Feestdagen grr

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Dettol, 3 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Meer moeders die er naar uit kijken dat het weer januari is

    ooo wat zijn de kids druk
    Word er hooorendolll van
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  2. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.404
    23.915
    113
    Toen mijn jongste dochter nog jong was had ik dat wel. December was vooral overleven. Ze trok alle spanning en toestanden niet (ook nog eens jarig in december) en uitte dat met zeer moeilijk en negatief gedrag. Voor groep 3 heb ik haar iig al verteld hoe het zat met Sinterklaas om de spanning wat te minderen. Nu zit ze in gr 8 en heeft ze die issues gelukkig al een tijd niet meer.

    En mijn zoon is nog heerlijk zen, gelukkig! Hij gaat sinds juni naar school en krijgt genoeg mee, maar het levert geen spanning of extra drukte op. Ik moet hem zelfs stimuleren om zijn schoen te zetten en de ochtend erna wordt hij niet helemaal hyper eerder wakker, maar vergeet juist vaak dat hij zijn schoen heeft gezet.
    Dus ik klap in mijn handjes :oops:

    Maar ik snap als geen ander dat het een heftige tijd kan zijn, dus sterkte de komende weken.
     
    owly vindt dit leuk.
  3. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    dankjewel
    Onze kinderen laten we niet geloven in Sinterklaas
    Maar Tis nog steeds heel erg spannend

    Pff wat kunnen ze moeilijk doen
    Hihi
    Het is Idd overleven ben zo moe
     
  4. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    Herkenbaar. Vorig weekend en ook vandaag zijn heel irritant. Jongste en oudste maken overal ruzie om en oudste huilt al als je hem aankijkt. Met name dat huilen werkt ontzettend op mijn zenuwen. En helpt niet dat ik moe ben van zwangerschap. Nog even volhouden :rolleyes:
     
    Dettol vindt dit leuk.
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Zeer herkenbaar helaas... De oudste staat stijf van alle onrust en spanning... In groep 3 hebben we aangestuurd op de waarheid mbt Sint, ze weet ieder jaar welke cadeautjes ze krijgt en nóg is de spanning enorm. Eigenlijk wil ik het al twee jaar niet meer vieren, maar dat vind ik ook zo lullig voor de jongste...
     
    Dettol vindt dit leuk.
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.701
    42.532
    113
    Hier ook overleven. De jongste staat strak van de spanning. Maar hem vertellen dat de Sint niet bestaat zie ik ook niet zitten. Dan zadel ik hem op met het feit dat hij dat geheim voor zn vriendjes moet bewaren en dat vind ik ook niet oke.
    Eind januari is hij nog jarig en dan wordt het rustiger hier in huis
     
    Dettol vindt dit leuk.
  7. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Fijn te lezen dat ik niet de enige ben
     
  8. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Hier gelukkig niet. Kinderen zijn vooral heel blij. Wel spanning maar op een leuke manier. Ze geloven nu allebei (6 en 3) en ik vind het eigenlijk heel leuk deze tijd. Wel druk, maar leuk.

    Lijkt me lastig als het zo heftig is. Veel succes!! Tijd gaat voorbij ;)
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    #9 GroeneBomen, 5 dec 2020
    Laatst bewerkt: 5 dec 2020
    Ja! Dwarse kleuter die absurd vroeg op staat om zn schoen te controleren (wij laten hem dus niet de schoen zetten maar helpt niet), slecht luisteren, doodop (sliep in de auto naar huis van zwemles: stukkie van 5 minuten!). Al vind ik t wel mooie tijd zo :) super blije kleuter vanmiddag en de baby ook lol voor 10. We denken dat hij volgend jaar niet meer geloofd, hij zal dan net 6 zijn. Hij heeft nu al twijfels haha. hij heeft opa al ontmaskerd als Sint :p vind t raar dat Sint ons cadeaupapier gebruikt en vond het absurd dat ik met Sint contact had: ik kon lullen als Brugman maar trapte er niet in. De buurman vroeg cryptisch of ik wou aanbellen, zegt zoon: ja hoor wij spelen wel voor Sinterklaas. Heb hem maar gezegd dat hij dit niet tegen de buurjongen mocht zeggen...

    Wij kunnen ook niet meer, man loopt al de hele dag over te geven van uitputting :(
    (Onze 10 maander kreeg late voeding en 2 nachtvoedingen maar sinds dinsdag elke 2 uur in de nacht...)
     
  10. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.750
    5.439
    113
    Vrouw
    Och schei uit! Vanmorgen om 4:00 betrapte ik dochter op het naar beneden gaan om in haar schoen te kijken.
    Morgen zingen we uit volle borst "daahaaag daahaaag" :roflmao:
    Ben er zo klaar mee!

    Op 11/11 begint het gedonder al met Sint Maarten (of eigenlijk in augustus al met de dagelijkse vraag: "komt Sint dit weekend al?") en het weekend daarop komt Sinterklaas aan en veranderen de kinderen in onuitstaanbare monsters die alleen maar lopen te zeuren dat ze hun schoentje willen zetten. Drie weken lang het geblèr van die liedjes moeten aanhoren en het gezeur over dat ze geen mandarijn in hun schoen willen of dat ze een eenhoorn hadden willen krijgen ipv een chocolademunt :rolleyes: zucht... Gelukkig is het nu voorbij. Nu nog twee verjaardagen, kerst en de jaarwisseling proberen te overleven voor de rust weer helemaal terugkeert. :confused:




    (Kilootje zout nodig bij deze post hoor:cool:)
     
  11. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Daar hoop ik al jaren op. :oops:
     
  12. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Haha ik bedoel meer tijd als in de maand ;) Want ik denk als het voor kinderen zoveel spanning geeft dat het vast elk jaar zo voor ze is! Dus elk jaar weer de maand overleven...
     
  13. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Vanmiddag heb ik de cadeaus verstopt terwijl ze boven speelde. Ik moest nog even 'koffie pakken'.

    Nadat de kinderen alle cadeaus gevonden hadden heb ik snel de kerstversiering afgemaakt, kerstfilm aan en de kinderen gingen lekker ontspannen. Hopelijk blijft dat de rest van deze periode zo. Vooral bij mijn oudste gaat zijn hoofd tollen van zijn verjaardag plus de Sinterklaas periode.
     
  14. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.113
    113
    Hier gelukkig ook niet echt herkenbaar. Ze zijn hoogstens iets meer moe door minder slaap door hun enthousiasme.
     
  15. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    #15 Zonnestralen, 6 dec 2020
    Laatst bewerkt: 6 dec 2020
    Dat is een lastige afweging. Ik vind het moeilijk om vooraf in te schatten wat lastiger is voor mijn oudste. De spanning en de uitwerking die dat uiteindelijk op het hele gezin heeft of het bewaren van het geheim en ondertussen onderdeel zijn van spel. Ik hoop dat hij meer plezier ervaart aan het helpen met iedereen verrassen dan problemen met het dragen van het geheim. Ik hoop dat makkelijker te maken voor hem door hem een rol te geven in het blij maken van anderen terwijl hij ondertussen zelf weet waar hij aan toe is.

    Ik weet alleen dat het nu te veel voor hem is. Maarja hoe is dat over een jaar... Soms gaan bepaalde ontwikkelingen ineens heel snel.
     
  16. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Hier heeft weten hoe het zit zeker een positief verschil gemaakt. Toen ze het nog niet wist was het nog minder leuk dan nu. Nu kennen november en december in ieder geval nog af en toe leuke momenten, daarvoor was het enkel twee maanden stress en spanning en ‘bepaald gedrag’ als gevolg daarvan...
     
  17. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.404
    23.915
    113
    Hier exact hetzelfde. Mijn dochter heeft er vooral veel baat bij gehad om te weten hoe het zat. Ze had ondanks de kennis die ze had nog steeds wel wat spanning, maar het was behapbaar. En ze geloofde nog steeds een beetje zodra Sint in beeld kwam, gewoon omdat ze dat leuk vond en het ook wel hoort bij de manier van denken op die leeftijd.
    Daardoor had ze ook geen enkele moeite om het geheim te bewaren. En we brachten dat sowieso als iets stoers. Dus ze voelde zich vooral heel groot en stoer dat zij het wel wist en andere kinderen niet. Leverde iig geen extra druk op. Ik heb echt nooit spijt gehad van die beslissing.
     
    NiekeKris en Zonnestralen vinden dit leuk.
  18. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.678
    1.608
    113
    Vrouw
    Hier een 6 jarige. Afgelopen twee weken 6.30 wakker elke dag door de spanning. Al stond hij ook een keer om 5 uur naast mn bed toen Sint op school kwam. Gisteravond na pakjesavond duidelijk verteld dat Sint direct na pakjesavond vertrekt. Vanochtend om 8.45 wakker, heerlijk. Doei Sinterklaas, klaar mee.
     
  19. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Fijn dat het voor een beetje rust zorgde. Op welk moment van het jaar heb je het verteld?
     
  20. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Heel herkenbaar, onze zoon neemt de energie van een ander ook nog eens over en is dus echt druk en aanwezig. Het is een hele vlotte knul die ook nog eens graag de aandacht heeft.

    Ben al moe voor dat de dag begint. Op maandag doe ik weinig en ben ik aan het bijkomen van het weekend. :oops:
     

Deel Deze Pagina