Fijne (niet te dure) sokken

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanLieverd, 28 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ja, waarom open ik nu weer een topic over zoiets sufs als sokken. Schuld van de albert heijn, want die lijken de sokken (gedeeltelijk) uit het assortiment te hebben gehaald. En die waren juist zo fijn, verschillende printjes, zodat ze makkelijk te sorteren waren, en weinig krimp (ik was ze op 60 graden + in de droger) en ook weinig naden. Heb laatst hema sokken gekocht, maar die krimpen teveel en ik vind de naden ook niet zo, hoewel ik daar niet al teveel last van heb verder.
    Dus, waar koop jij je sokken?
     
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.598
    11.155
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik vind de bamboo sokken van hema heel fijn.

    Maar geen idee wat ze in de droger doen.
    Waarom was je zo vreselijk warm?
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  3. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    De markt! Ideaal! En verschillende printjes en zonder naden.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  4. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Ik herken het wel dat de sokken van de hema krimpen, en vooral die met de printjes zitten na een tijdje niet meer lekker omdat de "draadjes" van de prints aan de binnenkant gaan schuren en afdrukken achterlaten op mijn voeten. De effen sokken vind ik fijner, maar zien er dan weer minder leuk uit. En op mijn werk zie je mijn sokken, dus leuke sokken zijn toch wel fijn :rolleyes: Dus ik lees even mee
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  5. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Hygiene. Tijdens zwangerschappen ben ik heel schimmelgevoelig en voeten blijven bij mij daarna ook nog gevoelig. Dus sokken gaan op 60 graden, ook van de rest.

    Ik heb trouwens ook 2 paar bamboo sokken van de hema. Het ene paar is inderdaad fijner dan de andere sokken. Het andere paar heeft zo’n opengewerkt breipatroon en dat vind ik niet fijn.
     
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Mmm, goede tip, maar ik kom nu nooit op de markt. Als ik na corona nog steeds geen fijne sokken heb gevonden, zal ik eens gaan kijken ;)
     
  7. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Maatje groter kopen en voor je ze aandoet wassen. Doen wij ook met Hema en action sokken. Zitten ze daarna perfect. Wij wassen sokken ook op 60 altijd.
     
    MamavanLieverd en NiekeKris vinden dit leuk.
  8. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.352
    113
    Ik heb alleen maar sokken van de H&M. Zwart met een gekleurd randje. Vind zwarte sokken fijn, maar door het gekleurde randje onderscheiden ze zich van die van mijn man en pikt hij ze niet in (hij heeft effen zwarte sokken, allemaal hetzelfde, dat sorteert nog veel makkelijker :roflmao:). ;)
     
    MinnieMouse94, Zara75, Mammaaa en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Next!
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  10. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Dat is bij ons wat lastig, want wij zitten allemaal onderin een maat, zoon en ik hebben maat 39, dus hebben sokken 39-42 en man heeft maat 43, dus 43-46, nog groter krimpt dan weer niet voldoende. Mijn dochter past voorlopig nog in haar 27-30 van albert heijn, daar had ik 2 setjes van 5 van gekocht, dus daar kan ze even mee vooruit nog.
     
  11. prjbt

    prjbt Niet meer actief

    Wandelstokken van de HEMA. Ik zweer daarbij
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  12. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik zal eens bij h & m kijken.
    Next heb ik nog nooit wat besteld, ik had ergens gelezen dat de pasvorm van de kinderkleding daar vrij breed is, dus waarschijnlijk niet geschikt hier, dus om nu alleen sokken te bestellen....:roflmao:
     
  13. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik vind wandelsokken meestal te dik voor gewone schoenen. Ik heb weleens wandelsokken (voor in de wandelschoenen) gehad van de hema, maar die kon je echt niet op 60 graden wassen, die krompen nog erger dan normale sokken. Wel heel lang geleden, misschien zijn ze nu anders.
     
  14. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.826
    1.298
    113
    Ik heb de herensokken van de hema. Vind ik net wat lekkerder zitten. Zijn wat langer en elastischer.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  15. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.245
    19.003
    113
    Wat ik vooral gek vind: heet wassen en vervolgens in de droger. De droger droogt met hitte, dus dan zijn ook de bacteriën/allergenen weg. Ik zou dus of heet wassen of drogen maar niet allebei. Sorry, dit is erg offtopic.

    Ontopic: ik vind de sokken van Zeeman het fijnste. Heb er al veel geprobeerd, maar de Zeeman blijft toch favoriet op sokkengebied. :D Wanneer ik in NL ben neem ik altijd een redelijk grote voorraad hiervan mee.
     
    Goldrose en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  16. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik heb een warmtepompdroger, die wordt niet zo heet. De sokken gaan gewoon met de handdoeken mee, ik neem aan dat anderen die ook op 60 graden wassen?
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  17. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.245
    19.003
    113
    Ik doe dat ook wel, maar was nooit handdoeken en sokken/ondergoed samen. Zal wel tussen m'n oren zitten maar ik vind dat geen fijn idee. :oops:
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  18. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Haha, ik was juist mijn sokken en onderbroeken met de handdoeken mee omdat die was op 60 graden gaat en dat tussen mijn oren moet voor de hygiene. ;)
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  19. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik draag de sokken van action, zitten super en niet duur. Ik was ze niet zo heet als jij dus over krimp kan ik weinig zeggen. Ik heb allemaal dezelfde, zodat het makkelijk is met de was. Ik was namelijk altijd 1 sok kwijt en had dan een hele stapel losse sokken over. Nu geen last meer van :)
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  20. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Oja? Het is inderdaad niet zo smal als zara bijvoorbeeld maar wel vergelijkbaar met h&m (hema is een stuk breder). Zal ook wel van het product afhangen. Een hele grote voorraad sokken misschien :roflmao:
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina