fietszitje achter zware 4 jarige

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Vero0504, 21 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Wij hebben de urban iki achterstoeltje. Nu is die qua model ideaal alhoewel t qua beenruimte inmiddels wel minder comfortabel is, maar hij kan ook maar tot max 22 kilo.

    Laat onze 4 jarige (kleine tank, niet dik, t gewicht zit echt in dr benen namelijk, vooral bovenbenen) dus 22.4 kilo zijn...

    Ik zat al te kijken naar de junior gevallen, maar het is nogal een ehm...lomperik. Dus ik waardeer een kuipzitting met gordel wel boven alleen een heup gordeltje en een beugeltje.

    Iemand een goede aanrader voor t idee model van een urban iki maar dan tot een hogere gewichtsklasse? (wel boven de 25 kilo)
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    tot dusver zie ik alleen nog polisport guppy als optie.
     
  3. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.484
    1.441
    113
    Ik lees even mee. Ik heb mijn (erg lange) 7-jarige nog wel eens achterop als het zo uitkomt, maar die past met haar lange benen eigenlijk niet meer in het stoeltje. Maar die vervolgstoelen zoals de Polisport Guppy zijn zonder armsteunen oid en dat vind ik voor mijn bijna 4 jarige (die dus het meeste gebruik maakt van het stoeltje) niet erg veilig voelen.

    Ik zoek eigenlijk zoiets als de Polisport
    Guppy, maar dan met uitklapbare armsteunen.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Ja dat lijkt mij dus ook wel wat. Joligheid ging vanmiddag ook luidkeels zingend van links naar rechts achterop. Dat zie ik nou nog niet zitten op iets zonder zijsteun. :roflmao:
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Geloof niet dat we geluk hebben op de nederlandse markt althans.

    Naast de polisport hebben we qibbel en een systeem van gmg yepp met een taillegordel. Die ouderwetse dingen met een zijkant zijn niet te vinden.

    Ik ga duitsland maar eens bekijken, die komen de markt bij ons niet op omdat Yepp nogal domineert.
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Sylver vindt dit leuk.
  7. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.484
    1.441
    113
    Komt al meer in de buurt idd :D

    Vroeger had je dat wel he, van die opklapbare armsteunen? Ik kan me idd zulke stoeltjes wel herinneren.

    Zal ook eens op de Duitse markt kijken :thumup:
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Heb duitsland en spanje gehad, noppes. Enige waar je die nostalgische versie ziet is als retro versie.
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    ik weeg m af tussen de guppy en de yepp

    https://www.bol.com/nl/p/yepp-junior-budget-fietsstoeltje-achter-zwart/9200000033389110?referrer=socialshare_pdp_androidapp

    Urban iki heeft trouwens wel een heupgordel (staat niet goed op de website aangegeven en niet te zien op de foto's) maar dat is er eentje over de bovenbenen.

    Denk dat een borstgordel hier in elk geval beter is. Bij gebrek aan iets wat lijkt op zijsteunen. (mopper)

    Vraag me ook serieus af of ik overbezorgd ben ofzo, want ik zie die mafjoker hier echt al opzij duiken "oeeeeeh glimmerds!" handje en spaken. ***ben beelddenker***

    Ik heb wel jasbeschermers maar zó breed zijn die nou ook weer niet. (al zijn fietstassen allicht weer wel een optie dan is t uit t zicht en niet meer boeiend...aaaaargh keuzes)

    Vertrouwen is een leercurve allicht, maar ze is er gewoon ook gek genoeg voor is de ervaring. Klein onderzoekend raafje.

    Jij nog wat gevonden @Sylver ?
     
  10. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Ik zou eens gaan passen bij een fietsenwinkel.
    Ik heb eigenlijk nooit zo naar maximale gewichten gekeken, zoon heeft tot 6,5 jr in een yepp stoeltje gezeten, pastte nog prima. Die was toen 24 kg ongeveer.

    Dat wiebelen in een junior zitje valt hier mee, maar ze zijn gewend om op de fiets te zitten en zullen nooit zomaar iets doen zoals 'opzij duiken'.
    Zoon zat vanaf 4jr daar al in bij oma.
     
  11. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.484
    1.441
    113
    Vero0504 vindt dit leuk.
  12. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik lees even mee voor een juniorstoeltje met armleuningen. Mijn dochter zit nu nog in de yepp, ze is bijna 6, qua gewicht past ze er nog wel even in, ze is ongeveer 19 kg (smalle dame), maar begint nu toch wel lang te worden. En ze heeft een beperking (inclusief balansproblemen), dus zo’n juniorstoeltje zonder armleuningen is niet echt een optie. Ze krijgt nu wel een 3-wieler via de wmo, maar kan daar vanwege lage spierkracht ook geen grote afstanden mee fietsen. Ze is ook nog absoluut niet verkeersveilig, dus zal op de 3-wieler alleen afstanden gaan fietsen die te lopen zijn (zodat ik mee kan lopen ;)).
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Enige die ik tot dusver heb gevonden is die op die amazon website die ik eerder had gevonden. Zal t eens aan de fietsenmaker vragen, ik vind t zo raar. Enige alternatief is anders maatwerk pijpen laten buigen en met verbindingen aan je fiets monteren en achterlangs het normale stoeltje, maar ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat er helemaal niks is.

    Er zijn net als jouw dochter toch wel meer met een beperking, die niet op een tandem constructie gaan oid. En die van ons is wel zwaar maar tis nou ook weer niet michellin zeg maar.

    Ben nog steeds verbaasd eigenlijk.
     
  14. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Wat ik op de vroegere school van mijn zoon zag, was toch die zitjes zonder zijleuning of een tandem fiets. Voor zoon krijgen we nu een duofiets waar je naast elkaar zit, maar daar moet je al redelijk lang voor zijn, hij is 12 en ik denk ongeveer 1m65.
    Maar ik denk dat dochter nog wel een jaartje in de yepp kan, voordat ze er echt te lang voor is en dan zien we wel hoe goed ze zelf kan fietsen op de driewielfiets.

    Ik zou het met een kind van onder de 24 kg ook nog wel aandurven in een stoeltje tot 22 kg, ik weet wel heel zeker dat daar een behoorlijke veiligheidsmarge op zit. Volgens mij heb ik daar eens navraag voor gedaan met onze zoon, die ging ook tot zijn 6e in dat stoeltje, maar was toen eigenlijk veel te lang al ervoor (zat toen op de +2 lijn met zijn lengte) en ook de 22 kg voorbij. Over een jaartje kan ze misschien wel veilig achterop in zo’n ander stoeltje?
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Uiteindelijk is het de Qibbel 6+ geworden. Mijn vrees dat ze die rompgordel zo los kon krijgen is ongegrond. Het is een dubbel beveiliging. Je moet eerst een knopje indrukken en dan kan je m pas openklikken.

    De voetsteuntjes laat ik nog even achterwege. Op mn gazelle bloom zijn de jasbeschermers heel kort (wat raar is, het is een mamafiets tenslotte) dus op de hoogte waar je ze op zou zetten zitten die hielen zo in de spaken.

    Mijn originele fietstassen pasten niet meer, maar ik heb mn oude (goedkopere en kleinere) fietstassen gepakt en daar waar de klemmen op t frame komen met een schaar flappen gemaakt. De stiknaad kon ik vrij houden. Omgevouwen en toen kon ik m muurvast zetten op mn bagagedrager. Zet zij de voeten in de zijtassen, ook geen gedoe met spaken voorlopig. Zit ze niet achterop, kan ik boodschappen doen.

    Enige nadeel is dat t easy mount is (nou ja je bent wel ff bezig met die knop) easy gejat is ook dus een optie. Maar goed voorlopig heb ik weer een optie om dr achterop te zetten. Nu eerst maar weer mn accu uit de auto sleutelen om op te laden...nadeel van thuiswerken en niks fatsoenlijks open, stilstaande auto's...
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  16. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Nou, die zou ik dus niet aandurven met mijn dochter. Als ze volgend jaar nog niet zelf kan fietsen (qua veiligheid en spierkracht, want ze kan dus wel al kleine stukjes fietsen op een driewieler) en niet meer in de yepp past, ga ik eens informeren bij het bedrijf dat ook de driewieler en duofiets levert of er niet toch bestaan met armleuningen. Mijn dochter heeft namelijk milde balansproblemen door haar beperking.
     

Deel Deze Pagina