Praat jij tegen je baby in je buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Strandbal, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Zelf doe ik dat niet. Ik weet ook eigenlijk niet wat ik allemaal zou moeten zeggen.
    Voor de dames die dat wel doen, wat zeg je dan?

2. FirstTimer

FirstTimer Actief lid

18 mei 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
    Ik in het begin ook niet, maar volgens mij moeder zou het goed zijn voor de binding en om zelf aan te wennen.

Ik praat tegen de kleine als ik wakker ben gewoon goedemorgen baby, of even over me buik aaien en vragen of hij nog goed zit. Als hij me pijn doet geef ik hem dat even aan of als ik voor de 100ste keer moet gaan plassen dan zeg ik ben je lekker bezig schat

3. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Af en toe wel. Maar voer echt geen hele gesprekken. Meer voor de grap samen met mijn man ofzo. Zou ook niet weten waar ik het over moet hebben. Denk er niet eens aan! Komt wel als hij geboren is. Hij hoort je sowieso wel praten dus leert je stem wel kennen.

4. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Oh jawel, van alles en nog wat hahah, zelfs manlief maakt elke avond en elke ochtend even een praatje met de kleine, dit deed hij bij de eerste ook, en nu weer :)

5. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Klinkt gek..maar ja ook ik doe het..hoeft niet veel te zijn maar t geeft een goed gevoel ;)

6. Yvonne22

Yvonne22 Lid

19 sep 2007
    33
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij praten bijna elke avond in bed tegen ons mannetje. We zagen na de geboorte van onze dochter hoe ze keek met zon blik van "ik ken jou". Was echt heel mooi om te zien!

7. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik roep af en toe 'he hallo, moet dat zo hard' als hij flink aan het schoppen is.
    Ik denk dat het niks uitmaakt of je specifiek tegen je buik gaat zitten praten. Je stem leert hij toch wel kennen. Ik neem tenminste aan dat jullie regelmatig met andere mensen praten.

Ook zing ik regelmatig kinderliedjes met mijn zoon. Dat doe ik neit specifiek voor de baby, maar voor grote broer. Maar die melodien kan een baby wel gaan herkennen wanneer je ze vaak genoeg herhaalt.

Ohja.. Mijn man had vanmiddag op de radio gehoort dat praten tegen de buik de kans op dyslexy zou verkleinen. Dus die stond (terwlijk ik stond te koken) ineens 'kakakoeka' tegen mijn buik te kletsen :D Grote broer en ik kwamen niet meer bij van het lachen.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik praat niet echt tegen de baby. Aangezien ok de godganse dag loop te ouwehoeren, geloof ik echt wel dat ze m'n stem herkent straks. ;) Ik roep hooguit af en toe "Kappen Frits" als ik een erg gemene stom krijg of mijn blaas weer als trampoline wordt gebruikt.

9. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Ik praat ook tegen m'n buik. Soms in m'n hoofd en soms hard op. Idd goedemorgen, of slaap lekker, ff een aai over m'n buik en dan vraag ik of ie het nog naar z'n zin heeft, vooral als ie een dagje wat rustiger is.

10. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    wij doen elke avond hetzelfde liedje afspelen bij mijn buik...en praat ook wel tegen mijn buik, haar naam zeggen en idd vragen of het wat minder hard kan met schoppen....en regelmatig over mijn buik wrijven...beetje tikken waar ze beweegt....

11. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik wel. Hele gesprekken maar dat is ook omdat ik het grootste deel van de dag zonder gesprekspartner rondbreng. Dus of ik praat tegen m'n hond of tegen de baby, ja mama gaat nu dit of dat doen of kom we gaan even slapen of weet ik het veel:p.

Manlief praat ook regelmatig tegen m'n buik:).

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.742
    1.061
    113
    Echt praten deed ik niet,heel af en toe. Mijn man deed dat wel altijd,super lief was dat!
    Wel zong ik als ik alleen was een bepaald liedje en toen hij er eenmaal was werd hij ook altijd meteen rustig als ik dat zong voor hem.

13. GIO2009

GIO2009 Actief lid

29 jan 2013
    110
    0
    0
    Hele gesprekken zijn het niet...

Maar gewoon ff hallo zeggen vooral als ze ff stil was toch even zeggen of ze voor mama wilt bewegen.

Mijn partner doet ook af en toe hallo, of heel gek als Dory ( Finding Nemo ) als walvis praten. ( Hij denkt zo hoort ze het toch door de water heen :p ) Ze wordt dan wel altijd wakker.

14. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik praat ook af en toe tegen mijn buik, aai er ook vaak over.

15. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Ja ik praat tegen me buik.
    Zeg altijd goede morgen of als ze lekker druk is zeg ik het haar ook van wat ben je lekker druk meisje.
    Me zoontje praat ook tegen me buik zegt dan hoi zusje kom je al spelen?
    Man lief vind het onzin dus doet het ook niet

16. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik praat wel tegen mijn baby, mijn man doet het ook, maar ik wel een stuk meer. Vooral onder de douche, hele verhalen over hoe het straks zal worden, ik vertel de baby ook veel over papa, hoe lief hij is en hoe fijn we het straks gaan hebben met z;n drietjes. Hoe trots we zijn dat ie zo goed groeit en zo hard kan schoppen. Ik vind het leuk haha... Mijn man is meer van de 'goeiemorgen baby' en 'ik vind je lief' -uitspraken.

17. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    ook ik praatte tegen mij dochtertjes en dat zal ik tegen deze kleine ook wel weer doen, mijn man streelde altijd mijn buik voor het slapen gaan en kletste af en toe tegen de dametjes.
    Maar vooral dat ze mama niet zo'n pijn mochten doen.

18. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Al is het nog zo pril, ik praat er soms wel tegen.. Of aai over mijn buik..

19. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Nee, ik kan dat echt niet. De baby hoort mij gewoon praten met de mensen buiten mijn buik, en ik ga er vanuit dat hij/zij op die manier ook mijn stem wel gaat herkennen. Wel zit ik veel aan mijn buik. Ik leg er vaak een hand op en aai er over heen.

20. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik heb het nooit gedaan maar ieder zijn ding :D

Deel Deze Pagina