Feestkleding

Discussie in 'De lounge' gestart door Eenkadootje, 13 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    Sinds sept heb ik een leuk kledingboetiekje.
    Nu word ik al flink geappt met heel veel foto’s van feestjurken. Natuurlijk kon ik het niet laten en heb ik eea besteld.

    Nu vraag ik me af: Kopen jullie speciale decemberjurken?
     
  2. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja vaak wel. Maar tegenwoordig vaak op Ali Express (sorry :oops:). Dat zijn dan vooral jurkjes die ik aandoe naar allerlei werk gerelateerde events zoals het kerstfeestje, diners en nieuwjaars borrels etc. Want dat moet een beetje chic/feestelijk/netjes zijn. Thuis met familie kies ik een wat meer casual outfit of een foute kersttrui. Voor dat laatste is wellicht nog wel een markt trouwens. Dat is de laatste jaren ineens heel hip geworden.
     
    Eenkadootje vindt dit leuk.
  3. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Vroeger wel. Nu geen zin meer in.
     
    Eenkadootje vindt dit leuk.
  4. Tranquila

    Tranquila Bekend lid

    23 feb 2015
    740
    443
    63
    Vrouw
    Ja zeker, ik sla dan alvast in voor andere gelegenheden.
     
    Eenkadootje vindt dit leuk.
  5. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Altijd! Met kerst gaat het hele gezin in wat fatsoenlijks en feestelijks, net als met Pasen btw. Ik probeer ook altijd een fatsoenlijk merk te kopen waar ik nog jaren mee vooruit kan. Ik trek ook altijd aan waar ik zin in heb :) Ik sta gerust bij een patiënt aan bed in een Ted Baker jurk :)
     
    Eenkadootje vindt dit leuk.
  6. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik koop vaak wel wat leuks, maar voor mezelf moet het dan wel ff mee kunnen gaan want ik wil niet meer dan "nodig" meedoen aan de wegwerpcultuur van de huidige commercie. Voor de baby heb ik nu ook wat leuks en voor mijn dochter iets wat ze de rest van de winter ook af en toe aan kan maar wat er wel leuk uit ziet. Daarna hoop ik dat er nog andere kindjes van kunnen genieten zodat ook dat niet een eenseizoensproduct is wat op de verbrandings stapel terecht komt. Voor mezelf nu dit jaar niets bijzonders trouwens, want zit dan nog in de kraamperiode. Ik hou het dus lekker op comfortabel. Al heb ik wel een glitter zwangerschapstrui.
     
    Eenkadootje vindt dit leuk.
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Niet echt hihi
    Ik vind het zonde van mijn geld. Vorig jaar een feestjurk voor een bruiloft gekocht en die volstaat ook prima met de Kerst. Trek ik dan ook alleen aan als we buiten de deur gaan eten en anders gewoon mijn jeans met een shirt of trui ;)
    Kinderen wil ik nog weleens iets anders aantrekken, vooral de jongste van 6 jaar is gek op jurkjes maar mijn pubers van 13 en 15 jaar hebben nu hun eigen mening en die respecteer ik ook.
     
    Eenkadootje vindt dit leuk.
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Nee ik niet.

    Maar ik weet mijn moeder wel. Die koopt graag een mooie jurk voor speciale gelegenheden.
     
    Eenkadootje vindt dit leuk.
  9. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    Nu is bij ons alles max 35, euro dan.
    Ook de feestjurken,
    Rokken met glitters €22.
    En daarop kan je een leuke top €22, die je ook normaal kan dragen.

    Zouden jullie dan toch iets feestelijks aantrekken?
     
  10. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    Meestal koop ik een mooie nieuwe blouse of shirt. Maar niet altijd. Als ik nog wat leuks in de kast heb dan is dat ook prima.
     
  11. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.328
    243
    63
    Noord-Brabant
    Dit begint meer op een reclame verhaal te lijken.

    Nee, ik zou zelfs voor die prijzen niks aparts kopen voor de decembermaand. Glitters horen naar mijn idee toch echt bij kerst of oud&nieuw.
     
  12. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Ik ben ook zo. Ik koop alleen niet altijd wat nieuws voor mezelf voor de feestdagen (want ik heb echt genoeg mooie en dure kleding) maar ik trek aan wat ik wil. Ook naar mijn werk (en ja daar kunnen weleens vlekken in komen, maar eigenlijk gebeurd me dat niet gauw), zo wel jammer dan!

    Voor de kinderen haal ik meestal wat nieuws en ook mijn man gaat meestal wel shoppen voor de feestdagen.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  13. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Ja wij gaan altijd volledig in het nieuw en feestelijk met kerst!
     
  14. Manque

    Manque Niet meer actief

    #14 Manque, 14 nov 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2018
    Nee, ik neem eigenlijk altijd een simpel zwart jurkje dat ik combineer met extra feestelijke accessoires. Ik hou niet van kledingstukken die ik maar voor 1 gelegenheid kan dragen.
     
  15. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    Ja elk jaar koop ik een nieuwe mooie jurk of rok. Het liefst van Ted Baker. Vind die stijl fantastisch!
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  16. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Mwa, ik koop geen glitterspul, want dat vind ik een beperkt draagbaar/ webwerp artikel.
    En feestjurken van onder de €35 klinken primark-achtig, sorry.

    Wij kopen zeker feestkleding in december, maar zorgen ervoor dat het multi draagbaar is. Ik koop dan meestal een mooie coctailjurk van goede kwaliteit die ik ook nog naar bijv een bruiloft aankan.
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  17. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Ja! Voor ons allemaal nieuwe kleding. Zowel voor allebei de Kerstdagen als voor oud&nieuw
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Nee, in onze familie gaan we eerder voor relaxed dan voor feest kleding. Voor de kinderen koop ik wel altijd wat voor kerstdiner op school etc.
     
  19. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Voor mezelf koop ik überhaupt geen jurken.

    Met kerst gewoon een nette broek en leuk shirtje/bloesje eventueel met een jasje en klaar.

    Voor de kinderen wel vaak, maar dan max. 20 euro, ze hebben het vaak maar een paar keer aan.
     
  20. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Naast een kerstoutfit ook cocktajurk en galajurk ivm officiële verplichtingen nu het vasteloavend seizoen is begonnen :roflmao:
     

Deel Deze Pagina