Flesweigeraar en ineens rellen in de nacht

Discussie in 'Voeding' gestart door Meisje80, 21 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje80

    Meisje80 Actief lid

    25 sep 2017
    121
    70
    28
    Vrouw
    Onze kleine dame is bijna 4 maanden, maar sinds een week of 3 ineens enorm aan het rommelen met haar eten en in de nachten. Ik vermoed zo'n duivels sprongetje, maar ik ben op zoek naar ervaringen van anderen en dan hoe lang het duurde en de bevestiging dat het echt weer goed gaat komen:confused:

    Ik ben 2 weken geleden redelijk snel gestopt met de borstvoeding. Bleek dat het gewoon een soort van op was en dat ik nagenoeg geen vette melk meer aanmaakte. Vanalles geprobeerd maar uiteindelijk brullend de knoop doorgehakt. Het was even wennen voor haar, maar na een dag of 4 leken we richting een mooi ritme van flessen van 150+5 te gaan, dan ging ze om 19:30 naar bed en kwam dan nog 1 keer ergens in de nacht. De overgang en de laatste periode van de borstvoeding waren wel rommelig het was echt even zoeken voor haar en voor mij.

    De afgelopen 4 dagen drinkt ze max 100 ml per keer overdag, maar meestal maar iets van 80 per voeding en komt gerust weer 2 a 3 keer in de nacht. Dan drinkt ze maar 40 ml max per keer. Afgelopen nacht was een dieptepunt, ze was elke anderhalf uur wakker, soms voor eten en soms om even bij je te willen hangen. Ik herken dit helemaal niet bij haar, je kon haar na een nachtvoeding altijd meteen weer zonder problemen wegleggen en ze werd nagenoeg meer nooit wakker voor iets anders.

    En ik maak me zorgen over dat weinige eten op de dag, ze drinkt gewoon echt niet meer, gaat dan een beetje spelen en duwt de speen eruit.

    Herkent iemand dit? Wij zijn inmiddels wel een beetje gesloopt:$
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Drinkt ze 6x150/5?

    Dan is het misschien een idee om een fles proberen weg te laten en dan 5x150/5 of 5x180/6 aan te bieden.
    Vaak drinken ze dan de rest van de flesjes wel opeens weer leeg.
     
  3. Meisje80

    Meisje80 Actief lid

    25 sep 2017
    121
    70
    28
    Vrouw
    Ik heb gisteren uitgeprobeerd wat ze doet als ik er 4 uur tussen laat. Dan zou ze toch honger moeten hebben. Helaas, nog steeds max 100, maar meestal niet meer dan 80. Net na 3 uur maar 54 gedronken. We waren na de borstvoeding op verzoek nog aan hei zoeken naar een ritme, maar ze dronk wel veel meer, maar het is nu echt dramatisch
     
  4. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier was dat wel eens het signaal naar een grotere speen over te gaan. Misschien is dat nog iets?
     
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Kan goed een sprongetje zijn. Rond de 4 mnd is er wel een sprong, slechter eten, drinken en slapen hoort daar ook vaak bij.
     
  6. Meisje80

    Meisje80 Actief lid

    25 sep 2017
    121
    70
    28
    Vrouw
    Thanks voor de reacties. Grotere speen al geprobeerd, maar daar verslikt ze zich nog in, dus maar extra gaatjes geprikt in de S-speen. Ik hoop idd ook dat het gewoon een sprongetje is, en dat ze daarna weer slaapt in de nacht en meer gaat drinken.
     

Deel Deze Pagina