flinke steken in onderbuik

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Joyce1919, 11 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce1919

    Joyce1919 Lid

    11 feb 2008
    5
    0
    0
    Pedagogisch medwerker Jeugdzorg
    Helmond
    Ik ben nu ongeveer 4 weken zwanger en heb ongelofelijke pijn in mijn onderbuik. af en toe lijkt het menstruatiepijn maar soms echt hele erge steken! Lijkt wel of dat mijn rechter eierstok is...
    Ik heb pas over 1,5 maand mijn eerste echo... Maak ik me om niets druk?
    Alvast bedankt voor al jullie tips die ik lees via andere vragen... maakt een hoop duidelijk en geeft veel meer rust als je leest dat je niet de enige bent met bepaalde klachten en onzekerheden.
    Groetjes Joyce
     
  2. Knoelie

    Knoelie Lid

    26 nov 2007
    60
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi Joyce,

    Ik zie dat we precies gelijk lopen. Ik heb dat ook wel hoor, die steken. Niet zo heftig maar zeker waarneembaar. Ik ga ervan uit dat het bij de groei van je baarmoeder hoort.
    Mochten andere meiden andere meningen/ervaringen hebben dan lees ik het ook graag.
     
  3. SyrianBeauty

    SyrianBeauty Fanatiek lid

    28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Dat is inderdaad heel normaal omdat je buik en baarmoeder aan het groeien zijn dus je hoeft je geen zorgen te maken.
     
  4. Mieni

    Mieni Fanatiek lid

    18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    ook ik heb er last van (gehad) hoort er allemaal bij, het is inderdaad de groei en verandering die er van binnen plaatsvind! ;)

    maak je maar niet te veel zorgen!
     
  5. Joyce1919

    Joyce1919 Lid

    11 feb 2008
    5
    0
    0
    Pedagogisch medwerker Jeugdzorg
    Helmond
    Gelukkig maar... het is ook allemaal zo spannend zo'n eerste zwangerschap... je voelt dingen die je niet kent en ik ben dan zo iemand die zich daar toch best zorgen om kan maken...
    Bedankt voor alle snelle reacties!
     
  6. Mieni

    Mieni Fanatiek lid

    18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    We lopen allemaal gelijk qua zwangerschap.... ;)
     
  7. bijtjuh16

    bijtjuh16 Niet meer actief

    allemaal gefeliciteerd! :D
     
  8. lief649

    lief649 Actief lid

    3 okt 2007
    449
    0
    0
    Hoi meiden,

    Ik ben blij dat deze vraag en antwoorden hier staan, want ook ik heb last van steken zo nu en dan en maakte me best wel zorgen !

    groetjes lief
     
  9. Mieni

    Mieni Fanatiek lid

    18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    @lief649: geen zorgen nodig dus, hoort er allemaal bij! ;)
     
  10. roosje1981

    2 feb 2008
    7
    0
    0
    Ik ben ook blij met deze pagina, want ik voel sinds afgelopen zaterdag ook continu mijn buik. Soort ongi spanning en af en toe ook steekjes links en rechts. Hebben jullie de verloskundige al gebeld? Ik ga dat deze week doen denk ik.

    X Roos
     
  11. Joyce1919

    Joyce1919 Lid

    11 feb 2008
    5
    0
    0
    Pedagogisch medwerker Jeugdzorg
    Helmond
    ik heb de verloskundige al gebeld en daar werd ik ook al door gerustgesteld. Je moet dan nog wel heel lang wachten op de eerste afspraak maar daar kan ik nu ook naar toe leven. Dus ik zou zeggen: bellen! Hoort ook bij alle zwangerschapspret!
     
  12. anna mamma

    anna mamma Actief lid

    8 feb 2008
    179
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hey dames,

    Heel herkenbaar deze klachten.
    Heb ook vooral 1e paar weken steeds zeurende pijn, steekjes in de onderbuik.
    Wordt nu iets minder maar het is er nog wel.
    Ook borsten zijn erg gevoelig en lijken wel te groeien al.
    Ben gisteren bij de huisarts geweest en moet over twee weken (rond de de 8e week) voor eerste echo.
    erg spannend allemaal.
    als ik de echo heb gehad zal ik wel de verloslundige bellen voor een afspraak rond de 12e week.
     
  13. lief649

    lief649 Actief lid

    3 okt 2007
    449
    0
    0
    Hey meiden,

    heb de vk nog niet gebeld, denk dat ik dat volgende week ga doen.
    Ben blij om te horen dat het er allemaal bij hoort, heb het bij mijn eerste zwangerschap eigenlijk niet bewust ervaren en na mijn mk afgelopen september voel ik me nu zo onzeker. Dus dan is het super fijn om te lezen dat je niet de enige bent !

    groetjes
     
  14. miekiemiek

    11 feb 2008
    97
    0
    0
    Het hoort erbij, maar kan wel erg pijnlijk zijn. In mijn vorige zwangerschap ben ik er een keer bijna van flauwgevallen (kon nog net een bankje vinden).
     
  15. Joyce1919

    Joyce1919 Lid

    11 feb 2008
    5
    0
    0
    Pedagogisch medwerker Jeugdzorg
    Helmond
    Dag dames!
    Gister had ik zo'n ongelofelijke pijn! Echt flinke pijnscheuten in mijn ouderbuik (zo rond de eierstokken). Ik kon niet eens meer rechtop zitten of lopen! Bah! Gelukkig heb ik geen last van misselijkheid! :)
    Allemaal veel plezier en succes gewenst met de zwangerschap!
    Groetjes Joyce
     
  16. Marijn

    Marijn Fanatiek lid

    22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Als ik jou was zou ik toch even contact opnemen met je verloskundige. Het hoeft niks ergs te zijn, maar zoveel pijn is volgens mij niet normaal, zeker als je het idee hebt dat het je eierstokken kunnen zijn. Om toch even wat uti te sluiten (een buitenbaarmoederlijke zwangerschap bijvoorbeeld) zou ik even langsgaan voor een echo! Ervan uitgaan dat het goed zit hoor! Maar mocht het niet goed zijn dan kan je er maar beter eerder bij zijn...
    Succes!
    Liefs,
    Marijn
     
  17. Lara80

    Lara80 Actief lid

    20 sep 2007
    114
    1
    0
    Utrecht
    Is normaal: het was het eerste teken waaraan ik merkte dat er "iets" aan de hand was :) Ik verging een week lang elke nacht (want had het vooral 's nachts) van de vreselijke steken en krampen in mijn onderbuik. Zo erg, dat ik ervan overtuigd was dat dit niet goed was en dat er iets ernstig mis was. De huisarts vertelde mij toen dat dit erbij kon horen en dat als het echt mis was, je ook nog andere symtomen ging krijgen. Het was hoe dan ook afwachten. Na een week nam het af en werden het af en toe wat steekjes. Dat is tot nu gebleven.
    Natuurlijk kun je voor de zekerheid even navragen bij je verloskundige, maar de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is klein en de tekenen die jij beschrijft heb ik bij alle gezonde zwangeren om mij heen gehoord ;)
     
    Faenala vindt dit leuk.
  18. joel

    joel Fanatiek lid

    10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ha met deze antwoorden ben ik ook blij.
    ik ben helemaal niet ziek of misselijk alleen dat gevoel in mijn buik
    ja in de ochtend wil ik eten maar krijg het net weg en buikpijn zeg maar, wordt nu wel iets minder maar het kan toch ook minder worden of niet.
    wel lachen allemaal tegelijk zowat zwanger.
    leuk
     
  19. wendyy

    wendyy Actief lid

    10 okt 2007
    463
    0
    0
    hallo allemaal
    sinds ere gisteren heb ik ook allemaal steken in mijn onderbuik en ook bij mijn vagina hadden jullie dat ook heb het niet niet meer zoveel daarmaar wel in mijn onderbuik en zijkant van buik
    het is allemaal zo spannend
     
  20. Charlotte8346

    10 aug 2007
    9
    0
    0
    Ik zal mij ook aansluiten bij dit onderwerp.
    Vorig jaar november heb ik bij bijna 11 weken een miskraam gehad en ben nu weer opnieuw zwanger (nog maar heel pril).
    Ook ik heb last van af en toe pijntjes en (lijkt wel) borrelende darmen....
    Ik wordt er behoorlijk onzeker van om weer een mk mee te maken.
    bah... genieten kan ik nu nog niet zo goed... hopelijk verdwijnt de onzekerheid als ik wat verder in mijn zwangerschap zit... en dat het wat rustiger wordt in mn buik
    -x- ch
     

Deel Deze Pagina