Fingers crossed..

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Glitter94, 15 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glitter94

    Glitter94 Lid

    15 mei 2019
    14
    3
    3
    Vrouw
    hi allemaal!

    Ik ben nieuw hier, maar lees al aardig tijdje mee.

    Om het verhaal “kort” te maken, wij zijn al 1 jaar opnieuw aan het proberen om zwanger te worden. Daarvoor een jaar pauze wegens 3 miskramen, ik wilde even rust.

    Nu zijn we gestart bij de gynaecoloog, zaadonderzoek en bloedonderzoek was allemaal goed. Wel wat veel eiblaasjes, heeft vooral met mijn overgewicht te maken zei hij.
    Mijn cyclus varieert tussen de 23 en 32 dagen. Eisprong lastig te vinden, soms zelfs geen positieve test in handen gehad.
    Komende cyclus zouden wij gaan beginnen met clomid. Super spannend, goeie en slechte ervaringen om ons heen gezien.

    Om van mijn langste cyclus uit te gaan, zou ik over 5 dagen weer ongesteld gaan worden. Ik voel al een week lage rugpijn en sinds 2 dagen misselijk gevoel, beetje ziekjes ofzo, menstruatieklachten voor mijn gevoel.
    Dus ik ben, super vroeg I know, begonnen met testen de nacht van 14 mei (kon niet slapen). Met action test eerst suuuuper licht, bijna niet te zien maar er was wel wat bij ongeveer 5 minuten. Nog een testje, zelfde verhaal.
    Vervolgens smorgens waren de testen duidelijk opgedroogd. Ik dacht dus een indroogstreepje. Mijn vriend wilde het zeker weten dus heeft er ook 1 gebruikt, bij hem echt Omo wit en dat bleef ie ook, ook nu dat de test is opgedroogd.

    Smiddags weer 1 gedaan en het streepje was duidelijker als snachts, wellicht was mijn urine wat geconcentreerder.
    Aangezien ik toch naar de apotheek moest, daar toch een clearblue digital met indicator meegenomen. Rond 10 uur Savonds gedaan, en ja hoor: ZWANGER 1-2 weken.

    Dussss.. voorzichtig ben ik onwijs blij, maar nu ben ik zo super bang.. ik weet dat er zoveel miskramen niet opgemerkt worden omdat het voor de verwachte menstruatie al geëindigd is. En omdat ik zo vroeg heb getest ben ik daar nu ook zo bang voor. Het vreet me echt op!

    Ik hoor graag positieve verhalen, maar natuurlijk mag negatief ook. Het hoort er nou eenmaal bij. En hebben jullie tips voor mij om een beetje chill te worden? Of tips/ do’s & don’t s zo vroeg in de zwangerschap?

    Alvast bedankt

    Oeps, het “korte” verhaal is toch aardig lang geworden, hihi!

    Xx
    Glitter (oja, das mijn bijnaam;])
     
  2. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Toch alvast gefeliciteerd! Wat een spannende tijd, zeker na je voorgeschiedenis! Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan.

    Ik heb geen vervelende voorgeschiedenis in dat opzicht. Geen ervaring met miskramen, makkelijk zwanger. Maar zelfs ik verval soms in de angst voor een miskraam. Ik voel momenteel 20 keer per dag aan mijn borst om te checken of ie nog wel groter en voller is. Haha. Echt hopeloos vind ik mezelf soms. En dan is het denk ik toch een kwestie van de tijd uitzitten waardoor het vertrouwen beetje bij beetje groeit... Heb daarin in ieder geval geen andere tips. :)
     
  3. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Ik heb geen ervaring maar ik wil je wel een virtuele knuffel geven en voor je duimen :thumup:

    Zelf herken ik die angst heel erg. Dat is denk ik omdat we zo graag willen dat het goed blijft gaan. Ik ben nu ook pril zwanger en elke keer heb ik moodswings van zekerheid naar angst. Afwachten is toch het enige helaas. :(
     
  4. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Ik lees dit nu pas; twee dagen verder. Hoe gaat het nu? Hoop dat je testen zijn opgelopen.
     
  5. Glitter94

    Glitter94 Lid

    15 mei 2019
    14
    3
    3
    Vrouw

    Dankjewel! ♥️
    Gelukkig heb je niet zulke ervaringen gehad.. maar toch ergens fijn om te horen dat ook dames die dus geen miskraam gehad hebben ook onzeker en bang zijn.. geeft toch een beetje zo’n gevoel van ; hoort erbij!

    Geniet van je zwangerschap
     
    Rabi vindt dit leuk.
  6. Glitter94

    Glitter94 Lid

    15 mei 2019
    14
    3
    3
    Vrouw
    Hoe gaat het met jou nu? Op hoeveel weken zit je volgens jouw berekening?
    Vervelend he, die angsten.. ik word er soms zo verdrietig van terwijl ik tegelijkertijd super blij ben maar bijna niet durf te hopen dat het goed blijft gaan
    Knuffel voor jou
     
    Seffie vindt dit leuk.
  7. Glitter94

    Glitter94 Lid

    15 mei 2019
    14
    3
    3
    Vrouw
    Ik lees alle reacties nu pas
    Afgelopen zaterdag was mijn NOD. Heb weer een clearblue gedaan en die gaf nu zwanger 2-3 weken aan. Betekend dus dat mijn hcg in iedergeval goed gestegen is!
    Verder voel ik me totaal niet zwanger, heb alleen maar een menstruatiepijn gevoel achtig iets, kan het niet echt omschrijven maar het voelt als buikpijn op verschillende manieren. Hopelijk hoort dat erbij!

    Lief dat je ernaar vroeg, dankjewel
     
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Voorzichtig gefeliciteerd :)

    Ik ben zelf 3 keer zwanger geweest en 1 gezond kindje. 1 bbz en 1 zeer vroege miskraam (maar dat moet je zien als een super zware menstruatie met weeën, was op dat moment erg rot maar na mijn bbz was ik alleen opgelucht dat het zo soepel verliep). Nu zwangerschap nr 4. En ja de onbezorgdheid die ik had bij nr 1 is wel weg. Bij de 2 slechte zwangerschappen wist ik vanaf het eerste moment al dat het fout ging aflopen en dat gevoel heb ik nu niet. Geeft geen garantie maar wel een betere nachtrust.

    Je kunt over veel zaken controle, maar hier niet in. Afleiding zoeken tot de echo helpt het beste :)
     
  9. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Ik herken het heel erg inderdaad. Ik heb twee berekeningen.. door mijn onregelmatige cyclus en ik dacht mn eisprong 20 april te voelen maar toen kreeg ik 28 april ineens suuuper erge pijn (echt wat ik normaal bij een dubbele eisprong heb) o_O Dus ik twijfel of dat een innesteling was of een (dubbele) eisprong :p.. een innesteling lijkt me wel apart omdat ik pas 10 mei positief testte. Ik had 5 mei ook getest en toen nog wit. Dus ik denk dat ik 5 weken zwanger ben nu.. maar het kán ook 6.5 zijn Hahah. Mijn nicht testte ook pas 6 weken later positief dus alles is mogelijk.. 5 jaar terug zwanger geweest van een tweeling en die innesteling voelde ik ook heel erg :roflmao:
     
  10. Glitter94

    Glitter94 Lid

    15 mei 2019
    14
    3
    3
    Vrouw
    Dankjewel!

    Wat heftig zeg! Maar gelukkig heb je een wondertje op de wereld gezet
    Hoelang ben je nu zwanger? Fijn dat je je er nu wel beter over voelt. Dat geeft inderdaad meer rust. Ik hoop voor je dat alles goed mag verlopen en je een broertje of zusje aan je kindje mag geven♥️

    Ik heb ook wel zoiets van, je kan er niets aan doen wat er ook gebeurt, maar toch, het blijft me zo bezig houden. Inderdaad afleiding zoeken
     
  11. Glitter94

    Glitter94 Lid

    15 mei 2019
    14
    3
    3
    Vrouw
    Oei wat spannend!!
    Wanneer heb je je eerste echo?
    Wie weet krijg je weer een tweeling, hihi!
    Geniet lekker van je zwangerschap!!!♥️
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Je mag ook bezorgd zijn en dat ook echt toelaten :) maar zorg niet dat je verdrinkt in de negatieve gedachten zeg maar. Blijf wel realistisch en ga dan even een frisse neus halen. :)

    Woensdag ben ik 6 weken. Met 6,5 week knapte mijn eierstok (maar had al wel voor die tijd bloedverlies gehad) dus eerst naar de echo's doorkomen en voorbij de 9 weken komen (toen was mijn operatie). Maar nog steeds geen bloedverlies dus heb al een grote winst te pakken nu!
     
  13. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Haha ja zou wel leuk zijn :oops: 29 mei eerste echo. Ben heel benieuwd.
    Jij ook een beetje proberen te genieten he <3
     
  14. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Aller eerst gefeliciteerd!

    Voor mijn 1e heb ik een niskraam gehad, maar was een maand later blijvend zwanger van mn nu 8 jarige dochter, ik ben heel die zwangerschap bang geweest dat ik dr zou verliezen .. heb nooit die miskraam een plekje kunne geven, ook omdat ik met niemand erover kon praten, en mijn ex deed er heel luchtig over..

    Nu via ivf met mn huidige partner zwanger geraakt, maar weer net zo bang en dat 13 weken lang.. nahja eigelijk werd ik pas geruster toen ik dr echt voelde schoppen (vanaf 20 weken echt goed), dus ik herken je angst zeker wel!

    Ik gebruikte vanaf 8 weken een doppler om t hartje te luisteren, dat gaf me wwl enige rust, maar is niet aan te raden.. want de kans bestaat dat je t hartje niet kunt vinden, en dan ben je alleen maar meer ongerust.

    Ik probeerde veel dingen te ondernemen, om zo de dagen vol te houden :)
     
  15. Glitter94

    Glitter94 Lid

    15 mei 2019
    14
    3
    3
    Vrouw
    Dat schiet al op!
    Ik heb net de afspraak gemaakt, echo op 18 juni. Duurt nog effe, en ik ben al zo’n held in wachten
    Ik doe Mn best!
     
  16. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    WoW!!! Wat fijn zeg. Gefeliciteerd!:thumup:❤️

    Dat gevoel hoort er idd bij. Dat zwanger gevoel komt vanzelf als je straks meer kwalen krijgt:roflmao::roflmao:
     
  17. Glitter94

    Glitter94 Lid

    15 mei 2019
    14
    3
    3
    Vrouw
    Dankjewel♥️
    Wat geweldig dat je nu wel al een dochter van 8 hebt! Na een miskraam is het echt onwijs eng.
    Vervelend dat je er met niemand over hebt kunnen praten, zeker met de vader, dat is toch de eerste persoon waarmee je over dit soort dingen hoort te praten..

    Wat fijn dat je zwanger bent! Ga ervan genieten samen met je partner en je dochter, voor je het weet zijn jullie met zn 4en

    Goeie, van die Doppler, dat zou inderdaad iets zijn waar ik ook erg onzeker van zou worden.

    Bedankt voor de tips, ik ga proberen leuke dingen te plannen tot aan de echo op 18 juni, pfff duurt zo lang
     
  18. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Snap ik, komt goed!!! :) en dnak je wel voor je lieve woorden :)
     
    Glitter94 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina