flinke kiespijn maar zo bang

Discussie in 'De lounge' gestart door skatjuh87, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    Pff ik leef ondertussen al 3 dagen op pijnstillers vanwege de kiespijn maar ik durf niet naar de tandarts. Ik ben er echt ongelooflijk bang voor en om de een of andere reden is dat sinds de zwangerschap alleen maar erger geworden. Ik heb mijn tandarts al van kleins af aan en wil eigenlijk overstappen maar ook door de angst houd ik dat tegen. Dat ik wil overstappen is omdat mijn tandarts van de oude stempel is en alleen maar zit te zeuren. Ik heb een erg slecht gebit en hij geeft alleen maar aan dat ik alles fout doe. Terwijl ik al een aantal keer heb gevraagd om het na te kijken, ik bedoel zo uit het niets ineens stukken tand of kies in je mond hebben lijkt me toch niet normaal.

    pff hoe kom ik zo oud en nieuw door.
     
  2. Gwen81

    Gwen81 Fanatiek lid

    24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel vervelend kiespijn. En ik snap je angst heel goed. Ik heb ook een redelijk slecht/zwak gebit en ik krijg ook altijd commentaar en kritiek van mijn tandarts. Ik ga komend jaar op zoek naar een andere tandarts. Want ik ga alleen al niet heen vanwege hem zelf.
    Ook de kinderen vinden hem niet leuk. Terwijl ze het op zich niet erg vinden om heen te gaan. (amper gaatjes en ze mogen altijd iets uitzoeken)
    Maar goed, wat is de 'status' van je kies, is het onstoken, ligt je zenuw bloot? En hoe erg moet het worden voordat je gaat? Waarschijnlijk gaat het niet vanzelf over en als er een ontsteking zit, misschien breidt die zich ondertussen uit en ben je straks nog verder van huis.
    En stukken tand of kies wat 'zomaar' afbrokkelt lijkt mij ook niet normaal nee.
     
  3. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    ik weet niet zo goed hoe het eruit ziet en vind het eigenlijk ook moeilijk om te voelen bij welke kies de pijn vandaan komt. Maar volgens mij zit er een gaatje in m`n kies helemaal bovenin bij het tandvlees. Verder weinig schokkends hoor maar doet wel echt pijn, als daar de pijn vandaan komt natuurlijk.

    Tja ik wil ook overstappen en dan naar de tandarts van mijn man maar ik vind het zo eng. Ik ga altijd netjes naar de tandarts ondanks mijn angst. In mijn zwangerschap ben ik zelfs 3 keer al geweest, allemaal door pijnklachten. Ben toen ook 2 kiezen kwijtgeraakt. En dan alleen maar commentaar geven dat ik beter moet poetsen, ik poets zo goed als ik kan. Ik gebruik mondwater.
    Flossen kan ik niet vanwege een draadje achter mijn tanden en met tandenstokers help ik mijn tandvlees naar de knoppen.

    En hoe lang het duurt voor ik ga, tot mijn moeder of man boos word denk ik hihi. Mijn man omdat ie gek van me word en mijn moeder omdat ze tandartsassisente is. Maar die pijn wil ik ook niet meer.

    Liefs
     
  4. Gwen81

    Gwen81 Fanatiek lid

    24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je man dat je kiespijn hebt of lijd je in stilte?
    En heb je er al met je moeder over gesproken? zij heeft iig kennis van het gebit.
    Tja wat zijn je opties, of je gaat vandaag heen, als dat kan natuurlijk, zodat het iig niet erger kan worden.
    Of je gaat op pijnstillers het nieuwe jaar in met het risico dat het erger wordt. En ook met de kans dat als je het echt niet meer uithoud van de pijn, er niet op korte termijn een (nood)tandarts beschikbaar is.
    Ik denk dat je man of moeder maar eens boos moet worden.;)
    Hoe is de tandarts van je man? Misschien kan je met hem mee gaan als hij heen moet. Dat je kan zien hoe de praktijk daar is en hoe zijn tandarts is etc.
     
  5. palmie37

    palmie37 VIP lid

    8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Probeer die knop om te zetten en ga gewoon, je wil toch niet met die pijn oud en nieuw ingaan?
     
  6. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik denk dat de pijn die je nu al 3 dagen hebt erger te verduren is dan de eventuele korte pijn die je bij de tandarts zult hebben.
    Het zou echt verrot zijn om zo oud en nieuw door te brengen toch?

    En die tandarts moet je gewoon laten praten. Heb je er moeite mee, dan knik je gewoon ja en amen en laat je het je ene oor in en je andere oor uit gaan ;)
    Hij is er voor jou, jij bent er niet voor hem.. zo moet je maar denken.
    (al is het wel verstandig om ZSM een andere tandarts te zoeken, want je gebit is te belangrijk om te laten verslonzen door angst voor de tandarts)

    Succes meid! Gelijk ff bellen, het kan nu :)
     
  7. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    ik lijd niet in stilte, mijn man ziet me regelmatig pijnstillers pakken. Ik weet dat ik eigenlijk heen zou moeten en dat deze pijn erger is maar wat me tegenhoud weet ik niet precies. Ik ben altijd bang geweest voor de tandarts maar ging wel altijd gewoon netjes 2 keer per jaar heen. Ook met pijnklachten deed ik niet moeilijk en ging ik gewoon. Het lijkt wel alsof er iets veranderd is sinds de zwangerschap.

    De tandarts van mijn man ken ik niet. Ik zou een keer met hem mee gaan maar toen kon hij zelf ook niet door het werk. Het schijnt een hele goede te zijn maar dat zal per persoon verschillen.

    Sorry ben echt een zeikerd, maar weet gewoon niet hoe ik van de angst af kan komen.

    Liefs
     
  8. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Je bent echt geen zeikerd hoor... ik weet precies hoe je je voelt! Ik ben ook al sinds mijn jeugd mega bang voor de tandarts. Heb ook altijd wat. Gelukkig heb ik een superlieve tandarts die echt geweldig voor me is. Ik zou ook zsm een andere tandarts zoeken (kun je niet terecht bij de tandarts waar je moeder werkt?) En voor nu even doorbijten en langsgaan, dan ben je er voor Oud en Nieuw hopelijk nog vanaf!

    Ik heb vorige week een wortelkanaalbehandeling aan mijn hoektand gehad en vanmiddag om 1 uur mijn 1e afspraak voor het plaatsen van 2 kronen... ik s...t dus ook behoorlijk op het moment.
     
  9. Kari

    Kari Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Tip: Ga naar een waarnemer van je tandarts. De kans is groot dat je eigen tandarts nu niet werkt ivm de feestdagen. Wil je echt zeker weten niet naar de eigen tandarts toe, bel dan in het weekend naar je tandarts, luister het bandje af en bel het nummer dat wordt doorgegeven. Zo kom je automatisch bij een waarnemer. Succes!
     
  10. Coconut

    Coconut Actief lid

    31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt een goede (angst) tandarts zoeken.

    Na een ongeluk lagen er bij mij voortanden uit, en er waren tanden afgebroken. Een kaakchirurg heeft implantaten gezet die er weer uitkwamen, heel vervelend en pijnlijk. Voelde mij totaal niet gehoord en niet meer op mijn gemak.

    Toen ging ik naar de tandarts van mijn moeder. Hij zit op het terrein van de GGZ, behandelt dus ook veel mensen die verstandelijk beperkt zijn of psychiatrisch patiënt. Hiervoor is veel geduld en een zachte hand nodig. Mijn gebit was zo gevoelig en ik was zo angstig, dat had hij nog niet eerder gezien. Maar hij heeft mijn gebit helemaal opgeknapt. Je ziet er niks meer van. Ik baal nog steeds als ik er weer naar toe moet, maar ze doen hun werk erg goed.

    Het is wel in noord-brabant dus je hebt er niks aan, maar zoek dan bij jou in de buurt een goede angst tandarts. Gebit is zo belangrijk!

    Sterkte!
     
  11. Gwen81

    Gwen81 Fanatiek lid

    24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan best dat het sinds je zwangerschap verandert is qua gevoel. Voordat ik mijn 1e kindje kreeg was ik gek op de kermis maar nu durf ik nergens meer in. Ik heb mezelf weleens gedwongen om toch ergens in te gaan maar het wordt er niet beter van. De angst blijft. En waarom? geen idee. Zo heb ik een fobie voor naalden.
    Ik ben al 4x bevallen en ik heb weleens een onderzoek met naalden en stroomschokjes gehad (emg heet dat?) En ik heb de pech dat ik rhesus negatief ben, dus heb al heel wat prikjes moeten doorstaan.
    Maar de angst ervoor blijft. Ik heb al vaak geprobeerd om van die angst af te komen maar dat lukt niet. Dus nu heb ik maar besloten dat ik deze angst moet accepteren. (en ga dus aan het handje van mijn moeder heen, als ik moet bloedprikken. Sta je daar als moeder van 4 kids:))
    Maar goed ik dwaal af. Ik denk dat je toch moet doorzetten. Vroeg of laat moet je toch heen. En door het voor je uit te blijven schuiven maak je het jezelf alleen maar moeilijker en wordt de stap steeds groter... Maar ik denk dat je dit zelf ook dondersgoed weet.
    Kom op meid, GAAN!!!!
     
  12. chantal26

    chantal26 Fanatiek lid

    25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Nou ik moet zeggen dat ik ook vreselijk bang ben voor de tandarts.
    Maar als er een paar dagen langer mee gaat lopen dan kan ik je vertellen dat je niet weet hoe vlug je geholpen wilt worden.
    Op een gegeven moment wordt het alleen maar erger en geloof me dan doet het alleen veel meer pijn als de behandeling zelf.
    Ik heb zeg het uit eigen ervaring.
    Vorig jaar kreeg ik wat last van mijn kies alleen ik ben er toen mee rond blijven lopen, maar toen ik bij de tandarts kwam was hij zo erg ontstoken dat hij eruit moest.
    Dus ik zal zeggen probeer je angs opzij te zetten en maak even een afspraak.
     
  13. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    op zich is het niet zo dat ik niet naar mijn eigen tandarts wil maar heb geen zin in dat gezeur weer. Zomaar naar een ander toegaan is voor mij geen optie juist door de angst. Mijn eigen ken ik in ieder geval.

    Naar de tandarts van mijn moeder gaan vind ik geen optie. Ze heeft het er zelf wel eens over gehad maar voel me er niet prettig bij. Plus ik zou dan steeds 45 min moeten rijden om er te komen, ze wonen niet echt om de hoek.

    Ik weet het is dom maar ik denk dat ik toch nog ff gewoon op de kiezen ga bijten ( niet te hard haha ) ik ben gewoon echt TE gespannen ervoor. Heb net nieuwe pijnstillers gehaald dus kan nog ff vooruit.

    Liefs
     
  14. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    @ gwen, hihi moest wel lachen om je reactie. Zie de beelden al voor me haha. Maar angst hebben is gewoon kl*te.

    Ik heb ook al eens een wortelkanaalbehandeling gehad en dat heeft me zo zeer gedaan dat ik bij de volgende kiespijn heb gezegd dat ie eruit moest. ( was toen 38 weken zwanger )
    Heb aan 1 kant dus al geen kauwmogelijkheid meer.
    Het liefst zou ik onder narcose gaan en alles eruit laten slopen, maar dat doen ze niet zo snel meer. ( ben net 23 jaar )

    Liefs
     
  15. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.862
    7.625
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    hoi, kom maar hierheen in Almere, wij zijn lief haha :p

    Maargoed, advies: bellen. Hoe langer je wacht hoe erger het wordt en dat is niet de bedoeling.

    wat is het voor pijn? kloppend, warm, doet het zeer met warm en koud drinken, met eten, voelt het dik, is het rood, welke kies/tand is het.
     
  16. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    almere is voor mij wel dichtbij idd. Maar weet t niet hoor. Ik weet dat het erger zal worden maar ben gewoon zo bang ( net een klein kind )

    Warm en koud kan ik al jaren niet meer verdragen aan m`n mond, moet mijn mond ook altijd spoelen met lauw water. De kies die pijn doet ( volgens mij ) zit linksboven. Niet de achterste kies maar die ervoor ( de voorste grote kies ) aan de binnenkant van de kies voel ik tegen de tandvleesrand een kier. Eten doet me op zich geen pijn, het klopt gewoon als een gek. Dreunt echt door in m`n hoofd en pijnstillers werken 30 min en dan is het weer over :(

    Liefs
     
  17. Daan78

    Daan78 VIP lid

    25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik wilde net zeggen. Ga naar Devil, want volgens mij zit ze zich te vervelen :p

    Ik snap je angst heel goed. Schijt ook zeven kleuren stront, maar met kiespijn oud en nieuw (en het weekend) ingaan is ook niet leuk.

    Sterkte hoor.
     
  18. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
  19. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.862
    7.625
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    verveel me dood ja maar ik ben geen tandarts hahaha. Je bent ook niet ingeschreven hier dus wordt lastig :p
     
  20. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    gelukkig staan er veel dingen op die site die niet op mij van toepassing zijn. Ik ben namelijk altijd wel netjes heen geweest maar nu ben ik gewoon echt extra bang.

    Voel me nu alleen niet zo lekker. Heb al sinds 8 uur vanmorgen 3 nurofen gehad, dat is niet zo goed volgens mij.

    Uiteindelijk gaat het wel zo zeer doen dat ik wel heen moet denk ik. En overstappen van tandarts doe ik niet zo makkelijk.

    Liefs
     

Deel Deze Pagina