fles afbouwen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Wonderd, 14 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wonderd

    Wonderd Actief lid

    3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    hallo dames,

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende:

    Onze dochter van 5 maanden deed een aantal 45 minuten slaapjes per dag of sliep maar 2 x 30 minuten en de nachten werden steeds onrustiger, erg vaak wakker.
    nu volg ik sinds 3 dagen een schema van een slaapcoach en de slaapjes overdag gaan nu al zoveel beter! nu de nachten nog;).
    Wat mij opviel is dat ze nu ineens voor de 3de dag de fles om 14:30 niet helemaal meer leegdrinkt, ze laat +- 90 cc staan.
    Ze krijgt nu 5 flessen van 180 water + 6 scheppen nutrilon 1 en weegt 7 kilo

    flestijden:
    07.00
    10.00 fruithapje
    11.30
    14.30 fles
    17.00 groentenhapje
    18.15 fles
    22.00 fles

    het lijkt alsof ze de fles van 14.30 gaat laten vallen ? of ieder geval minder voeding nodig heeft. Maar het lijkt mij logischer dat eerst de avondfles eraf gaan.
    Voorheen gaven wij geen late fles om 22.00 omdat onze dochter dan alsnog in de nacht kwam.
    Nu zijn de nachten zo`n drama dat we meer regelmaat wilde in de dagroutine dat we nu consequent de fles wel geven zodat we een late fles geven ipv nachtvoeding.maar de nachten zijn nog steeds drama.
    Wat gaat er verkeerd en komt dit bekend voor bij iemand?

    heeft iemand hier ervaring mee?
     
  2. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Tussen de fles van 11.30 en 14.30 zit natuurlijk maar 3 uur, terwijl de overige flestijden langer zijn. Ik zou de fles wat later gaan geven en de fles van 18.15 verschuiven naar 18.45 en dan op bed.

    Je geeft aan, ondanks de fles van 22.00, dat ze nog steeds wakker wordt 's nachts. Moet je haar echt uit een diepe slaap halen? Persoonlijk zou ik haar gewoon lekker laten slapen en zelf bepalen wanneer ze komt. Je kan dan 's nachts altijd nog een (klein)flesje geven.

    Wij hebben onze zoon gevolgd en die heeft zijn eigen ritme gecreëerd. We merkte al snel dat hij rond 19.00 de nacht in ging en hebben hem nooit wakker gemaakt.

    Vanaf 6 maanden ging hij goed slapen 's nachts, daarvoor was het ook drama! Nu wisselt het weer.. de ene keer is het drama, dan is een speentje voldoende of klein flesje of hij slaapt van 19.00 tot 06.00. Heel wisselend.
     
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Ik zou ook sowieso weer stoppen met de late fles, heeft hier bij beide kinderen nooit wat uitgehaald. Slapen is vaak echt een karakter dingetje. Hier is de jongste nu 2,5 en komt nog steeds s nachts, meestal 2-3x, na een drukke dag of te laat naar bed (geen half uurtje later, maar 21.00 i.p.v. 19.30) is het feest s nachts en komt ze bijna elk uur.
    Zowel bij de oudste als bij de jongste had ik echt een jaar nodig om te zien wat ze qua slaapbehowdfe nodig hadden en nog steeds weet ik het soms niet, heel vermoeiend,maar het is niet anders.
    Verder zou ik op de dag gewoon ongeveer elke 4 uur een fles aanbieden en dan na 19.00/20.00 het aan haar overlaten en dus evt nog een fles in de nacht als ze daarom vraagt.
    Ik had bij de 2e ook graag een beetje ritme en daarom maakte ik haar elke ochtend op een vaste tijd wakker.
     

Deel Deze Pagina