Flaporen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Loes23, 13 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes23

    Loes23 Actief lid

    23 jul 2013
    410
    365
    63
    Mijn zoontje van 5,5 jaar heeft afstaande oren (flaporen). Ze staan een flink stuk van zijn hoofd af en zijn nogal aanwezig zeg maar. Hij heeft er zelf geen last van en wordt er (nog) niet mee gepest. Ik heb het er wel eens met mijn man over gehad of we er iets aan moeten laten doen. Mijn man is resoluut.. alleen als hij er zelf mee komt wordt er iets aan gedaan. Hier ben ik het op zich wel mee eens. Hij is mooi zoals hij is en dat willen we hem ook meegeven. Maar ik denk soms.. het is wachten totdat de opmerkingen komen en dat hij hiermee gepest gaat worden. En dan denk ik, waarom zouden we er niet preventief iets aan doen. Of zou het wel meevallen als we hem een flink dosis zelfvertrouwen meegeven?
    Hoe kijken jullie hier tegenaan en wat zouden jullie doen(of hebben jullie in deze situatie gedaan).
     
  2. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Grappig. Het is alsof ik mijn gedachten lees.... van een paar jaar geleden :)
    Onze dochter heeft ernstige afstaande oren. Ik vond dit best wel moeilijk, zeker voor een meisje. Ik wilde ook het liefst preventief laten corrigeren, want ze heeft ook een bril, kijkt scheel en heeft bijoortjes. Ik vond dit echt alle ingrediënten om ‘de pispaal’ te worden.
    Ze is nu bijna 8. Alle zorgen waren tot nu toe voor niets. Ze mag er zijn zoals ze is.
    En pas als haar zelf iets tegen gaat staan, dan pas zullen we actie ondernemen.
    Nooit gedacht dat ik er ooit zo relaxt in zou kunnen staan. Het is een mooi meisje van binnen en buiten. Ik denk dat als je dat als ouders uitdraagt, dat een kind dit oppikt en steviger in de schoenen zal staan, waardoor ze niet zomaar de pispaal worden.
     
    suus1983 en Loes23 vinden dit leuk.
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of het bij mijn middelste onder flaporen valt, maar zijn oren zijn behoorlijk aanwezig. Ik hou zijn haar wat langer om het minder op te laten vallen.
     
    Loes23 vindt dit leuk.
  4. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Mijn nicht had flaporen en is daarmee gepest als kind. Toen ze 18 was heeft ze dit laten corrigeren. Toen ze bevallen was had haar zoontje ook flaporen en door haar pest verleden heeft ze dit ook laten corrigeren toen hij 3 of 4 jaar oud was.
     
    Loes23 vindt dit leuk.
  5. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn middelste heeft ook flaporen, als baby was ze kaal en viel het goed op.
    Ik las dat je ze bij de huisarts vast kon laten tapen dus daar heb ik naar geïnformeerd, echter was zij hiervoor al te oud.
    Nu is ze 3 en is het veel minder en valt het nu met een bos haar helemaal niet op.
    Ik zou persoonlijk nog even wachten, hij wordt niet gepest en heeft er zelf ook geen last van.. Zou zelf daarom nog geen operatie doen.
     
    Loes23 vindt dit leuk.
  6. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.916
    1.170
    113
    Mijn jongste heeft ook flapoortjes. Niet heel ernstig, maar vooral toen ze nog heel klein was wel opvallend. Ze is nu 1,5 en ik denk dat wij wachten tot ze er zelf mee komt.
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Hier dezelfde vraag gehad, man is altijd erg gepest met zijn oren en dochter heeft zijn oren (en onze achternaam rijmt ook op oren...). Klein trauma bij man dus. Hij was dus direct voorstander van opereren. Ik niet. We hebben allemaal wel wat en als ze er echt last van zou krijgen kan het alsnog.
    Inmiddels is ze 10 en valt het minder op, ze heeft er zelf nog nooit wat van gezegd en ze ziet het niet eens, het enige wat iemand er ooit eens over gezegd heeft, was tijdens complimentendag, dat ze mooie oren heeft haha. Vond ze zelf ook wel. Alleen haarbanden draagt ze niet, dan heeft ze kabouteroortjes zoals ze het zelf zegt en daar vervolgens om lacht.
    Met andere woorden, wij zagen al problemen voordat die er überhaupt waren. Mocht het wel zo ver komen dat ze er last van krijgt, dan vind ik een operatie wel een optie, maar zolang ze tevreden is met zichzelf beginnen wij er niet over.
     

Deel Deze Pagina