Geen melk

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Schattig, 8 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schattig

Schattig Actief lid

20 jun 2013
    404
    1
    18
    Verpleegkundige
    #1 Schattig, 8 okt 2015
    Laatst bewerkt: 8 okt 2015
    Goedemiddag,

Ik heb een vraag; ik ben in januari bevallen van een prachtige zoon. Ik wou graag borstvoeding geven. Helaas is dit niet gelukt, er kwam geen melk uit mijn borsten(niet 1 druppel). We hebben twee weken hem aangelegd, gekloft en een neusspray gebruikt maar er kwam niks alleen maar bloed. Zijn tongriempje en bij zijn bovenlip zijn geknipt en er is een paar keer de lactatiekundige langs geweest.
    Nu zijn we 9 maanden verder en ik krijg nu de vragen in mijn hoofd;
    Hoe komt dit?
    Zou het bij een volgend kindje wel kunnen?

Ik hoor hier graag meer over want ik voel me een beetje schuldig tegenover mijn kind.
    Ps ik ben zwanger geraakt via IVF

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Om te zien of je tot antwoorden kunt komen is het beter om echt in gesprek te gaan met je lactatiekundige die jullie heeft begeleidt. (Of via mailconsult bij mij, dat mag ook natuurlijk, maar als iemand al bij jullie is geweest heeft zij al beter zicht op de situatie)

Ik weet natuurlijk niets van jullie situatie en jullie start. Ik durf wel te zeggen dat wanneer je zoveel geïnvesteerd hebt, je echt wel hebt gekeken wat mogelijk is. Schuldig voelen is niet nodig en kost energie die ten koste gaat van genieten van je kindje! Blijft het knagen kun je nog altijd donormelk overwegen.
    Of het een volgende keer weer zo zal gaan kan ik niet zeggen natuurlijk. Veel factoren spelen mee. Ik zou het wel weer proberen, als is het maar drie druppels die je kindje krijgt, die zijn het waard! Mocht je nog een kindje mogen krijgen, schakel dan al een lactatiekundige in voor je gaat bevallen. (nogmaals, je mag ook dan altijd bij mij terecht)

Geniet van je kindje!

3. Schattig

Schattig Actief lid

20 jun 2013
    404
    1
    18
    Verpleegkundige
    Bedankt voor u reactie!
    Ik zal contact opnemen met mijn lactactiekundige, mocht dit niet lukken dan neem ik contact met u op.

Deel Deze Pagina