(ff kwijt)zo spannend

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fairytale, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik ben nog maar net zwanger, maar vind het zo spannend.
    ik voel hele tijd dingetjes, steekjes ook bij mijn eierstokken?:( in mijn baarmoeder, en het rommelt wat. Ik ben soms zo bang dat het mis gaat..
    Ik heb nog niet mega veel symptomen..

En aan de ene kant ben ik zo ontzettend blij, ik ben gewoon hele tijd zenuwachtig omdat ik het me niet voor kan stellen dat ik gewoon mama ga worden! Elke ochtend word ik wakker met buikpijn van de spanning, er gaat zoveel door mijn hoofd ineens!

Heeft iemand anders dat ook? en weet iemand of de zenuwen erg zijn?
    iemand nog tips om rustiger te worden? en had iemand ook steekjes bij eierstokken? is dat normaal? sorry voor de vele vragen. Ben nogal onzeker..

2. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Hi Fairytale,

Helemaal herkenbaar! Ik zit inmiddels in mijn 4e zwangerschap, helaas 2 mk's achter de rug maar ook al een kerngezonde dochter op de wereld mogen zetten. En baby 2 is on his/her way!

Je moet er gewoon vanuit gaan dat het goed gaat. Er gebeurd nu zoveel van binnen, het kan behoorlijk rommelen en ook kun je ongi-klachten krijgen zoals krampjes enzo. Allemaal heel normaal zolang er geen helderrood bloedverlies bij komt. En waarschijnlijk zijn het niet je eierstokken, maar je banden waar je baarmoeder aan hangt.

Zenuwen zijn niet erg, maar te veel stress moet je vermijden. Probeer juist lekker te genieten.

Stel dat het mis gaat, dan heb je in elk geval van de eerste tijd genoten en dat pakt niemand je meer af. Dat is altijd mijn instelling! De kans op een mk voor de 4 weken is 1 op 3, daarna 1 op 10 en met de dag wordt de kans nu zelfs nog kleiner.

De symptomen kwamen bij mij steeds vanaf week 6 ongeveer en duurden tot de 12 / 14 weken. En sommige vrouwen hebben helemaal nergens last van.

Dus geniet er lekker van, en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. kvinna

kvinna Niet meer actief

Mag ik je één, misschien heel stomme, tip geven? Laat die eerste twaalf weken het donkerroze/rode ondergoed alsjeblieft in de kast liggen. Hoewel ik helemaal niet zenuwachtig was, werd ik dat altijd op slag wel als ik op de wc zat en een natte plek in mijn broekje zag. Dat was gewoon (wel meer dan normaal) afscheiding, maar met die kleur ondergoed denk je meteen dat het bloed is:). Ik ben er twee of drie dagen lang in getrapt en daarna heb ik dat ondergoed onder op de stapel gelegd en lekker wit aangetrokken, mooi duidelijk:).

Ook zo raar: de eerste dagen denk je onwillekeurig: nou zal ik toch wel ongesteld worden? O nee, ik ben zwanger. Ik heb nog steeds mijn noodtampons niet uit mijn tas gehaald, denk er steeds niet aan:D.

O ja: gefeliciteerd natuurlijk!

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.716
    18.663
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Al die prikjes, steekjes, kramp(jes) en borreltjes horen er bij. Het is gewoon ontzettend spannend om zwanger te zijn! Zenuwen kunnen geen kwaad hoor. De meeste aanstaande moeders hebben daar wel last van.

Geniet er maar zo veel mogelijk van!

5. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Vooral die eerste paar weken zijn spannend! Je bent zo blij maar ook bang. Heel logisch maar gelukkig meestal voor niets. Ik moest ook wennen aan het idee dat je zwanger bent maar over een paar weken kun je je niet meer voorstellen hoe je buik er plat uit zag!:)

6. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hihi ja dat heeft iedereen en is heel herkenbaar allemaal!! Het is hoe dan ook het meest bijzondere wat je/me ooit is overkomen!

7. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    (Off-topic: Hey wij hebben dezelfde banner! :D)

8. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

dit is een hele goede tip

ik laat het zwarte ook nog liggen , nu nog steeds hoewel ik al 22 weken zwanger ben.
    bij mijn zoontje meerdere bloedingen gehad (7 , 17. 25 weken)

die onzekerheden hebben heel veel vrouwen. er gebeurt ook zoveel in je lichaam.

heel veel succes met je zwangerschap

spinnekop

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.716
    18.663
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja en ook even geen wc-papier met roze bloemetjes e.d. Kun je ook heel zenuwachtig van worden!

10. Fairytale

Bedankt voor de reacties,
    Stelt me weer een beetje gerust:D Goeie tip van het ondergoed haha;)

En gelukkig dat de zenuwen niet kwaad kunnen..
    het word wel wat minder per dag, maar het zal toch nog een tijdje blijven..
    Het is gewoon erg wennen, eerste keer zwanger. Ben ook overal bang voor, als ik op de fiets zit, en ga opeens door een dikke kuil, dreunt dat helemaal door, dan denk ik al..:$

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.716
    18.663
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Herkenbaar hoor, Fairytail. Maar het went wel. 't Heeft bij mij even geduurd, maar ik ben er inmiddels achter dat een heleboel dingen er gewoon 'bij horen'. En dat er maar weinig dingen zijn die echt kwaad kunnen. Door een kuil fietsen hoort bij de club "Kan geen kwaad."

12. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Zo herkenbaar.. kon ik hebben geschreven.. Ben al de hele week van slag.. Ook slaap ik heel slecht.
    Ook omdat ik zo naar dit moment heb uitgekeken.

Ik deed 2 dagen voor mijn nod een test die knalpositief was.. Omdat ik 11 dagen ervoor pregnyl had gesoten dacht ik dat het daar nog van was terwijl die al na max 10 uit je bloed is. Voelde me wel al misselijk en beroerd. Elke dag positief getest en 2 dagen overtijd. Ik voel me echt heel anders, mijn boobs doen super zeer en ik heb geen zin in eten of juist in dingen die ik normaal vies vond. Toch ga ik wel 100 keer naar de wc om te kijken of ik ongi word, zo stom. Bij elke steekje denk ik dat het mis gaat. Ben zoooo onzeker en vandaag komt het besef een beetje dat ik eindelijk zwanger ben.

Toch heb ik me voorgenomen gewoon wel te gaan genieten en niet zo onzeker te zijn.
    Ben wel blij dat ik niet de enige ben ha ha.

Krijg over 2 weken al een echo gelukkig en jij?

13. Fairytale

@ikkie124: Gefeliciteerd, hoe ver ben jij? Ik slaap ook slecht, ben daarom ook extra moe.
    Beter dat je over 2 week al een echo krijgt.. ik moet helaas nog wat langer wachten, (7 juni) kan niet wachten tot die dag! Ik heb ook wel besloten om er van te genieten, en doe ik ook wel. Ik probeer ook steeds positiever te denken, als ik iets leuks zie voor de baby, koop ik het zelfs al, om lekker positief te blijven! Maar sommige momenten..

14. lonnekej

lonnekej Lid

11 apr 2010
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo, het is wel erg fijn om dit allemaal te lezen . dan hoef ik mijn verhaal er niet op te zetten. allemaal zo het zelfde. het blijft moeilijk en heel erg eng. gelukkig heb ik over 3 weken al de echo.
    ikkie. ja het er echt aan overgeven dat je zwanger bent is het moeilijkste eerst echt zien en dan gelover.

15. marlucje

marlucje Lid

25 dec 2009
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja idd herkenbaar. Al die krampjes enzo.
    Ben nu een jaar gestopt met de pil en zag vele mij voorgaan:x. En dan is het zover (eerst 6 testen doen om het echt zeker te weten) en dan geniet ik er nog niet van.:)
    Al die dingen die gebeuren in je buik. Ik maak me druk maar aan de andere kant besef ik het nog niet echt. Ben nu denk ik 5 weken dinsdag 6. Maar maandag maar een afspraak maken bij huisarts.:)
    Dan wordt het wat echter.;)

Maar goed de krampjes... zolang het geen pijnlijke steken zijn zal het goed gaan toch:).

Deel Deze Pagina