Fiets online kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door MSL12, 18 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.367
    191
    63
    Voor de verjaardag van dochter willen we een nieuwe fiets we zijn al wezen kijken meten en passen. Nu hadden we een fiets gezien maar online scheelt het toch weer zo'n 70 euro dat vind ik niet niks maar twijfel of ik het aandurf. Kan je wel met een online gekochte fiets naar de fietsenmaker in de buurt? Of dan toch maar wat meer uitgeven?
     
  2. Novi

    Novi Niet meer actief

    Mijn fiets is jaren geleden ook online gekocht. Vanwege het prijsverschil inderdaad. Waarom zou je niet naar een fietsenmaker kunnen? Je betaalt er toch voor?
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  3. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.114
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je kan toch ook met je auto naar iedere garage die je wilt? Waarom zou een fietsenmaker dan zeggen dat hij het niet zou maken.

    Het enige is dat je garantie waarschijnlijk alleen online is en dat als er dus echt iets mis is je het via hun moet regelen. Maar volgens mij is er niet snel echt iets mis met een fiets.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.976
    8.777
    113
    Waarom zou een online artikel anders zijn? Als het merk het zelfde is dan zou ik dat wel aandurven.

    Wanneer er iets mis is met je fiets kun je altijd naar een fietsenmaker. Je hoeft ook niet de fiets precies te kopen bij de fietsenmaker om hem gerepareerd te krijgen.
     
  5. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.888
    13.055
    113
    Vrouw
    Wij hebben voor beide kinderen wel eens online een fiets gekocht vanwege het prijsverschil. De fietsen waren er echt niet minder om! En voordat er iets kapot kon gaan waren de kinderen al zo gegroeid dat ze alweer een nieuwe fiets nodig hadden.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Denk dat het verschil zit dat je bij een fietsenwinkel nog een service beurt krijgt, na zoveel weken langs kan komen om kostenloos alles even aan te laten draaien enz. Als je de fiets online koopt en je gaat naar de fietsenmaker zal je voor kleine reparaties betalen en als je hem daar had gekocht valt het onder service. Wij kopen de fietsen altijd bij de fietsenwinkel omdat we de oude fietsen dan meteen inruilen.
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Wij kopen alle fietsen bijna online. Scheelt heel veel. Mijn man doet onderhoud zelf, sommige fietsenmakers doen wel moeilijk als je de fiets er niet hebt gekocht.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.367
    191
    63
    Ja dit begreep ik dus ook dat ze anders wel eens moeilijk zouden kunnen doen vandaar
     
  9. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.373
    5.644
    113
    Fietsenmakers kunnen een probleem hebben met online gekochte fietsen, omdat die door de koper zelf zijn afgesteld. Als dat dan niet goed gedaan is, mag de fietsenmaker het weer oplossen. En natuurlijk komen ze voor hun vak op en willen ze online kopen niet stimuleren.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dan zijn het bijzonder slechte ondernemers ;)


    Ik heb mijn fiets in een winkel gekocht aan de andere kant van het land. En hij is in mijn woonplaats in onderhoud. Die winkel zei ook dat de garantie ook via hen geregeld kon worden en dat zij dat dan met batavus NL regelen.
     
    Athina vindt dit leuk.
  11. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Tja de wereld veranderd. Je kan er als fietsenboer zelf ook handig op inspringen toch door een webshop aan je winkel te koppelen en de onderhoudsbeurt als kans te zien dat mensen weer in je winkel zijn.
     
  12. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.225
    3.670
    113
    Hier hoef je inderdaad ook niet bij de fietsenmaker aan te komen met een online gekochte fiets, dan betaal je 3x de hoofdprijs.
    Over wat voor prijsklasse hebben we het? Ik heb vorig jaar voor dochter een nieuwe fiets gekocht van 1000 euro, dan is een verschil van 70 euro niet veel. En bij de fietsenmaker kreeg ik er een aantal acessoires bij kado dat het verschil compenseerde (bij ons was het verschil iets meer dan 120 euro ) Ik vind het gemak van bij de fietsmaker gekocht toch wel prettig. Als er iets mis is rijd dochter even langs en lost hij het op. Ook kregen we er 2 onderhoudsbeurten bij.
    Ik kan me voorstellen als het een kinderfietsje is dat 70 euro een groot verschil is
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.367
    191
    63
    bij de fietsenwinkel 350 en online 279
     
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Je kan bij de fietsenwinkel een balletje opgooien dat je hem elders voor minder hebt gezien kijken of hij nog wat met de prijs kan doen of wat extra's kado doet erbij als je hem toch bij hem koopt.
     
  15. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Waarom zou je niet met een online gekochte fiets naar de fietsmaker kunnen gaan? Je kan een fiets toch kunnen krijgen van iemand anders of zelf verhuizen en dan moet je ook naar een andere fietsenmaker, dan waar je hem gekocht hebt. Elk jaar moet een fiets een beurt krijgen, dan wordt er sowieso naar de ketting/remmen ect gekeken, mijn fietsenmaker doet er iig niet moeilijk over dat mijn fiets van de gamma is en niet van de merken die hij verkoopt.
     
  16. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Nou, je hoeft met je bmw niet naar een Volvo garage te gaan hoor!
    En je laatste zin, mijn zoon heeft nu twee jaar geleden een nieuwe gazelle gehad via een fietsenwinkel. Ding is al zeker drie keer goed kapot geweest. Allemaal binnen een dag opgelost bij dezelfde fietsenmaker. En binnen garantie, dat is bij een onlineshop niet zo makkelijk denk ik.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hoe weten zij dat de fiets online is gekocht en niet gewoon bij een andere fietsenmaker?

    Er gaat voor mij echt een wereld van idioterie open :eek:
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Voor een fietsenmaker denk ik in 1 oogopslag wel te zien of iets gemonteerd is door een leek of door een proffesional. Net als een loodgieter ziet of iemand zelf aan zijn leidingen heeft lopen sleutelen of niet.
     
  19. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Je hoeft alleen de trappers erop te zetten en het stuur recht te zetten toch? T is niet echt een bouwpakket. Behalve misschien een ikeafiets :D

    Maar goed ik vind het echt vreemd, als een fietsenmaker zou zou doen bij mij dan zou ik nog niet eens overwegen de tweede fiets wel bij hem te kopen. Krijg ik goede service en voel ik me goed geholpen dan gun ik het de volgende keer die man/vrouw wel daar een fiets te kopen.
     
    Dubbelgeluk en hummeltje5 vinden dit leuk.
  20. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha wat een bullshit dat een fietsenmaker geen online gekochte fiets gaat repareren. Je zult alleen gewoon moeten betalen voor de service beurt, maar dat lijkt mij nogal logisch.
    Mensen kunnen elkaar echt onzin aanpraten :roflmao:
     
    Dubbelgeluk, hummeltje5 en Huismuisie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina