Filmpjes kijken op de opvang

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Deedee91, 22 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ik ben best wel verbaasd. Op dochter haar nieuwe opvang kijken ze tussen de middag een filmpje als er gedweild word. Ook zag ik laatst een leidster rond 16.00 met kindjes voor de laptop zitten.

    Op haar vorige opvang gebeurde dit nooit. Ik ben geen heilige hoor, thuis kijkt ze zeker ook. Ze kan zichzelf al bedienen op de tablet. Moest er aan wennen dat dit gebeurd, makkelijk je werk doen zo...

    Bij jullie?
     
  2. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.143
    1.940
    113
    Nee, mijn kinderen worden niet voor de laptop oid gezet. Dat zou ik persoonlijk ook een beetje raar vinden. Hier wordt pas schoongemaakt (vegen/tafel afruimen etc) als de jongste kindjes slapen en de oudsten lekker aan het spelen zijn. Je zou altijd eens kunnen informeren naar de inzet van tablets, wat het beleid is.
     
  3. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    Zolang t niet te lang is en er ook genoeg wordt (buiten) gespeeld, geknutseld etc, zou ik t helemaal prima...
    Eerlijk? Ik doe t zelf ook wel eens ;)...
     
    DastyQueen en Be Happy vinden dit leuk.
  4. Chelsey88

    Chelsey88 Actief lid

    5 okt 2014
    472
    526
    93
    Ik vind het eigenlijk niet zo vreemd.. geen idee of ze dat bij ons ook doen.
    Zou me niet uitmaken.
    Vind een rustmoment op zo'n drukke dag ook niet verkeerd.
    Als het nu een hele dag is en de leidsters drinken thee..
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  5. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Op de opvang van onze dochter gebeurd dat een enkel keertje, meestal als er veel kindjes niet gaan slapen. Even een rust moment inbouwen voor de kinderen. Meestal zitten de juffen er dan gewoon bij.

    Zolang dat niet de standaard is vind ik dat echt niet erg
     
  6. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ik vind het ook niet raar hoor. Stond er gewoon niet bij stil.
     
  7. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Bij mijn dochter gebeurde dit vroeger ook weleens. Maar dan meestal als het slecht weer was.
    Mijn dochter mocht toen ook al weleens op de tablet. Ze was ‘te groot’ om nog te slapen, maar ‘te klein’ om de hele dag door te gaan. Dus ook als rustmoment. Hier was wel toestemming voor gevraagd trouwens.
     
  8. krullebol81

    krullebol81 Actief lid

    9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik werk zelf in de kinderopvang en ja.. af en toe zetten wij ook weleens een filmpje aan wat bij een bepaald thema hoort. Zal misschien 1 a 2x in de maand zijn, max kwartiertje per dag.

    Er zijn meer mogelijkheden om een rustmoment te creëren. ;)
     
  9. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Op deze wijze (of om op te dansen bijv) wordt het hier ook wel eens gebruikt. Ik vind het wel prima
     
  10. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.453
    10.654
    113
    Eigenlijk vind ik het wel een fijn idee als ze elke dag daar tussen de middag dweilen. Zeker als er baby's op de groep zijn en dreumessen die over de grond kruipen.
    Even samen tv kijken is niks mis mee in mijn ogen. Moet kunnen. En het dient hier een doel ipv gewoon de leidsters rust te geven.
     
    Paardenbloem en DastyQueen vinden dit leuk.
  11. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Hier gebeurt dat tussen de middag ook. kleintjes gaan naar bed de groteren die wakker blijven na de boterham mogen half uurtje filmpje kijken. De juffen gaan dan vegen en dweilen.

    Heel soms (echt zelden) gaat rond ophalen ook even filmpje aan. Dat is meestal na een zeer drukke dag als ze op een uitje geweest zijn (bieb oid) en de kindjes echt op instorten staan. Meestal pas echt het laatste half uurtje als het grootste deel al opgehaald is .

    Ik vind het prima. Het gebeurt nooit in de baby groep en zelden in de middelste groep. Vooral in de oudste groep van kids van 2.5 tot 4
     
  12. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Wat ik me dan afvraag...Op de basisschool kijken ze soms ook wel eens filmpjes op het digibord. Of is dat dan ook not done? Waarom mag het eigenlijk niet op het KDV/peuterspeelzaal, maar vervolgens wel op de basisschool?
     
    DastyQueen, MaMa, Harperhazel en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Zelfs liever andersom. Op een basisschool zitten ze al de hele dag stil. Op het kdv kunnen ze daarnaast gewoon lekker spelen.
     
  14. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Onze zoon gaat naar de gastouder en net als het zoontje van de gastouder slaapt hij al een hele poos niet meer 's middags. Hun mogen na het middageten altijd lekker even een filmpje kijken als de kleintjes gaan slapen. Even opladen en daarna weer lekker spelen.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  15. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.642
    3.768
    113
    Hier aan het einde van de dag, na het eten. De meiden geven ze dan nog allemaal een schone luier en ruimen de rommel op. Ondertussen kijken ze op de laptop Zandkasteel ofzo. Ik vind dat geen probleem. Maar ja, ik zet ze thuis ook gewoon voor de tv :rolleyes:.
     
  16. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.437
    2.871
    113
    Ja, ik ook hoor. Maar als ik betaal voor een opvang zou ik dat ook niet willen hebben. Niet dagelijks in ieder geval. Wat iemand hierboven zei sporadisch aan de hand van een thema zou ik wel prima vinden.
     
  17. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Op het kdv waar ik werk doen we dit ook. Nee geen hele speelfilms ;) maar filmpjes zoals rupsje nooit genoeg etc. En dit doen we ook niet elke dag. Sommige kinderen hebben het nodig als rust moment, om even af te schakelen aangezien we de rest van de dag druk bezig zijn met buiten spelen, knutselen, dansen, spelen etc etc etc.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina