Filmpjes telefoon op dvd. Hoe??

Discussie in 'De lounge' gestart door miramare, 7 feb 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    790
    147
    43
    Ik heb zoveel leuke filmpjes van mijn iPhone op de computer staan. Eigenlijk wil ik deze op dvd branden maar ik weet niet hoe. Wie kan mij helpen?

2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.406
    8.315
    113
    Met een DVD brander, die zaten jaren terug nog wel vaak in pc's, maar tegenwoordig niet meer zo. Wij hebben het in elk geval al jaren niet meer.

Is er een reden waarom je het op DVD wilt?
    Als het puur is om er zeker van te zijn dat de filmpjes niet kwijt raken, dan zou je ze ook ergens 'in the cloud' op kunnen slaan, of op een externe harde schijf. Of beide.

Om af te spelen op een DVD speler, dan inderdaad via een DVD brander.

3. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    790
    147
    43
    Als ik ze op dvd brand via de pc heb ik zeker de bestanden erop staan maar kan ze dan niet afspelen op een dvd speler

4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.406
    8.315
    113
    Dus het is meer, hoe krijg je ze op DVD zodat je ze ook op de DVD speler bij de TV kunt afspelen?

5. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.800
    6.324
    113
    Je moet ze converteren naar een bestand dat jouw dvd-speler kan afspelen. Nieuwere spelers kunnen vaak bv ook mp4-bestanden afspelen, oudere niet.

Maar ik denk dat een externe harddisk met hdmi aansluiting op de tv echt veel makkelijker is, daar kun je ook nog bestanden aan toe blijven voegen. En er kan veel meer

6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.406
    8.315
    113
    Inderdaad externe harddisk, eventueel streamen vanaf je telefoon naar de TV?

Dat doe ik nog wel eens.

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.079
    6.399
    113
    Of gewoon een USB-stick.

Deel Deze Pagina