Flare Up of VUB schema

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door aicirtap, 12 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    #1 aicirtap, 12 okt 2021
    Laatst bewerkt: 12 okt 2021
    Gisteren wederom gesprek gehad bij Nij Geertgen.
    Omdat ik een poor responder ben, mede gezien mijn leeftijd wil de arts een kort schema gaan doen.
    Ik heb altijd lange schema’s gehad.

    Ik heb de keuze uit 2 schema’s.
    De ene start je op dag 1 van je cyclus met triptofem, dit noemen ze het flare up schema.
    En bij de ander start je op dag 6 met cetrotide, dit is het vub schema.
    Bij beiden krijg ik nog 300 eh menopur.

    Hij legde uit dat bij de triptofem (agonist) je de hypofyse uitknijpt en er veel lh en fsh naar beneden gaat. En bij cetrotide (antagonist) je het inkapseld.
    Ze doen tegenwoordig vaker vub omdat je dan minder hoeft te spuiten, maar dat boeit mij niet. Het gaat mij om het beste resultaat.
    Ik heb nog maar 1 poging, dus heel veel uitproberen is er niet.

    Iemand ervaring met deze schema’s en eventuele resultaten?
    Ik neig nu naar uitknijpen haha.
    Maar moet nog speuren op internet.
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Ik heb 2x een VUB schema gehad met Fyremadel of Orgalutran vanaf dag 6. Daarvoor andere schema’s met starten op dag 1. Met het VUB schema een veel betere opbrengst en betere embryo’s en daardoor zelfs cryo’s. Ik had wel genoeg eicellen (ben 42) zeg tussen de 7-10, maar steeds maar 1-2 bevruchtingen. Met het VUB schema tussen de 4-6 bevruchtingen en 2 cryo’s. Ze raadde mij in Belgie ook dit schema aan omdat dit een betere opbrengst zou brengen bij de wat oudere dames omdat het een redelijk natuurlijk schema is.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  3. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik heb geen ervaring met deze schema’s, maar wil vooral even zeggen dat ik super blij voor je ben met zo’n positief plan! Fijn dat er mogelijkheden zijn!

    weet je al wanneer je ongeveer kunt gaat starten?
     
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    hangt beetje af van wanneer donorzaad binnen is, nov of dec
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  5. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Onderstaande heeft @Kramertje mij verteld en bij mij lijkt het te kloppen:

    Zowel in Gent als Duitsland kregen wij te horen dat bij vrouwen met een leeftijd van 35+ of 38+ (dat weet ik even niet meer) een kort protocol met een remmer vanaf dag 8/10 beter is omdat het een natuurlijke cyclus betreft en je enkel de eisprong remt. Decapeptyl zorgt voor een kunstmatige overgang en onderzoeken hebben uitgewezen dat dit slechter resultaat heeft bij deze specifieke groep vrouwen.

    Moedernatuur vaak veel eitjes aanmaakt bij vrouwen bij wie de eicelkwaliteit niet zo denderend is. Als het ware dus meer kwantiteit om de slechtere kwaliteit te compenseren.En hij legde uit als je dan het lange protocol hebt, dat je dan volledig je eigen proces van natuurlijk selectie stilzet en dan middels stimulatie heel veel eitjes laat rijpen.Maar dat als je dus niet volledig je eigen cyclus stil zet (kort protocol) dat je lichaam dan nog een soort natuurlijk selectie uitvoert en de beter eitjes laat rijpen en dat je die dan dus stimuleert met de ivf spuiten.

    Daarom zou volgens hem het korte protocol voor vermoedelijk iets minder eitjes/embryo´s zorgen, maar vermoedelijk wel dan betere kwaliteit.
     
    Kramertje en aicirtap vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina