Flinke buikpijn bij zwangerschap van 5 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Annet73, 18 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annet73

    Annet73 Actief lid

    18 jan 2006
    294
    0
    16
    Hallo Miriam,
    Ik ben net zwanger, 5 1/2 week, en heb sinds ongeveer een week af en toe flinke buikpijn. Een menstruatie- achtige pijn, die het ergste is 's nachts. Dan lig ik echt krom van de buikpijn en weet dan werkelijk niet hoe ik moet liggen of zitten. Het komt zo'n 2x 's nachts en houdt dan een kwartier ongeveer aan.
    Overdag heb ik af en toe last van een 'zeurend, weeig gevoel', vergelijkbaar met menstruatiepijn, maar overdag is de pijn minder hevig en duurt ook niet zo lang als 's nachts.

    Op het moment dat ik zo'n 'aanval' (weet even niet hoe ik het anders moet noemen) heb maak ik me erg ongerust. Ik ben ontzettend blij met mijn zwangerschap maar ben me er ook van bewust dat ik 'pas' 5 weken zwanger ben.
    Maar verder voel ik me prima, ben af en toe wat misselijk in de ochtend en heb vrij gevoelige borsten sinds een aantal dagen, de 'gewone' kwaaltjes dus.
    Alleen die buikpijn...................

    Vandaar graag een reactie van een deskundige!
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Annet,

    soms kun je al snel buikpijn hebben bij een beginnende zwangerschap. Zeker die menstruatie-achtige pijn is een veel gehoorde klacht. Maar dat je echt krom ligt van de pijn vind ik niet normaal. Ik raad je aan om snel contact op te nemen met je huisarts. Drink je voldoende vocht per dag? De pijn die je beschrijft klinkt "koliekachtig" en dat zou kunnen wijzen op een niersteentje. Het zou ook wel iets verloskundigs kunnen zijn, een echo kan uitkomst bieden. Maak je niet ongerust maar onderneem wel even actie.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina