Flessen schoonmaken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mamamijn, 18 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Ben nu bijna helemaal over op de fles, maar even een vraagje. Wat doen jullie met de fles als die leeg is? Na elke voeding afwassen met afwasmiddel etc of gewoon omspoelen? En eind van de dag alles nog uitkoken?

    Fopspeen dan? Elke dag uitkoken? M’n zoontje is de eerste die af en toe toch speentje sabbelt, dochter nooit speen gehad
     
  2. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Tot ongeveer de leeftijd van 4 maanden heb ik de flessen alleen afgewassen. Dit deed ik twee keer op een dag zodat ik niet in de avond alle flessen nog schoon moest maken. Uitkoken van de fopspenen van de fles en spenen zelf deed ik dagelijks. Daarna werd ik er steeds makkelijker in en gaan de flessen in de vaatwasser als deze draait, ook de spenen van de fles. Dit is om de 2 dagen. En de fopspeen spoel ik nu dagelijks af met koud en heet water.
     
  3. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Uitkoken van flessen is niet meer nodig! Tenzij er sprake is van spruw. Hier hebben wij helaas veel last van gehad. De flessen gingen (als er geen spruw was) ik denk 2 keer per week in de magnetronsteralisator. Puur omdat ik dit zelf nodig vond.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Vaatwasser :) speen idem.
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Fopspeen deed ik op die leeftijd nog 1-2x per week uitkoken en de fles spoelde ik na gebruik om, eerst met koud water en daarna met warm water anders bleef de fles vettig. Eind van de dag ging de fles mee in de vaatwasser.
     
  6. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik was de flessen na ieder gebruik volledig af met de hand en in de middag gaat alles tegelijk in de magnetronsterilisator. Elke fles komt hier dus, bij wijze van spreken, steriel uit de kast.
    Nu is dit enigszins "overdreven" en dus absoluut niet noodzakelijk op deze manier, maar mij geeft het een fijn gevoel om de flessen zo te doen. Ons zoontje is erg allergisch voor een heleboel dingen en op deze manier geeft het mij de rust dat zijn flessen in elk geval niet "besmet" raken met iets waar hij niet tegen kan.
     
  7. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik deed het direct na geven van de fles, maar was met borstvoeding en dat liet zo'n raar vet laagje achter wat gewoon niet meer weg te krijgen was als je het niet direct deed. Überhaupt heel moeilijk om dat vette laagje weg te krijgen. Iemand nog een tip voor een briljante flessenborstel? HEMA en Prenatal deden het maar matig en waren zo kapot...
     
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.870
    15.310
    113
    De eerste 3 maanden waste ik de flessen na elk gebruik volledig af, met behulp van een flessenborstel en 1x per dag gingen ze in de magnetronsterilisator. De speentjes ook.
    Vanaf 3 maanden spoelde ik ze goed om en gingen ze in de vaatwasser, sterriliseren deed ik eens in de week.
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Omgekeerd in het bestek rek zetten van de vaatwasser. Kreeg ik zelfs zonder moeite de hele vieze vette dieetvoeding mee eruit. Als ik de fles boven in zet of op zo'n staafje waar je borden tussen zet blijft het vettig. Zijn flessen worden echt goed schoon nu :)
     
  10. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Ik spoel de flessen na de voeding met koud water en dan heet water, en +/- om de dag gaat alles in de vaatwasser. Ook de fopspeen. Heb zo'n handig vaatwasmandje van prenatal voor de (fop)spenen en ringen, er passen alleen geen brede flessespenen in.
     
  11. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Na iedere voeding met koud water en daarna heet water. Bij een vet laagje doe ik een drupje dreft en met de flessenborstel.
    Werkt grandioos. En dan 1x in 2-3 dagen in de vaatwasser.
    En denk om de 2-3 weken kook ik ze nog uit.
     
  12. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Vaatwasser en indien ik hem sneller weer nodig had met de hand.
    Sterilisatie in principe wekelijks, maar ik vergat het ook vaak.
     
  13. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Na gebruik met afwasmiddel en water en aan het einde van de dag in de vaatwasser. De eerste maand alles uitgekookt. Speen spoel ik af onder de kraan tenzij ziek, heel vies, buiten gevallen ofzo. Dan steriliseren.
     
  14. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Omspoelen met koud water en vervolgens warm water. Eind van de dag alles in de vaatwasser.
     

Deel Deze Pagina