Focus op deuren, lampen, wielen... dreumes 1,5 jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mini25, 13 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Onze dreumes van ruim 1,5 jaar is helemaal gek van deuren (open en dicht), lampen (aan en uit) en wielen die ronddraaien...

    Ik begrijp dat ze rond deze leeftijd veel aan het ontdekken zijn. Maar hij is zó gefocust op deuren, ze moeten dicht als ze open staat en als ze dicht zitten moeten ze open.

    Speelgoed laat hij eigenlijk links liggen. Als ik er bij zit speelt hij even, maar klimt dan toch weer op de bank om vervolgens het licht aan- en uit te doen.

    Van het weekend waren we bij een binnen speeltuin. En meneer had na even klimmen en klauteren toch weer een deur gevonden, waar hij dan niet meer bij weg te halen is.

    Hebben meer kindjes dit, dat ze super gefocust zijn op deuren, lampen e.d.? Wat kan het zijn? Vindt hij zijn speelgoed te saai? Ik heb speelgoed wat ieder kind van deze leeftijd heeft (Duplo, Toet toet, plastic diertjes, puzzels)
     
  2. Troeeeelaa

    Troeeeelaa Actief lid

    15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Ooh joh, dat was hier ook. Goed gekomen hoor ;)
     
  3. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Haha heel herkenbaar hoor. Onze jongste is nu bijna 18 maanden en is ook helemaal gek van deuren. ‘Deur ... dicht’ roept hij heel de dag. De deuren in huis moeten dicht, de keukenkastjes en lades (noemt hij ook deur) moeten ook dicht. Als hij ziet dat ik ze opengedaan heb komt hij er meteen aan en moet het dicht. Ook is hij helemaal weg van trekkers. Als hij een trekker ziet word hij echt uitzinnig blij!
     
  4. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Dat geloof ik ook wel. ;) Maar kan het zijn dat hij zich verveeld? Of zijn speelgoed niet leuk genoeg vindt?
     
  5. kars

    kars Actief lid

    27 mrt 2016
    150
    36
    28
    Mijn dochter van bijna 19maanden heeft dit met dekseltjes.. deksel van de pindakaas, dopje van de mayo, dopje van de handcreme...

    En dan schoenen. Als er ergens schoenen staan pakt ze die en brengt ze die naar de gene waar ze van zijn.. dat doet ze thuis en bij opa en oma.. overal eigenlijk..

    Komt echt wel goed:roflmao:
     
  6. kars

    kars Actief lid

    27 mrt 2016
    150
    36
    28
    Mijn dochter kan zich ook niet lang bezig houden met 1 ding... 10min samen met de megablocks, 10min kleuren, 10min tv kijken, 10min stickers plakken, 10min met de pop, 10min helpen stofzuigen.

    Denk niet dat ze zich vervelen hoor
     
  7. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Nee hoor!

    Hij ziet jullie zo vaak een deur open en dicht doen.. en wat is er nu leuker dan iets doen wat mama en papa ook heel vaak doen, en wat beweegt en wat gewoon wonderlijk is. Zo zie je niks, zo zie je een hele kamer. Hoe geweldig is dat!

    Mijn zoontje vind deuren en auto's te gek. En nee, geen speelgoed auto;s, maar gewoon auto's op straat. Het liefst doet hij de hele dag de voordeur open "auto auto auto" , voordeur dicht. "dicht dicht dicht", en dat in herhaling x1000 ;).

    Speelgoed is echt overrated. Mijn zoontje vind alles wat ik vast heb, sowieso 10x leuker dan speelgoed. Een vork, een houten lepel, een handschoen, mijn schoenen, mijn sokken, een lege spa fles, een plastic bewaarbakje (deksel erop, deksel eraf).

    Is echt helemaal prima!
     
    Vulpen vindt dit leuk.
  8. Troeeeelaa

    Troeeeelaa Actief lid

    15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Hij vindt andere dingen gewoon interessanter :) hij is gewoon alles aan het ontdekken.
     
  9. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Is heel normaal , Wat helpt is zelf aan zijn speelgoed zitten heel veel er mee doen want ze vinden alles nog leuker als mama en papa (ofwie dan ook) er aan zitten
     
  10. Nemo1

    Nemo1 Bekend lid

    27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Heel erg herkenbaar!! Mijn nu 3 jarige deed het ook heel erg!! Hij was de hele dag bezig met deuren open en dicht doen! Dopjes op flesjes draaien draaien met wieltjes. Met speelgoed deed hij niks!!

    Nu heeft hij er geen interessen meer in :) komt goed
     
  11. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Haha leuk al die herkenbare verhalen! Ik ga in ieder geval geen nieuw speelgoed kopen. :D
     
  12. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    De deuren fase hebben we gelukkig achter de rug. Hij gooide ze echt dicht.
    Toen kwam de fase met de ballen (gooien en trappen) en nu zijn het blokjes (bouwen en verslepen)
     
  13. Paardenbloempje

    21 feb 2016
    55
    34
    18
    Volgens mij een hele normale fase waarbij 18 maanden ook nog best jong kan zijn voor echt speelgoed en spelen. Fascinatie zit hem meer in het ontdekken dat hij zelf invloed op iets materiaals kan uitoefenen. En dat is natuurlijk het aller leukst als hij dat kan wat ‘grote’ mensen ook doen. Net als zelf willen eten, doen ze ook omdat ze dat ons zien doen.

    De eerste tweewoordszin was hier: deur dicht..
    had natuurlijk liever mama kusje ofzo gehad maar nee deuren waren helemaal hot and happening :rolleyes:
     
  14. mamabeertje

    mamabeertje Fanatiek lid

    9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Beide kinderen spelen haast het liefst met dingen die geen speelgoed zijn. Doen heel veel kinderen volgens mij.

    Er liggen hier vaak allerlei doosjes, flessen, ed waar ze druk mee zijn. En mijn zoontje is op dit moment heel vaak druk met mijn blikopener:confused:

    En hij doet idd ook alles na wat ik doe.
     
  15. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier zijn sleutels bijna een obsessie...
     
    Mamasinds2006 vindt dit leuk.
  16. Lunarosa

    Lunarosa Actief lid

    24 jul 2017
    183
    135
    43
    Vrouw
    Ook hier erg herkenbaar, de twee oudsten hadden dat allebei ook. Het begon met lampen, daarna deuren en toen met wielen. Ze hebben tot een jaar of 2,5/3 ook amper naar hun speelgoed omgekeken maar speelden liever met potten, pannen en flessen enzo.
     
  17. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Mijn zoon is wild van lampen, wielen, sleutels en groot vervoer (vrachtwagen, bus, trekker). Pannen zijn ook reuze interessant.
     
  18. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.247
    113
    Mijn zoontje van 8 maanden is geobsedeerd door de stekker van de stofzuiger. Super handig! Als ik even wat aan het doen bent blijft hij mooi op 1 plek zitten met de stofzuiger. En inderdaad zijn de deuren hier ook favoriet.:roflmao:
     
  19. Mamasinds2006

    Mamasinds2006 Actief lid

    10 jun 2018
    235
    61
    28
    Vrouw
    Mijn dochter van 15 maanden is gek van deuren(open en dicht) dopjes op flesjes open en dicht(met haar tandjes) sleutels kan ze heeel lang later rammelen. Als het een speeltje met muziek is dan is ze er best aardig lang zoet mee(lees 15 min). Verder is ze gek op mobiele telefoons, afstandsbedieningen en stekkers maar omdat ze alles nog steeds in haar mond stopt moet ik die nog uit haar buurt houden.
     
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.144
    113
    Deuren, lampen, wielen, knoopjes van een overhemd en ritsen. Verder ook boeken en muziek, dansen vindt ze fantastisch. Auto's om mee te spelen en die poppen? Mja ik krijg ze maar voor de rest speelt ze daar echt niet mee.

    Lampen is echt dr favo. Ongeacht hoe de lampen er uit staan, dr wordt heel fanatiek "LLLLLaaamp" geroepen (was amp maar nu is de L ontdekt) bij elke straatlantaren, winkelverlichting, spotjes in de tuin etc. En sommige zien er echt niet direct herkenbaar uit als lamp zeker niet als ze uit zijn, maar ze heeft t dan wel goed. Dat je met een schakelaar een lamp aan of uit kan doen snapt ze ook prima.


    Ze heeft dr eigen kastje in t dressoir, en dr ikea keukentje met drie deurtjes dus ze laat daardoor de rest gelukkig nu met rust. De koffietafel heb ik tiewraps op de lades gezet (daar ging ze in de lege lades zitten, nou is t eikenhout dus kan wel aardig wat hebben maar ik zat niet op ongelukken te wachten).
     

Deel Deze Pagina