inleiden, strippen breken van de vliezen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by zusje, Aug 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zusje

zusje Lid

Jun 15, 2006
    53
    0
    0
    Lieve verloskundigen,
    Ik ben nu bijna 37 weken zwanger en fysiek en emotioneel op mijn retour. Dit is het 4de kindje, derde is 4 weken na geboorte overleden aan een ernstige erfelijke aandoening. Dmv vlokkentest weten we nu dat dit kindje niet aangedaan is, gelukkig. Toendertijd was ik nog heel ontspannen, gewoon naar de vk, normale zwangerschap, dus waarom naar de gyn? Nu is dat wel anders. Ik slaap niet meer, kan nauwelijks eten en zak zowat door mijn benen van angst...Denk veel aan vorig jaar, hoe de bevalling was en de paniek toen bleek dat er vanalles mis was. Manlief wordt ook gek van angst. We zijn zo bang dat de baby ineens dood is in de buik, of dat er tijdens de bevalling iets mis gaat. Wilde dan ook aan de vk vragen of ze me bv bij 38 weken wil strippen. Mag een vk ook de vliezen breken? Wil zelf wel het risico lopen dat ik dan naar het ziekenhuis moet omdat er geen weeen komen, of is dit dom? Zou een inleiding iets zijn, of is daar geen reden voor? Heel stom is ook, dat ik nu onwijs bang ben voor de pijn, en dat ik mezelf niet in de hand heb door de angst. De andere 3 bevallingen zijn best makkelijk verlopen...Mag je vragen om met een epiduraal ingeleid te worden, of gaat dit te ver? Kun je er trouwens wel vanuit gaan dat een kind met 38 weken goed op gewicht is? Zoals je ziet, veel vragen, maar de angst is dan ook erg groot, er mag nu niks mis gaan!
    Ben erg benieuwd naar jullie antwoorden.
    Lieve groet, Zus

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ik begrijp je angst. Je moet dit evengoed met je eigen verloskundige overleggen. Zij kent jou en je situatie beter dan ik. Sommig everloskundigen leiden wel in door vliezen breken, maar dat hangt af van lokale afspraken met het ziekenhuis. En of ze dat doen voor de 40 weken lijkt me onwaarschijnlijk. Bespreek wel of je anders in aanmerking kankomen voor een consult met de gynaecoloog als je het echt niet meer zitten verder.
    Vaak lost hierover praten met je verloskundige al heel veel op, vraag om ruime tijd bij je volgende consult en neme een lijstje met je vragen mee!
    Sterkte!

Mirjam

Share This Page