Hoi, Ik wil me een beetje gaan orienteren op een fietsstoeltje en vraag me af wat nou het handigst is. Een voorstoeltje of meteen een achterstoeltje. Hoe lang kun je een voorstoeltje bijvoorbeeld gebruiken? Lijkt me namelijk wel fijner om Thijmen te kunnen zien (en hij kan wat meer zien...haha... ). En moet je nog op bepaalde dingen letten met die stoeltjes? Zijn sommige veiliger dan andere bijvoorbeeld? Oh ja, zijn ze makkelijk van de fiets te halen (ivm jatten enzo!)? Groetjes Rosa
Volgens mij moet je je kind in een voorstoeltje hebben als het nog klein is en gaan de achterstoeltjes pas vanaf 15 kilo. In bv een bobike kunnen de meeste kinderen tot 2-2,5 zitten. Let wel op je fiets, heb je bv een batavus met verstelbaar stuur heb je dus een fietsstoeltje nodig dat aan je frame bevestigd word. Zal gewoon ff naar een fietsenwinkel gaan voor info
de meest verkochte stoeltjes zijn volgens mij die van bobike en gmg (als ik het goed heb). Ik heb zelf die van bobike, vooral ook omdat die met bijpassend kussentje en windscherm voor mijn fiets leverbaar. Op zich is die prima hoor. Maar als ik nu kijk denk ik dat ik anders misschien toch die van gmg had gekocht. Die heeft namelijk nog een soort beugels/ijzeren stangen langs de zijkant zitten dat lijkt me net wat veiliger, zeker als ze loszitten. Bij bobike kan je ze echt geen seconde loslaten voordat ze vastzitten met de gordel anders is het risico groot dat ze eruit vallen.
Ik zou gewoon met je fiets heengaan en passen. voor elk zitje valt wel wat te zeggen zoals hierboven. Ik heb ze allemaal wel gehad inmiddels en elk stoeltje heeft zo zijn voor en na-delen. Soms heb je geen keus omdat je fiets niet meewerkt bijvoorbeeld.
Ik had een bobike voorstoeltje gekozen, omdat mijn man dan met hetzelfde stoeltje kan fietsen. Je hoeft dan alleen een extra bevestigingsblokje te kopen en dan kun je hem zo van het ene op het andere stuur klikken. Inmiddels heb ik een achterstoeltje, omdat opstappen niet meer lukt met mijn dikke buik en een voorstoeltje ertussen. Ik vind het voorstoeltje fijner. Ik kan zien wat ze doet en nu zit ik steeds achterom te kijken.
Ik heb zelf nog geen ervaring met fietstoeltjes. Maar ik weet wel dat ons buurmeisje van een paar huizen verder op nog altijd in het voor-op-de-fiets-stoeltje zit. En die is toch al 5 jaar! Die hebben zo een gmg (zeg ik het nu goed?) fietsstoeltje! IK ga ook voor die stoeltjes, ik vind die bobike stoeltjes wat eng namelijk, zo zonder zijkant. Ja er zit wel een zijkant, maar niet zo een als bij die gmg stoeltjes. En dan een voorop en een achterop, anders moet ik er eentje thuis laten en dat is ook zo sneu! . Straks met de derde erbij, weet ik nog niet wat ik wil. Succes met kiezen in ieder geval!
Ik heb die van bobike. Fijn stoeltje. Ik had ook geen andere keuze want heb een verstelbaar stuur dus gmg valt af. Bolbuikje is een fietskar geen betere optie voor je ? Vooral straks met een 3e erbij ?
@ Linda84, idd zo een kar zou een oplossing zijn. Alleen vind ik die dingen echt zó belachelijk ! (sorry als ik iemand beledig)! Dus zit nu al te kijken voor een fiets waar twee stoeltjes achterop kunnen en dan dus 1 voorop! Maarja dat vind ik ook geen gezicht! haha! Maarja we zullen toch iets moeten! Of overal heen lopen en rijden met de auto!
@bolbuikje, een bakfiets dan? wij hebben de babboe bakfiets (ff googlen) en iedereen incl wijzelf vinden hem fantastisch! Ik wilde zelf geen fietskar meer omdat je de kinderen dan niet kan zien, een bakfiets is veeeeeeeeel gezelliger
@ mamadeluxe, ik ben echt een zeikerd , ook een bakfiets vind ik niks! Maarja ik zal toch iets van dat alles moeten kiezen! Maar ik heb nog even de tijd! haha! Maar je hebt gelijk, voor je is leuker dan achter je. ik neem het mee in mn overwegingen haha!
Ik heb voor Dewi een fiets stoeltje van Bobike gehaald (voor voren). Weliswaar via marktplaats maar deze kostte mij dan ook maar 9,95 met bevestigings materiaal. De bekleding heb ik wel nieuw gekocht! Dus voor die tijd dat ze achter kan zitten vindt ik dat het stoeltje (voor dat geld) het wel waard was.
Esmee zit voor op een bobike stoeltje, heb er een stuurtje met zacht kussentje er bij gekocht ivm het inslaap kunnen vallen op de fiets en heb er een bij passende windscherm en fiets tas bij gekocht. ik vind het een ideaal stoeltje.