Florida in augustus

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Deedee91, 12 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ik weet het, niet de ideaalste maand qua weer enzo ivm toch wel veel regen. Maar aangezien wij aan de zomervakantie vast zitten is dat niet anders. Wij zouden in mei gaan van 2019 toen dochter nog niet leerplichtig was maar toen kwam de covid. Nu hoop ik dit jaar te kunnen gaan..

    Ik lees graag ervaringen, ook waar je zat, wat je gedaan hebt, hoe het weer is :D
     
  2. Mamanama

    Mamanama Fanatiek lid

    10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik denk dat je 2020 bedoelde, want in mei 2019 was er gelukkig nog geen COVID ……Wij zijn in 2019 geweest eind juli tot half augustus. Florida heeft vaak aan het eind van de middag een pittige regenbui, maar daarna is alles weer zonnig, droog en warm! Wel is in de zomer een erg hoge luchtvochtigheid.
    Wij hebben 3x een huis gehuurd, 1 bij St.Augustine, 1 bij Orlando en 1 in Naples. Vanuit St. Augustine het stadje bekeken(oudste, continue bewoonde en door Europeanen gesticht stadje in Noord-Amerika!) en naar Daytona beach en de Speedway geweest. Die kant is dus de Atlantische Oceaan.
    In Orlando naar Disney geweest, Cape Canaveral en Lake Apopka. Dit laatste is een wildlife drive die je door een natuurgebied doet, met veel alligators e,d. Wel alleen in weekend geopend!
    Vanuit Naples een dolfijnen tocht, naar Everglades en een water park gedaan. We hadden huizen met zwembad, dus ook lekker gerelaxt.
     
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.591
    10.487
    113
    Wij zijn zo’n 10-15 jaar geleden in september geweest, het was toen heel mooi weer, echt een heerlijke vakantie. Wij hebben de volgende route gevolgd:
    - fort lauderdale
    - Kennedy space center
    - Orlando (sea world)
    - Sarasota (prachtig strand)
    - fort myers (prachtig strand en een hele leuke midget golf:roflmao:)
    - everglades
    - keys (leuk maar wel lang rijden naar key west, wij hebben op key largo met dolfijnen gezwommen)
    - Miami

    op allesamerika.com heb ik goede tips gevonden tav kortingskaartjes voor pretparken.
     
  4. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Uiteraard 2020 haha.

    Wat cool allemaal! De everglades staan op mijn lijstje net alles een strand. Miami leek ons ook gaaf ( o.a een Dexter tour lijkt ons gaaf) maar is toch een eind rijden.

    Waren jullie met kinderen?
     
  5. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Zou die midgetgolf nog steeds zo leuk zijn :p Nee hoor gekkigheid, veel gedaan hebben jullie.

    Kennedy space center wil mijn man graag, ik denk dat hij dat beter alleen kan doen weet niet of dochter dat leuk vind.

    Wat vind je van Sea world? Aan de ene kant vind ik het zielig maar het lijkt mij wel gaaf orka's te zien...

    Jullie verbleven zeker net waar jullie waren?

    Wij willen een huis/ appartement huren hij airbnb
     
  6. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Ik ben ook begin september geweest. Het was prima weer. We waren alleen in Orlando want we hebben het gecombineerd met zwemmen met dolfijnen op de Bahama's.

    Wij zijn zeer bewust niet naar Sea World geweest! Ik heb orka's meerdere keren in het wild gezien en het lijkt me echt verschrikkelijk zielig om ze in zo'n klein zwembadje rond te zien zwemmen. De dolfijnen waar we mee gezwommen hebben waren ook in het wild, voor de duidelijkheid.

    Wat we wel hebben gedaan is snorkelen met manatees in Crystal River. Het is niet het beste seizoen daarvoor maar het was wel heel bijzonder! Again, in het wild ;).

    En verder dingen die al genoemd zijn... airboat, waterpark (ik vind dat zó leuk), Universal.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.591
    10.487
    113
    Het was een onwijs leuke afsluiting van de dag, echt zo’n midget golf die je vroeger in de muziek clips zag:roflmao:

    Kennedy space center vond ik echt heel leuk, ik zou daar zeker met mijn zoontjes naartoe gaan (de oudste met name dan, hij is 7).

    Sea world vond ik echt heel leuk, maar met de huidige verhalen is het wel dubieus. Het is een pretpark met hele toffe attracties met dieren.

    Wij hebben inderdaad rond gereisd en overal overnacht. Heel goed te doen, maar ik snap ook de keuze voor een huis voor 2 weken. Ik kan je wel aanraden om bij Sarasota/ fort Meyers te overnachten. De witte stranden zijn echt de moeite waard om even te verblijven.
     
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Gaaf! Ja dat is uiteindelijk het mooist in de natuur. Mij lijkt zwemmen met zeekoeien erg leuk.

    Uiteindelijk willen wij ook heel graag naar universel studio's, vooral het Harry Potter deel. Wij komen uit het tijdperk van HP, wij zijn er mee opgegroeid en daar willen wij zo graag heen.
     
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    O en welke vliegtuig maatschappij vlogen jullie? zoals het er nu naar uit ziet zouden wij via britisch Airlines
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ik ben een aantal jaren geleden in Miami geweest in Augustus. Was prima te doen, heeft wel elke dag geregend en er was flinke onweer, maar was telkens maar een uurtje en dan was het even lekker afgekoeld.
     
  11. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ja dat hoorde ik idd ook, korte buiten en dan weer heerlijk weer.

    Was je met kinderen heen?
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Nee zonder kinderen.
     
  13. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Wij zijn 24 jaar geleden geweest, ook in september.
    Bijna alles wat hierboven staat ook gedaan ;)

    Enkel op het eind van onze reis kregen we een ongenodigde gast ... hurricane Georges.

    Dat was wel ff spannend, vooral omdat we bijna ge-evaccueerd moesten worden uit het hotel.
    We zaten in een strandhotel hotel in Miami Beach.
     
  14. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Ben er inmiddels 3 x geweest.
    In augustus is het zo warm en klef dat bij de minste beweging je klotsende oksels hebt.
    Wij zij zowel in Disney als de sea world parken geweest. Wij vonden de rondleiding op daytona speedway ook erg tof. Verder tuben in Kelly park, ijsje eten bij gjirardhelli’s in Disney springs, busch Gardens is ook mooi pretpark. Wat wil je nog meer weten?
    Ik vond het strand overal strand. Daar hoef ik niet voor naar key west te rijden. Miami deed mij ook niet zo veel….
     
  15. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Zojuist geboekt, 16 dagen Kissimee. Eerste 9 dagen een groot appartement op een resort met leuke zwembaden etc. Daarna nog 7 dagen een vrijstaande woning met eigen zwembad. Dat is iets wat wij heel graag een keer willen. Het duurt nog even maar wel een gaaf vooruitzicht!
     
    Annie82 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  16. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Ik woon in Orlando, mocht je specifieke vragen hebben mag je altijd pb’en:)
     
    xTamx, Dubbelgeluk en owly vinden dit leuk.
  17. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    A super gaaf!

    Nou de lekkere eet plekken hoor ik graag :D
     
  18. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Waar houden jullie van? Gaan jullie nog pretparken doen en zo ja welke?

    mocht je nog richting Disney gaan, ohana op het Polynesian village resort is echt een aanrader. Idem voor enkele restaurant bij universal studio’s (toothsome, mythos, bubba gump als je van garnalen houdt)

    wij zijn verder fan van Bahama’s Breeze, die zit zowel 1 aan i-drive en aan de 192 (gezien je in Kissimmee verblijft vermoed ik dat die dichter bij is). Applebee’s is erg goed en niet te duur. Papa johns als je een keer pizza wil laten komen.

    everglades zijn gaaf maar in principe hoef je niet zo ver om bijvoorbeeld een airboat tour door het moeras te doen. Er zijn meer dan genoeg plekken rondom Orlando waar dat eventueel kan.

    Qua strand, wij gaan meestal naar Cocoa of daytona want dat is logistiek het dichtst bij ons. Maar het water is vaak ruiger met flinke golven. Met jongere kinderen is Clearwater beach veel leuker, en in Kissimmee zit je redelijk gunstig qua afstand.

    qua weer zit je in Orlando redelijk goed. Iedere dag rond 2/3 uur een flinke bui, om vervolgens weg te stomen :roflmao:. Uitzonderingen daargelaten maar meestal kun je de klok er aardig op gelijk zetten.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  19. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Wat erg, ik dacht dat ik gereageerd had. IK wilde je net wat vragen en toen zag ik dat ik helemaal niks terug heb gestuurd.

    Ik wilde je vragen welke parken je echt aanraad, universal gaan wij absoluut heen, maar ik twijfel over Disney, en evt Seaworld ( ja ik weet het, niet iedereen zal het daar mee eens zijn) Je hebt combinatie aanbiedingen voor 14 dagen, universal/seaworld/ met hun bijbehorende parken maar ook universal en Disney. Het laatste is wel een stuk duurder, maar ik ben bang om spijt te krijgen als we dat niet doen. Er zitten ook waterpretparken en dat vinden wij ook alle 3 erg leuk.

    Ik wil ook een toer door de everglades doen, hoeft idd niet zo ver weg te zijn. Raar jij nog een aanbieder aan waar je dit kan doen?

    Wij willen op pad gaan, en dan weer een dagje rustig aan doen etc. We gaan 16 dagen maar je bent er al 2 kwijt met het reizen etc.
     
  20. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Wat goed dat je niet bent gegaan! :thumup:
    Is niet meer van deze tijd…
     

Deel Deze Pagina