10 en 6.5 zijn haha. Hier verstoppen we ze vanavond en dan kunnen ze morgenochtend zoeken. Wij doen het altijd gewoon binnen trouwens ;) Heel veel plezier in ieder geval vanmiddag! :D

    Druk met de voortuin dus, leuk project! Hier hebben we momenteel schilders rondom het huis lopen ;) Als dat klaar is gaan we met de achtertuin beginnen.. Nieuwe schuttingen plaatsen en opnieuw betegelen. We wonen hier nu 2 jaar maar het is qua schutting en bestrating echt een bij elkaar geraapt zooitje, zo jammer en we willen graag gewoon alles een beetje van hetzelfde en in één geheel. Daar waren de vorige bewoners niet zo van geloof ik :p Maar goed, dat houdt ons mooi bezig :thumup:

    Lekker dat jullie door de kraamvisites heen zijn! Wij hebben vrees ik nog wel even te gaan ;)
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  20. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.423
    4.852
    113
    Vrouw
    Haha dat poepen hè :p! Ze heeft me ook al 2x onder gepoept :roflmao:. Ik haalde de oude luier weg om de nieuwe luier om te doen en ze begint toch te poepen:roflmao::roflmao::roflmao:

    Ja was ook heeeel pittig en ook weinig slapen s nachts, dus niet na een fles verder maar gerust nog 1.5/2 uur wakker. Hij had koemelk allergie, en ik denk nog steeds dat het ook van de honger was. Die voeding was licht verteerbaar! Hij slaapt nu gelukkig wel goed en heel de nacht!:thumup: slapen ze bij jou een beetje goed:)?

    Oh leuk! Ook een goed idee! Hier vonden ze het ook helemaal leuk. Het waren alleen plastic eieren die ze moesten en na het rondje te hebben gelopen moesten ze die inleveren en kregen ze een zakje echt eitjes. Daar begrepen de niks van :roflmao:.

    Ook lekker alles weer schilderen! Wij hebben vorig jaar een groot gedeelte kunstof kozijnen laten plaatsen en dit jaar gaan we de rest van de achterkant doen. Zijn we van het schilderen af :D.
    Haha was hier indd ook, wel lekker alles weer nieuw hè!
     

Deel Deze Pagina