Flinke menstruatiebuikpijn kort na eisprong, zwanger of pms?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kgulik, 22 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kgulik

kgulik Actief lid

10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    #1 kgulik, 22 jun 2023
    Laatst bewerkt: 22 jun 2023
    Hoi dames,
    We zijn bezig met ronde 9. Gevoelsmatig duurt het zo lang, zeker vanwege het moeten uitstellen van zwangerschap wegens ziekte.

De eisprong is nu ongeveer een week geleden. Ik heb al meerdere dagen zo'n menstruatiebuikpijn. Sinds vandaag ook last van mijn onderrug maar het lastige is dus, ik heb dit altijd! Altijd paar dagen na de eisprong al menstruatiebuikpijn en gewoon veel last van pms klachten zoals gevoelige borsten, stemmingswisselingen enz. Nu ik die buikpijn zo voel denk ik nu al dat het ook deze ronde dus niet gelukt is. Want mijn lichaam doet hetzelfde als elke maand, alleen lijkt de menstruatiebuikpijn nu nog wat erger.

Zijn er vrouwen die dit ook elke maand hebben en toen toch keer zwanger bleken te zijn? Hoe kan ik nu het verschil merken. Is het uberhaupt wel mogelijk kort na de eisprong al menstruatiebuikpijn en lage rugpijn en dan toch zwanger zijn? Misschien maar gewoon vertrouwen op mijn lijf en accepteren dat het deze rond weer niet raak is.

Word wel moedeloos van die klachten elke maand

2. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.345
    1.226
    113
    Vrouw
    Hey,

Vervelend dat je dit hebt. Ik had dit ook telkens een paar dagen na mn eisprong. Heb het bij mn fertiliteitsarts nagevraagd en die zei dat het door de prikkeling van vocht in de buik zou kunnen komen, vocht dat vrij komt bij het openbarsten van de follikel.

3. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.225
    6.005
    113
    Vrouw
    Geen ervaring met zo kort na eisprong al buikpijn. Bij mij begon het telkens zo'n 4 dagen voorafgaand aan mijn menstruatie. De laatste keer was het wel wat heftiger aanwezig en voelde het 'anders' dan de overige 40+ rondes. Lage rugpijn kwam er ook nog bij maar ook daarmee was ik al bekend. Het zeurde allemaal net iets meer dan normaal.

Het kan zijn dat er wel wat gaande is, maar je zult nog even geduld moeten hebben tot je kunt testen. Houd je je temperatuur ook bij? Misschien kan je daaruit iets opmaken?

Ik snap dat je moedeloos wordt van de vele rondes afwachten maar houd hoop! Ik had me er bij neergelegd dat het niet meer zo mocht zijn voor ons en zie mijn banner :thumup: Hoop alleen dat het bij jullie iets vlotter gaat...

Deel Deze Pagina