fles niet vasthouden 9 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamabee, 9 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabee

    mamabee Actief lid

    12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Sam houdt zijn fles nooit vast. Hij aait zijn hoofd :rolleyes: . Heeft iemand anders dit ook? Hij probeert het ook nooit en als ik zijn fles laat zakken zodat hij het misschien wel gaat doen werkt ook niet. Zodra de fles in zijn mond komt gaat zijn handje naar zijn hoofd en aait hij zichzelf. Dat heeft hij trouwens altijd gedaan alleen lijkt me dat hij nu wel eens zijn fles mag gaan vasthouden. Hij kan al redelijk uit een oefenbeker drinken maar ja... ook die kan ik niet eeuwig vast blijven houden
     
  2. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    nou de mijne vertikte het oo hoor!
    ze deed het pas met 10 maanden!
     
  3. tari

    tari Fanatiek lid

    23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Bij mijn oudste heeft dit ook heel lang geduurd hoor, hij zit/zat altijd met zijn ene handje aan zijn oortje te frummelen.

    Kindjes verschillen nou eenmaal.
     
  4. mamabee

    mamabee Actief lid

    12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Nou ik maakte me ook niet echt zorgen hoor. Voor de rest doet hij het nu weer harstikke goed en qua ontwikkeling ook dus het zal wel komen. Ik kon me alleen niet voorstellen dat Sam de enige zou zijn. Het zal wel heel prettig zijn want hij doet het met de fles en bij het in slaap vallen. Het staat ook heel schattig.... het moet alleen wel over gaan he
     
  5. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Lars heeft nu helemaal zelf zijn fles leeggedronken. Pas met 10 maanden met een tuitbeker deed hij het af en toe zelf.

    Hij is nu 2 en drinkt prima uit een gewone beker, helemaal zelf. Geen zorgen dus
     
  6. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick heeft het ook nooit gedaan en zat idd ook altijd met zijn handen aan zijn hoofd/haren. Zo heeft hij al die tijd bij mij in de buik ook gezeten (de armen voor het gezicht gebogen, handjes aan het hoofd). Pas sinds een paar weken houdt hij een (klein) flesje zelf vast, meestal moet ik hem dan wel helpen het ding wat omhoog te houden, want dat heeft hij nog niet door. Hij wilde wel altijd de vingers van mijn hand, die de fles vast had, vasthouden.....en ik maar denken: die heeft dat vasthouden zó door, NOT!

    Maar: geef hem een beker in zijn handen of een tuitbeker en hij weet wel dat hij het ding naar zijn mond moet brengen. Ik maak me er geen zorgen over hoor, zal vanzelf wel een keer komen. (hij houdt overigens ook liever geen eten vast, wil wel zijn vorkje steeds vaker zelf vasthouden)
     
  7. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick doet dat dus ook en soms als hij in de box zit ook. Dan gooit hij ineens zijn armpjes naar zijn hoofd, handjes op zijn bol, gezichtje opzij en dan "snuift" hij tegen zijn bovenarmpje....da's ook een heel schattig en vooral lachwekkend gezicht:)
     
  8. Niet meer actief

    danisha drinkt nu sinds een week helemaal zelf haar flesje op.. ze houdt het bijna altijd vast of ik het nou wel of niet vasthoud..

    ieder kind is verschillend en de één is sneller daarmee en de ander weer ergens anders mee..
     
  9. sim

    sim Niet meer actief

    difrax heeft van die oefenflesjes met zo'n gat er in, heb je die al eens geprobeerd?
     
  10. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Glenn was hierin al heel snel. Hij hield zijn flesje zelfs met 1 handje vast, terwijl hij met de andere aan zijn kleding zat te frommelen. Glenn drinkt nu uit oefenbeker en rietjesbeker. De oefenbeker doet hij nog niet helemaal zelf. Ik begeleid hem er nog in. Anders gaat er meer over hem heen dan dat er in zijn mond komt. :) Het doseren gaat dus (nog) niet je van het. Komt wel.

    Mamabee, zo zie je maar weer: overal is er wel 'wat' met de kleine telg. ;)
    (je snapt wel wat ik bedoel he?)
     
  11. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Eliza houd nog steeds dr flesje niet zelf vast. Ze weet wel hoe het moet, maar niet dat de fles ook omhoogmoet.

    Ach komt vanzelf..
     
  12. Esmeesmama

    Esmeesmama Actief lid

    29 dec 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Esmée houdt ook niet zelf haar fles vast, ze vindt het wel makkelijk dat mama dat voor haar doet, haha!
     
  13. danili

    danili Bekend lid

    22 mei 2006
    808
    0
    0
    Ferron kon ook met 5 maanden zelf zijn fles vast houden en min of meer drinken, nu is hij 8,5e maand en kan wel zelf uit de fles drinken, maar liever nog wel half liggend. (bv in de wagen)
    uit een tuit snapt hij nog niet erg. Hij heeft nogal een flinke zuigbehoefte en als hij uit zo'n beker zuigt, komt in een keer alles vocht eruit, en zit hij onder de sap...hahaha, ik weet niet hoe we dat nou moeten gaan fiksen! TIPS?altijd welkom!
     

Deel Deze Pagina