Feestje en corona

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door miramare, 19 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miramare

    miramare Bekend lid

    1 mrt 2013
    736
    143
    43
    Na aanleiding van een positief kindje in de klas, heeft mijn zoon zich zaterdag ( dag 5) laten testen. Gelukkig negatief. Een vriendje heeft zich ook laten testen helaas positief.
    Het kindje heeft geen klachten dus zou donderdag weer naar school mogen mits klachtenvrij.
    Nu is het zo dat de kinderen donderdag een kinderfeestje hebben. De ouders van het kindje dat positief getest heeft worden donderdag getest.
    Is het dan wel veilig om het kindje met het feestje mee te laten gaan?
     
  2. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Donderdag is al 10 dagen verder toch? De kans op besmetting is dan heel gering lijkt mij.
    Ik zou persoonlijk voor de zekerheid geen bekers laten delen, dat soort kleine dingen, maar dat is met een rondgaand virus sowieso onverstandig, ongeacht welk virus.

    Als je twijfelt, kun je altijd even informatie bij de GGD inwinnen. Zij weten precies welke risico's er zijn en of die groter zijn dan met een groepje waarvan onbekend is of er wel of geen besmetting is.
     
  3. miramare

    miramare Bekend lid

    1 mrt 2013
    736
    143
    43
    Dank je wel.
    Vind het ook allemaal zo sneu voor de kinderen.
    Ik dacht zelf ook dat het besmettings gevaar wel geweken is, maar de ouders worden donderdag getest. Stel dat die wel positief zijn, wat heeft dat voor consequenties voor het kindje dat corona heeft gehad?
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Even kijken of ik dit duidelijk heb hoor.

    1 kindje in de klas positief getest, rest van de klas heeft afgelopen zaterdag getest.
    Jouw kind negatief, ander kind uit de klas positief.

    Donderdag is er een kinderfeestje bij dit kindje (wat zaterdag positief getest was), de ouders weten nog niet of ze ook positief (of negatief) zijn omdat die donderdag (pas) kunnen testen.
    De kans is er dus dat de kinderen een leuk feestje hebben gehad maar dat er vrijdag bericht komt dat 1 (of beide) ouders ook positief getest hebben en de kinderen van het feestje dus (weer) in quarantaine moeten tot ze op dag 5 kunnen testen.

    Is het inderdaad zo is vind ik het onverantwoord dat de ouders het feestje door laten gaan.

    Is het geteste kindje ook gast en hoeven zijn ouders (die dus op donderdag kunnen testen) hem alleen langs te brengen vind ik het een heel ander verhaal .
     
    Malbec en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Als de ouders positief zijn zou ik m'n kinderen niet laten gaan.
    Is iedereen donderdag negatief en gaan ze bv wat in de buitenlucht doen zou ik ze wel laten gaan denk ik. Natuurlijk wel even duidelijk maken dat er geen bekers etc gedeeld dienen te worden.
     
  6. miramare

    miramare Bekend lid

    1 mrt 2013
    736
    143
    43
     
  7. miramare

    miramare Bekend lid

    1 mrt 2013
    736
    143
    43
    Ja dit klopt!
    Het kindje is te gast op een feestje bij ons.
     
  8. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Als hij of zij dan klachten vrij is en de 10 dagen is afgelopen zou ik het wel aandurven.
     
  9. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.760
    2.625
    113
    Noord-Holland
    Als het ons feestje was en de ouders zijn positief dan zou ik liever niet willen dat het kindje komt.. dat zou ik supersneu vinden maar ik wil zelf geen besmettingshaard worden richting de andere kinderen en ouders, naast dat ik het voor mezelf (net prik 1 gehad) niet fijn vind.
     
  10. miramare

    miramare Bekend lid

    1 mrt 2013
    736
    143
    43
    dit dus eigenlijk. Donderdag worden de ouders pas getest.
    Maar het rare is dat volgens school het kindje donderdag wel naar school mag. ( dag 10). Maar stel dus dat de ouders positief testen. Ik snap er niets meer van....
    QUOTE="Sophy, post: 23756783, member: 54783"]Als het ons feestje was en de ouders zijn positief dan zou ik liever niet willen dat het kindje komt.. dat zou ik supersneu vinden maar ik wil zelf geen besmettingshaard worden richting de andere kinderen en ouders, naast dat ik het voor mezelf (net prik 1 gehad) niet fijn vind.[/QUOTE]
     
  11. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    [/QUOTE]

    Sowieso raar van die 10 dagen. Hij is positief, dus in quarantaine tot ie minstens 1 week +24 uur klachtenvrij is. Als ie geen klachten heeft, moet ie 3 tot 5 dagen in isolatie zie ik op rijksoverheid. Dus 10 dagen en geen klachten, dan mag ie wel komen. Dan maakt het verder toch niet uit dat ouders evt positief testen? Hij is dan niet meer besmettelijk en van die ouders kun je afstand houden.
     
  12. miramare

    miramare Bekend lid

    1 mrt 2013
    736
    143
    43
    Maar kan hij niet herbesmet raken? Of kan hij het dan via zijn ouders niet weer verspreiden?

    QUOTE="Liekje81, post: 23756935, member: 78851"][/QUOTE]

    Sowieso raar van die 10 dagen. Hij is positief, dus in quarantaine tot ie minstens 1 week +24 uur klachtenvrij is. Als ie geen klachten heeft, moet ie 3 tot 5 dagen in isolatie zie ik op rijksoverheid. Dus 10 dagen en geen klachten, dan mag ie wel komen. Dan maakt het verder toch niet uit dat ouders evt positief testen? Hij is dan niet meer besmettelijk en van die ouders kun je afstand houden.[/QUOTE]
     
  13. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Maar het kindje heeft al corona gehad. Als de ouders besmet raken, zijn zij 2 dagen voor symptomen besmettelijk.
    Dus eigenlijk is het probleem tijdens het feestje alleen de ouders. Niet het kind zelf.
    Ik zou zeggen: schone kleding aan (verplichten ze ook in ziekenhuizen als je op bijv een isolatieafdeling komt) voordat hij weggaat van huis, niet laten brengen en halen door de ouders, maar dat zelf doen of met een ander mee laten rijden, natuurlijk niet nog even met de ouders knuffelen met die schone kleding, dat kan daarvoor, en dan is het risico op besmetting zo ontzettend gering, zelfs als de ouders positief testen, dat zelfs een willekeurig supermarktbezoek gevaarlijker is.
    Voorzorgsmaatregelen zijn helemaal niet raar, maar het kind is ook geen wandelende tijdbom natuurlijk en hoef je niet van dingen weg te houden omdat hij toevallig ziek is geweest. De ouders kun je, indien besmet, wel als wandelende tijdbom rekenen op het moment ;) (maar ook maar tijdelijk uiteraard).

    Ik zou hem op 'mijn' feestje laten komen op die manier en ik heb 2 zeer kwetsbare familieleden.
     
  14. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Sowieso raar van die 10 dagen. Hij is positief, dus in quarantaine tot ie minstens 1 week +24 uur klachtenvrij is. Als ie geen klachten heeft, moet ie 3 tot 5 dagen in isolatie zie ik op rijksoverheid. Dus 10 dagen en geen klachten, dan mag ie wel komen. Dan maakt het verder toch niet uit dat ouders evt positief testen? Hij is dan niet meer besmettelijk en van die ouders kun je afstand houden.[/QUOTE][/QUOTE]

    Je quote ging niet goed, dus lees het nu pas, sorry. Nee, dat kan niet. Evt de ouders kunnen je besmetten. En daar kan je afstand van houden.
     

Deel Deze Pagina