Flexmoeders.nl - ervaring?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Inez01, 30 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inez01

    Inez01 Fanatiek lid

    4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Heb voorlopig pas plaats op KDV per juni '09. Voor tussentijd van febr. -juni overwegen we gastouderopvang. Iemand ervaring met bureau via Flexmoeders.nl? Of wie weet een ander goed bureau omgeving Barendrecht?
     
  2. Soraya

    Soraya Bekend lid

    30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Mijn gastouder heeft zelf slechte ervaringen met Flexmoeders. Ze heeft een kindje via hen, maar er is nog niemand geweest of een contract geregeld. Dat vond ze erg raar. Ik ook trouwens.
    Zelf heb ik opvang via Humanitas kinderopvang, ik heb goede ervaringen. Ze zitten geloof ik in Heerlen (hoofdkantoor), maar ik heb een contactpersoon in de buurt. Daar kan ik altijd contact mee opnemen, indien nodig. Zij is voor de opvang begon hier thuis geweest en er is een gesprek geweest bij de gastouder. Oh ja, ik betaal 60 euro per maand. Dat is een vast tarief, of ik nu 1 of 100 uur afneem.
     
  3. Yuntje

    Yuntje Bekend lid

    16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Ik bheb mijn gastouder via flexmoeders.nl
    wat ik fijn vind aan flexmoeders is dat jezelf je gastouder uitzoekt en niet zij dat doen aan de hand van een of andere wazige screening.
    Contract moet je ook zelf doen, en iventarisaties ook.....
    Dat scheelt ook in de prijs wat je aan flexmoeders betaalt...... bij veekl bureau's betaal je bemiddelingskosten, betaal je en betaal je dat.
    Flesmoeders.nl zorgt voor de urenoverzichten en rekeningoverzichten dat die op jou account daar komen te staan... dat is het enige wat je aan hun betaald!

    Ik vind het dus erg fijn dat je het grootste gedeelte zelf in handen hebt!
     
  4. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Ik heb eens op flexmoeders rond zitten neuzen en het valt me vies tegen. De motivaties van de dames gaan echt helemaal nergens over, de helft spreekt geen fatsoenlijk Nederlands en er worden nul komma nul eisen gesteld aan dergelijke gastouders. Aangezien ik in Amsterdam woon, vertrouw ik de omgeving sowieso al niet echt, laat staan de gastouders die op deze website staan. Toen ik een gastouderbureau belde die wel eisen stelt aan de gastouders, vertelde deze mevrouw mij ook wat ik al vermoedde: in Amsterdam zijn weinig goede gastouders beschikbaar.

    Kijk, er zullen vast wel geschikte dames op flexmoeders.nl staan. Maar waarom vullen ze dan zo knullig dat formulier in over zichzelf en de motivatie? Het mag wat mij betreft wel iets meer serieus worden genomen.

    Ik betaal liever extra geld voor meer zekerheid. Dat gastouderbureau die ik heb gebeld eisten bijvoorbeeld dat iedere gastouder een aantal cursussen en informatieavonden bijwoonden (waaronder een ehbo cursus).
     
  5. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    ik woon dan wel in Utrecht, maar ben het helemaal met je eens!
     
  6. Mijke

    Mijke Nieuw lid

    24 nov 2008
    3
    0
    0
    Ik heb al een jaar lang een 'flexmoeder' en ben heel tevreden. Ik vraag me af waarom mensen zo angstig zijn - misschien omdat het zo makkelijk gaat? De site is handig, heeft veel aanbod tegen een goede prijs en de administratie is strak geregeld en lekker duidelijk. Ik gun iedereen zo'n flexmoeder!
     
  7. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    dit is mijn situatie van vandaag;

    word gebeld, moeder van gastouder ligt op sterven. Zie dan maar even iemand te regelen. Lukt niet dus blijf ik thuis. Aangezien ik niet lekker ben dus ziek gemeld.

    als je kindje bij een KDV zit, heb je altijd opvang. Bij een GO dus niet!

    Het GOB wil wel een vervanger zoeken, maar dat wil ik niet.
     
  8. Mijke

    Mijke Nieuw lid

    24 nov 2008
    3
    0
    0
    Maar kan een leid(st)er van een kinderdagverblijf niet ziek worden dan? En als een leid(st)er bij het KDV een dergelijke situatie heeft en vervanging regelt weet je toch net zo min waar je aan toebent? Of nog erger: er is geen vervanging, er is te weinig capaciteit en de boel loopt in t honderd op het KDV. Ik vind de scepsis t.o. gastouders onterecht groot.
    Natuurlijk moet je kritisch zijn, ook op zo'n bureau. Er zijn er heel veel, en je weet het gewoon niet. Maar flexmoeders heeft mij echt overtuigd. De dame die het is begonnen is een psychologe die veel ervaring met KO heeft en dat zie je aan de kwaliteit vind ik.
     
  9. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    Nou ik neem toch wel aan dat er meer dan 1 leidster op een KDV rondlopen toch?

    Zou jij je kind wegbrengen naar een vreemde, zonder kennismakingsperiode?
     
  10. Mijke

    Mijke Nieuw lid

    24 nov 2008
    3
    0
    0
    Als je bij een goed bureau a la Flexmoeders zit dus wel; zij screenen alle gastouders immers. In jouw geval had ik even gebeld met de vervanging en met Flexmoeders. Maar ga er maar vanuit dat een goed bureau je niet opzadelt met de eerste de beste; daar hebben zij ook niets aan.
     
  11. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    O maar ik zit ook niet bij Flexmoeders. En ik heb allang contact gehad met het GOB. En zij zullen Joey ook echt niet bij de eerste de beste plaatsen, maar ik luister naar mijn gevoel.
     
  12. debbie1988

    debbie1988 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Meiden,

    ik woon in amstelveen en ik werk via flexmoeders, ik moet eerlijk zeggen ik heb echt hele goede contacten opgedaan en heb nu ook 2 oppaskindjes via dit bureau, er is inderdaad nog niemand bij mij langs geweest van het bureau maar ik vind het wel een heel fijn bureau
     
  13. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    is er bij jou nog geen checklist gelopen?
     
  14. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Ze moeten bij je langskomen, anders is het niet een goed bureau.

    Dat zijn ze wettelijk verplicht en zo staat het ook in het toetsingskader.
     
  15. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Maar vooralsnog vertrouw je je kind toe aan een wildvreemde die gedurende de dag niet wordt gecontroleerd. Bij een KDV heb je toch sociale controle.

    Het is trouwens onzin dat het jouw probleem is als een leidster ziek is op een KDV. Er lopen meerdere leidsters rond dus ze gaan echt niet opeens een dag dicht. Dat vind ik dus ook een heel groot nadeel van gastouderopvang.

    En nog steeds vind ik de motivaties van de dames op flexmoeders.nl echt om te huilen.
     
  16. debbie1988

    debbie1988 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Ik moet eerlijk zeggen dat het mij niet heel veel uitmaakt via waar ik werk hoor, want je doet zoieso toch zelf een solicitatie met de gastouder. En ze zijn inderdaad nog niet langs geweest bij mij, en eerlijk ik vind dit ook best vreemd hoor. Maar ik ben wel gek op kinderen, en ben ook echt wel te vertrouwen weet je en heb zelf ook een zoontje dus
     
  17. Lonneke P

    Lonneke P Nieuw lid

    24 nov 2008
    1
    0
    0
    Ben het eens met Mijke: een GOB regelt toch ook vervanging? en als het een goed bureau is zijn zij ook die sociale controle.

    @Debbie: leuk dat je zulke goede contacten hebt opgedaan! en ik zou ff bellen met je bureau, want het is inderdaad zo dat ze langs moeten komen.
     
  18. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Lijkt mij niet een betrouwbaar bureau.

    Ze krijgen een bureau vergoeding maar doen er veel te weinig voor.
     
  19. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    Zegt wie?
     
  20. Marcy123

    Marcy123 Nieuw lid

    25 nov 2008
    1
    0
    0
    Idd! En dan is een GO ook nog goedkoper...
     

Deel Deze Pagina