Finland - Zomer 2019

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door nelta, 14 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    #1 nelta, 14 nov 2018
    Laatst bewerkt: 14 nov 2018
    Na een geweldig vakantie afgelopen zomer in Zweden zijn we beetje verliefd geworden op Scandinavie. Nu lijkt Finland ons ook geweldig. Heeft iemand hier ervaring mee?

    Daarnaast zou ik graag willen weten hoelang het seizoen daar doorloopt. In midden Zweden was dit half augustus wel over, maar we vallen dit jaar laat en overwegen ook pas om laat te gaan, mits we dan niet buiten het seizoen zitten natuurlijk.

    En hoe ligt het prijsniveau in Finland voor boodschappen enz?
    Zweden is ons heel erg meevallen qua boodschappen, maar Noorwegen viel erg tegen qua prijzen.
     
  2. Vogeltje90

    Vogeltje90 Bekend lid

    10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    #2 Vogeltje90, 14 nov 2018
    Laatst bewerkt: 14 nov 2018
    Wij zijn in de zomer van 2018 naar Noord-Scandinavië geweest. We zijn gestart in Finland op de poolcirkel en hebben rond gereden, via Noorwegen (noordkaap en lofoten) en Zweden weer terug naar Finland.

    Er is mij eerlijk gezegd niet veel verschil opgevallen in prijzen tussen de landen, vond het allemaal kneiterduur :p

    Ik vond het noorden van Finland erg relaxed, uitgestrekt en echt een "outback-gevoel". De sfeer was wel bijzonder. We zagen vooral mensen in bontjassen op quats en echt overal liepen rendieren, ook gewoon over de weg :roflmao: In plaatsnamen, taal en bevolking merk je dat het meer op Rusland is georiënteerd dan op Europa. Ik vond wel het noorden van Noorwegen vele malen spectaculairder qua natuur dan Finland :)

    Maar over het klimaat etc kan ik je niet zoveel vertellen, ik denk dat dat vooral afhangt van hoe hoog je gaat. Maar het seizoen is inderdaad best vroeg afgelopen! Volgens mij inderdaad half augustus. Wij kwamen in ieder geval 21 augustus weer in Finland terug en toen was alles al gesloten. Maar de accomodatie heeft voor ons wel gewoon eten gemaakt etc. We hadden alles van tevoren al geboekt.
     
  3. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dat klinkt ook als een onwijs gave reis zeg en zoiets willen we ook nog wel een keer doen, maar als de kinderen groter zijn.

    Wij zijn van plan om van 15-30 augustus te gaan :rolleyes:. Maar jullie zaten misschien vrij noordelijk? Wij blijven redelijk in het zuiden: Rauhu, Jämsä en Nurmes zou het worden. Op internet vind ik op zich wel wat dingen die open zijn tot eind augustus.

    Qua prijs vond ik Zweden (Dalarna) echt prima te doen. Verse groenten en fruit zijn wat duurder, maar voor de rest prima te doen. Zeker in vergelijk met Noorwegen, waar we daarna nog een paar dagen zaten, echt heel goed te doen.
     
  4. Vogeltje90

    Vogeltje90 Bekend lid

    10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Wij zaten inderdaad helemaal in het noorden. Bij ons waren de accommodaties ook gewoon open hoor, maar bijv. de restaurants op de camping en dergelijke niet meer. En bijv. de moose farm, musea en dergelijke waren alleen in het weekend geopend. Niet zo handig omdat wij een rondreis deden dus we konden niet op het weekend wachten. Maar wij gingen gelukkig vooral voor de natuur.

    Mijn avatar is trouwens ook Finland :p zo uitgestorven is het echt onze hele vakantie geweest, middenin de zomer, zo chill :D
     
  5. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja heerlijk is dat he. Dat vonden wij in midden Zweden al. Dat je ergens op een berg staat en je eigenlijk alleen maar natuur ziet.
     
    Vogeltje90 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina