Flessenschema’s baby’s 3 weken oud?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Moppiepoppie, 23 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Ha allemaal,

    Hoe zien jullie flessenschema’s eruit voor jullie baby’s van rond de 3 wkn oud? Ik geef overdag om de drie uur maar hij lijkt niet echt honger te hebben en drinkt niet veel, ook herinner ik me dat ik bij mijn dochter om de vier uur gaf op die leeftijd? Hoe doen jullie dat? Hier ziet het er nu zo uit voor een kindje van 3700 gram (geboortegewicht 3500 gram):

    07.30 120/4
    10.30 120/4
    13.30 120/4
    16.30 120/4
    19.30 120/4
    03.30 120/4

    Hij drinkt daarvan gemiddeld tussen de 70 en 120 cc en komt meestal uit op zo’n 560 cc over de dag. Wanneer is het slim om overdag om de vier uur te voeden? Hij slaapt hier nog niet overdag in zn eigen bed dus kan ook slecht inschatten wanneer hij ‘wakker wordt voor een fles’. Ik doe dus maar wat. Graag hoor ik jullie schema’s en ervaring! Thanx!
     
  2. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Qua ervaringen kan ik weinig toevoegen, eerste 6mnd b.v. gegeven op verzoek.
    Maar wat zijn je overwegingen om wel of niet om de 4 uur te geven? Zolang je niet over max ml per dag zit, moet het volgens mij kunnen om tijden en hoeveelheden aan hem over te laten.
    Naar mijn mening is "ik doe maar wat" een prima uitgangspunt. Haha.
     
    Zoe123 en Moppiepoppie vinden dit leuk.
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    #3 Zoe123, 23 jul 2019
    Laatst bewerkt: 23 jul 2019
    Ik zou een pasgeboren baby zeker niet om de 4 uur voeden overdag..
    Om de 3 uur en kleine flesjes past beter bij een babylijfje.
    Waarom is tussen de 70-120 niet veel? Het lijkt me juist een keurige hoeveelheid.
    Hoe lang doet ie over een flesje?
     
  4. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Voorlopig nog lekker om de 3uur blijven geven. Hier gaf ik met 3 weken nog 90cc om de 3uur. Rond 6 weken denk jk 120cc om de 4uur en rond 10 weken 150cc on de 4 uur.
     
  5. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Dat is het punt juist.. driekwartier.. Maar hij heeft niet eerder trek en áls ie dan trek heeft moet er wel wat in.. Zijn mondmotoriek is hoogstwaarschijnlijk niet helemaal tof en moeten dan ook donderdag bij logopedie zijn..
     
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Misschien inderdaad een probleem met anatomie. Of een slechte speen voor hem?

    Verder begrijp ik niet waarom je zo'n jonge baby pas om de vier uur zou willen voeden, en zeker met dit weer. Om de drie uur is al lang genoeg. 100ml per keer ongeveer is ook meer dan genoeg op die leeftijd, ondanks wat fabrikanten van fv willen doen uitschijnen. Volgens mij heb jij eigenlijk een hele slimme baby die perfect weet wat gezond is voor hem :)
     
  7. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Dames,hij ‘vraagt’ niet om de drie uur hè. Ik doe maar wat. Hij vraagt überhaupt niet echt veel, haha. Maar ik meen me van mn andere twee te herinneren die heel
    Goed sliepen overdag dat die meteen om de Vier uur aanbevolen werden en sjah mss kwamen ze dan in de nacht extra? Maar dat maakt me dus niet uit. Ik weet gewoon niet way tegenwoordig weer normaal is op het gebied van flesvoeding..
     
  8. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Je zou eens een andere fles/speen kunnen proberen?
    Hier dronk hij in t begin ook bij a 45min over 90cc. Nu 6min 150cc, haha
     
  9. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Om de vier uur kan natuurlijk ook als hij niet vraagt om voeding. Ik heb in het begin strak dat schema elke drie uur aangehouden en dat na een/twee weken losgelaten. Wat er op de verpakking staat is niet heilig, maar eindeloos om de drie uur "omdat borstvoedingkindjes dat ook doen" is ook niet heilig. Als hij er niet om vraagt, dan kun je prima kijken of om de 4h of om de 3,5h ook goed gaat. Maar, wat hierboven al gezegd werd, houdt rekening met de hittegolf! Vaker dan normaal voeding geven lijkt me een goed idee ivm de warmte.
     
  10. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Wat voor fles of speen had je dan en welke heb jij dan uiteindelijk gekocht die wel ‘werkte’? Heb nu Difrax 0m+ maar ik zou wel naar 1m+ kunnen aangezien hij nu 3 wkn is en met 41 wkn geboren is?
     
  11. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Punt is dat ie dan maar 50 cc drinkt terwijl als ik er meer tussenlaat hij ook meer drinkt..
     
  12. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Maar ja de balans hè. Wat geeft de ideale uitkomst, meegenomen dat hij minimaal 560 cc op een dag binnen moet krijgen. Daar zoek ik een beetje naar. Mijn eerste ik twee kindjes groeiden een kilo de eerste maand. Deze zal nog geen 400 gram gegroeid zijn als ie een maand
    is, vermoed ik.. Daarom ben ik steeds aan het denken wat deed ik bij mijn zoon en dochter anders dat zij wel goed groeiden op kunstvoeding. Misschien mis ik gewoon iets. Zij dronken hun fles gulzig in een kwartier leeg en zaten binnen No time op een liter per dag. Ik denk met 6 wkn al zelfs...
     
  13. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Dan maar iets meer ertussen. Zolang hij maar blijf plassen :)
     
  14. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Aangezien hij zo lang over een fles doet, zou ik wel een grotere speen proberen.
     
  15. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Een liter met 6 weken? Dat is echt behoooorlijk veel hoor! En ook niet al te best voor die kleine maatjes. Ook nergens voor nodig....
     
  16. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik gebruik nu jbpm door de voeding heen, dus geen goed vergelijk. Maar probeer gewoon eens een grotere speen. En andere een andere fles. Brede/smalle speen. Het kan zo’n verschil maken.
     
  17. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Difrax gaat meteen naar 3 maand +.. Ga wel probeeen maar hmmm
     
  18. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Ik ben helemaal voor voeden op verzoek en heb dat zelf bijna altijd gedaan.
    Maar er zijn ook momenten dat je op jouw verzoek kan voeden toch?
    Zeker met dit warme weer zou ik wel om de 3 uur voeden overdag.
    Dan hoeft ie geen grote fles te drinken maar dat is niet erg toch?
    Een liter per dag en in een kwartier de fles leeg is weer het andere uiterste.
    Met een iets grotere speen gaat het wellicht beter inderdaad.
     
  19. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Pff nou net geprobeerd en hij laat alles uit zn mond lopen via zn mondhoek. Begin toxh de denken dat de lk gelijk had dat ie een te kort lipbandje heeft. Kinderarts vindt dat t meevalt en heeft alleen voor logopedie willen verwijzen. Maar ik denk dat die lactatiekundife dame gelijk heeft eigenlijk. Enige optie blijft dus driekwartier hangen en wurgen met de Small speen van difrax. Erg vreemd dat de volgende Speen pas vanaf drie maanden is. Wel EEG groot verschil tussen die twee gaatjes. Wordt één waterballet ervan hier dus niet bepaald de oplossing..
     
  20. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.325
    113
    Toch nog eens naar de mondanatomie laten kijken kan toch ook.
    Bij de tongriemkliniek kan je gewoon terecht zonder verwijzing. Zit in Groningen.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina