Flink dik en ruggeprik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AnthoniaH, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnthoniaH

    AnthoniaH Actief lid

    29 jul 2006
    361
    0
    0
    Hoi dames,

    Ik heb bij mijn eerste een keizersnede gehad en weet dat dat nu ook weer moet gebeuren. Nu is de ruggeprik toen erg tegen gevallen. De nacotiseur heeft 23(!) keer mis geprikt, dus het was geen pretje. Nu zat ik toen wel in de weeen maar ik denk dat hij mijn ruggegraad ook niet goed kon voelen.

    Wie heeft hier ervaring mee? Ik zie er nu al zo tegen op, dat ik soms aan algehele narcose zit te denken!

    Ik heb ongeveer 60 kilo overgewicht, dus niet zo'n klein beetje!

    Wie kan mij gerust stellen?
     
  2. Benzoblij

    Benzoblij Actief lid

    8 mei 2007
    319
    0
    0
    Hai Antonia,

    Kan je niet geruststellen want heb geen ervaring hier in. Ben zelf nu zwanger van de eerste, wel met heel veel overgewicht.
    Maar 23 keer misprikken klinkt mij wel erg extreem in de oren hoor.
    Erger kan niet denk ik zo.
    Wel een andere narcotiseur vragen hoor!
    Succes.
     
  3. Piet

    Piet Actief lid

    26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Wellicht is het verstandig om aan je gyn te vragen, of je vantevoren niet een gesprek met de anesthesist kunt krijgen om je vragen en angsten uit te leggen.
    Ik denk niet dat ze daar moeilijk over zullen doen en je bent dan van een hoop stress verlost.
     
  4. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    pfff 23 keer misgeprikt! geloof dat ik na 10 keer al zou zeggen, stop maar!

    Maar naar mijn idee heeft het niks met overgewicht te maken hoor. Tenminste, ik ben ook wat te zwaar, maar tegen mij hebben ze bij de bevalling niks gezegd over moeilijkheden bij overgewicht.

    Je zou het even na kunnen vragen aan de VK of Gyn.

    Probeer je er niet te druk over te maken meid!
     
  5. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Kwestie van geluk hebben... de eerste keer was bij mij appeltje eitje... niks van gevoeld, zat met 2x goed ofzo. Was toen midden in een weeënstrom, de 2de keer was ik veel rustiger, had afentoe een wee en dan stoptte ze gewoon ff maar de 2de keer deed het mega veel zeer... heb 4 weken een blauwe plek gehad en voel nu nog een steek als ik voorover buig. Hij moest nu een keer of 10 prikken

    Is volgens mij gewoon een kwestie van geluk hebben of het een beetje soepel gaat
     
  6. joyce26

    joyce26 Fanatiek lid

    13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hoihoi ik heb ook een ruggenprik gehad tijdens de bevalling van me jongste en hb er eignlijk niks van gemerkt ik was heel rustig en ontspannen ik moest naar voren hangen en tijdens een wee werd ie gezet en ik heb ook overgewicht ben 1.75 en weeg nu 105 ong.
    praat er eens over met de gyn of vk misschien dat hun je gerust kunnen stellen.
    groetjes
     
  7. xje

    xje Actief lid

    26 feb 2007
    157
    0
    0
    ZH
    Ik heb bij de 1e ook een ruggeprik gehad en dat ging in 1x goed, ik had toen ong 40 a 45 kilo overgewicht... Ik zou iid eens gaan praten met de gyn, misschien was het een heel onervaren anesthesist?
    Tot in ons andere topic! groetjes
     
  8. AnthoniaH

    AnthoniaH Actief lid

    29 jul 2006
    361
    0
    0
    Meiden , bedankt voor jullie reacties! Ik zal er idd tegen die tijd met de gyn over hebben. De narcotiseur is later wel zijn excuses komen aanbieden, omdat hij zo aan het vogelen was.

    Nou ja, nu nog maar even onbezorgd genieten!
     
  9. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Poeh hey... zo vaak mis geprikt! :confused: Mijn ruggeprik ging ook niet van het 'leien dakje' ... hebben ze ook zeker zo'n 8 á 10 keer geprobeerd... :rolleyes: Moet wel zeggen dat ik het gelukkig niet als echt pijnlijk heb ervaren. Maar ik geloof niet dat het met overgewicht te maken heeft hoor.... Ik heb ook zeker zo'n 20 á 25 kilo overgewicht, maar mijn nicht is nog zwaarder en bij haar ging het in één keer goed.
     
  10. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Ik heb niet zoveel overgewicht (zo'n 20 kilo), maar bij mij hebben ze in 1 keer goed geprikt.

    Denk inderdaad dat de gyn liever heeft dat je ernaar vraagt/het erover hebt zodat ze van je angst afweten.
     
  11. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik kreeg ook een ruggenrpik, en ook verschillende keren misgeprikt. De anaesthesist zei letterlijk: ik zal maar stoppen met knoeien......
    Ik wil nooit geen ruggenprik meer.
    Heb trouwens ook behoorlijk overgewicht.
     
  12. harriette

    harriette Actief lid

    18 nov 2005
    178
    0
    0
    noord brabant
    hallo,

    ook ik heb net een ruggeprik achte de rug.
    Bij mij heben ze 7 maal geprikt, en een wervel geraakt.
    Heb er 3 dagen last van gehad, maar zou het zo weer doen, heb helemaal niets gevoeld van de bevalling.
    Het is wel zo dat wij( de stevige vrouwen) iets moeilijker te prikken zijn.
    Bij mij ging de hele spuit erin (10 cm) en die hebben ze ook flink moeten aanduwen.
    Had wel weeén tijdens het zetten vcan de prik, maar als ik die had dan deden ze even wachten.
    Misschien is het een optie om een ruggeprik te laten zetten als je ingeleid ofzo moet worden, dan heb je nog geen weeén en kunnen ze je in alle rust prikken.

    Succes,

    liefs
    Jetje
     
  13. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Misschien dat die weeën er inderdaad mee te maken hebben.... :idea:
    Ik zal ook mega vol in de weeën (om de minuut) toen ze mij probeerden te prikken....
     

Deel Deze Pagina