Flink overtijd, testen negatief

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jasmijne, 28 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Ik ben echt flink overtijd. Meestal is mijn cyclus rond de 31 dagen. Het verschilt wel eens een dag of 2. Mijn langste cyclus ooit was 36 dagen. Nu zit ik al op dag 42. Ik heb al 3 keer getest in de tussentijd met een paar dagen ertussen steeds, helaas negatief. Ik snap er echt niks van. Heb wel beetje last van mijn buik en gister ook van mijn rug, maar nog steeds niet ongesteld. Alleen maar telkens witte afscheiding.

    Hoe kan dit nou weer? Iemand hier ervaring mee? Ik heb verder niet getempt of ovulatietesten gedaan. Was er eigenlijk even niet mee bezig deze maand. Aangezien het al bijna 2 jaar duurt en we wachten op opnieuw zaadonderzoek bij mijn vriend. Moesten 3 maanden afwachten na de eerste test.

    Kan ik nu toch zwanger zijn? Of is dat echt uitgesloten?
     
  2. betties

    betties Fanatiek lid

    24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Oh daar wordt je gek van... Lijf kan flink gek doen ja. Maar witte afscheiding klinkt wel hoopvol. Weet je zeker dat de testen echt omowit zijn?
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Als de testen tot nu toe negatief zijn zit er dus nog geen hcg.
    Dat betekent dat je (nog) niet zwanger bent.
    Ik zou gewoon om de 2-3 dagen blijven testen en hopelijk krijg je snel duidelijkheid.
    Helaas is je cyclus dus deze keer langer dan je gewend bent, wat betekent dat dus ook je ei veel later is of zelfs nog moet komen (gezien je beetje buikpijn).

    Witte afscheiding had ik bijna altijd voor en na ei, maar dat betekende bij mij niet dat het door een zwangerschap kwam.
     
    Leraje vindt dit leuk.
  4. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Ja ik zie echt geen streepje. Vroeg mij zelfs al af of die testen die ik heb wel werken hahaha. Het is inderdaad echt om gek van te worden. Net nu ik mij erbij neer had gelegd dat het niet meer zonder hulp (mmm) ging lukken krijg je dit :confused:
     
  5. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Ik denk sowieso dat ei wel geweest is aangezien witte afscheiding bij mij nooit voor de eisprong is, alleen doorzichtig. Heb er verder ook nooit buikpijn van. Het voelt gewoon al dagen alsof ik ongesteld word. Alleen geen bloed in zicht.
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    En hoeveel dagen denk je nu na je ei te zitten gezien die witte afscheiding?
     
  7. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Ik durf het niet te zeggen. Ben er pas op gaan letten toen de menstruatie wel erg lang op zich liet wachten. Dus ja afwachten maar....
     
  8. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Ik ben inmiddels nog steeds niet ongesteld :(. Tot wanneer heeft het nog zin om te testen? Moet ik hiermee naar de huisarts of zal ik contact opnemen met de gyneacoloog? Weet echt even niet wat ik hiermee aan moet.
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Dat ligt er aan hoe lang je vd pil oid af bent.
    En of je naar de gyn of huisarts moet ligt er ook aan of je al onder behandeling bent bij de gyn.

    Testen zou ik 1-2x per week doen oid
     
  10. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik zou even overleggen met je HA, misschien kun je wel alvast afspr bij gyn inplannen. Zo onregelmatig is ook niet goed en helemaal als zwanger worden al niet lukt toch goed om na te laten kijken.
     
  11. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Als je al langer dan een jaar bezig bent om zwanger te raken zou ik naar de huisarts gaan.
    Ik had ook na het stoppen van de pil 3x een normale cyclus en daarna veranderde het. 1x zelfs een maand overgeslagen en een cyclus van 68 dagen gehad. Waarschijnlijk was ik er teveel mee bezig of nog ontpillen. Pas na een maand of 8/9 werd het weer "normaal".
    Je ei is waarschijnlijk niet of later gesprongen terwijl je zelf denkt dat die wel gesprongen is. Dan weet je alleen met temperaturen helaas.
    Maar als je je echt zorgen maakt gewoon naar de huisarts gaan :)
    Succes!!!
     
  12. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Het zit zo dat we al bijna 2 jaar proberen zwanger te worden. Cyclus was altijd beetje onregelmatig, gemiddeld 30 dagen, soms 29 of 32 dagen. 1 keer eerder 36 dagen gehad. Nu gebeurd er dus niks en zit al op 45 dagen.

    We zijn tijdje terug al bij de gyn geweest. Heb een echo gehad, alles wat je daar op kan zien was prima. Verder is er eerst zaadonderzoek bij de man gedaan. Dit was niet heel goed, we wachten nu op herhalen van dit onderzoek na 3 maanden. Binnenkort moet vriend weer inleveren en in januari moeten we dan terug komen voor verder plan van aanpak. Als zaad niet verbeterd wordt het ivf. Bij verbetering waarschijnlijk iui, maar dat is dan ook afhankelijk van verdere onderzoeken die ze bij mij gaan doen.

    Weet nu dus niet zo goed of je hiervoor contact opneemt met de gyn. We zijn namelijk nog niet echt in behandeling. Of moet ik gewoon afwachten en hoelang dan? Het begint nu namelijk wel lang te duren het afwachten.
     
  13. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Mag ik vragen hoe oud je bent?
     
  14. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Ik ben 29
     
  15. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oke, dat is nog jong, kans dat je eicelvoorraad op raakt waardoor je onregelmatig gaat worden, is dan heel klein.
    Ik ben zelf ooit 1x 1 week overtijd geweest en dat was achteraf gezien toen ik rond eisprong een heel spannend momemt had waarbij ik was flauw gevallen. Kan het bij jou door stress komen?
    Zo nee, dan zou ik toch maar gewoon de fertiliteitsafd bellem, je bent daar wel bekend
    Soms is er ook een telefonisch spreekuur met verpleegkundige of kun je e-consult sturen als je inlogt.
     
  16. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou dan de afspraak in januari afwachten, zodat dit gelijk meengenomen kan worden.
    Desnoods van te voren even bellen en doorgeven dat je ook gelijk jouw cyclus van nu wilt bespreken zodat ze extra tijd inplannen.
     
  17. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Eens. Behalve dat het nu mentaal vervelend is, heeft het nu niet direct consequenties. Daarnaast is de afspraak al in januari. Waarschijnlijk komt jouw menstruatie vanzelf. Als je nu zou bellen zou de enige optie zijn om een kuur provera te gebruiken, maar ook dat duurt 7-10 dagen en in die tussentijd kan je zelf al lang ongesteld zijn, daarnaast is het maar de vraag of ze je dat in dit stadium al geven.
     
  18. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ik heb dit vaak gehad. Mijn cyclus is vaak rond de 35 dagen. Maar heb vaak uitschieters gehad naar 7 weken, 11 weken en 17 weken.. Dan was mijn eisprong later. Ik ben overigens wel 2 x zwanger geworden in een lange cyclus (52 dagen en 69 dagen).

    Bij mij bleek laatst dat mijn menstruatie hoogstwaarschijnlijk vaak uitblijft door b12 tekort. Nu ik daarvoor behandeld word, heb ik al 3 x een cyclus tussen de 5 en 7 weken gehad. Dat is dus wel netjes voor mij.

    Stress heeft bij mij ook eens gezorgd voor het uitblijven van de menstruatie.

    Ik zou dus nog niets ondernemen. De afspraak afwachten in januari, maar je zou wel alles bij kunnen houden in je agenda oid. Dan kun je het er dan over hebben.
     
  19. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Ja als je het vaker hebt is het niet vreemd, maar ik gebruikte voor dat ik probeerde zwanger te worden ook geen pil (alleen condooms) en dit nog nooit gehad. Dan is het toch wel vreemd dat ik nu zo lange cyclus heb.
     
  20. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Vreemd ja dat wel, maar het hoeft niet te betekenen dat er iets aan de hand is ofzo.
    Iemand kan nog zo stipt zijn, jaar in , jaar uit en toch ineens er een uitschieter tusdrn hebben van 60 dagen ofzo.
    Het vrouwrnlichaam is nou eenmaal geen robot ;).

    Gewoon in januari ter sprake brengen zoals ik aangaf. Dat is gelukkig al best snel.
    Je ei was iig niet wanneer jij dacht, anders had je inmiddels al ongi geweest of een posi test in handen :)
     

Deel Deze Pagina