Flessenwarmer voor op reis?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door heraa5, 30 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heraa5

    heraa5 Lid

    13 sep 2018
    26
    7
    3
    Vrouw
    Volgende week gaan we er voor een paar dagen tussenuit met de kinderen. Net te ver, gewoon eventjes de grens over naar België. Mijn zoontje van 8 maanden krijgt nog steeds borstvoeding en ik maak me een beetje zorgen hoe dat op vakantie zal verlopen. Thuis warm ik afgekolfde moedermelk op au bain-marie, maar op vakantie lijkt het me zo’n gedoe. Heeft iemand ervaring met flessenwarmers die je makkelijk onderweg kunt meenemen? Op dit forum vind ik geen informatie hierover, dus heb ik wat gegoogeld en de site www.flessenwarmer.net gaf heel wat informatie, maar ik vond er geen ervaringen van andere moeders. Iemand op dit forum die mij hierbij kan helpen?
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb er een die je ook via de aanstekeropening vd auto kunt aansluiten. Duurt eeuwen voor de fles warm is.
    Wij deden water in thermosfles, kokend. En deden daar de fles mee met koud water erbij.
    Denk dat je het ook prima zo kan doen met bv, dan au Bain marie met het water uit thermosfles.
     
  3. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Thuis doe ik dit met een waterkoker en een hoge maatbeker. Onderweg kan dit ook prima denk ik. Ergens warm water vragen, opwarmen in een pannetje of gekookt water in een thermoskan meenemen. Dit zou ik doen.
     
  4. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik weet niet of je het zou willen (en je zoontje), is het een idee om voor een dagje uit of onderweg flesvoeding te geven? Dan hoef je alleen het water op te warmen (Of heet water mee te nemen). Ken iemand die het zo deed. Zit je er ook niet mee dat je moedermelk in een koelbox moet vervoeren en/of koel moet houden in een tas.
    Het is maar een idee hoor, ik vond het wel handig bedacht van die vriendin.
     
  5. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ik zou het gewoon in de magnetron stoppen die paar dagen, of inderdaad thermosfles meenemen. Mijn zoontje dronk het gelukkig ook gewoon koud/kamer temperatuur, dus als ik er niet was, was hij makkelijk tevreden.
     
  6. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Ik deed het altijd gewoon in de magnetron.
     
  7. heraa5

    heraa5 Lid

    13 sep 2018
    26
    7
    3
    Vrouw
    Dank je wel voor alle reacties. Kan eigenlijk ook in de magnetron al warmt deze de melk niet zo gelijkmatig op, maar ik heb er mij toch eentje aangekocht. De flessenwarmer werkt volgens het principe van een thermosfles en ik heb er op onze bestemming al veel gebruik van gemaakt. Ik heb helemaal geen spijt van mijn aankoop want ik kan deze ook perfect thuis gebruiken.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  8. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Welke heb je gekocht? Ben heel benieuwd!
     
  9. heraa5

    heraa5 Lid

    13 sep 2018
    26
    7
    3
    Vrouw
    Ik heb de Tommee Tippee – Closer to Nature flessenwarmer gekocht. Natuurlijk bij levering meteen uitgetest en daarna op reis. Ik ben er tot nu toe heel tevreden over. Hij is makkelijk in gebruik, werkt gewoon volgens het principe van een thermosfles en hij was helemaal niet duur (24 euro).
     
    nizzie86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina