folium zuur

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Oleole, 6 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oleole

    Oleole Niet meer actief

    Hallo Allemaal,

    Sinds ik met de pil ben gestopt werd er mij aangeraden folium te gaan slikken. Nu inmidels 5 maanden verder nog niet zwanger en vele pillen folium verder. Wat adviseren jullie? Lekker blijven slikken of weer beginnen als het echt raak is.

    Groet Nicole
     
  2. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Gewoon blijven slikken. 't Is volgens mij echt niet schadelijk ofzo.
     
  3. Natas26

    Natas26 Bekend lid

    2 dec 2005
    504
    0
    0
    prov. Utrecht
    Hoi Nicole,

    Gewoon blijven slikken!! Kan geen kwaad en is beter voor je kindje wanneer je zwanger wordt!
     
  4. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    gewoon blijven slikken. is idd niet schadelijk. als je nu stopt heb je kans dat je zwanger raakt en dan dus niet al een maand vantevoren folium zuur hebt geslikt. ik slik het ook gewoon nog steeds. heb maar 2e potje gekocht. :)
     
  5. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    En hier nog een keer...
    Gewoon blijven slikken, kan geen kwaad.

    Jansen
     
  6. missbaby

    missbaby Lid

    5 sep 2005
    17
    0
    0
    n/b
    hoi nicole

    vorige jaar was ik ook foliumzuur slikken.. Na jaar ben ik nog sinds geen zwanger.. ik heb aan arts gevraagd, mag doorgaat met foliumzuur slikken.. Arts en Gynocoloogie zeggen ook heel goed van je als je toekomst kind heel gezond.. geen openrug!!

    ik heb al 1 jaar en 2 maanden geslikken toch geen zwanger..maar ben nu stop want ik gebruik veel medicijnen, daar heb ik geen zin veel medicijnen dus..

    omdat ik geen eisprong hebt.:( :(

    ik ben nu bezig met Gyno
     
  7. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    hee Hallo Missbaby,

    Je hebt geen eisprong, maar ben je nog bezig met provera en clomid?
    Daar was je toen ook mee begonnen toch?
    Is de clomid bij je aangeslagen?
    Reageer je goed op clomid?

    Ben benieuwd hoe het nu met je gaat.

    Groetjes,
     
  8. Oleole

    Oleole Niet meer actief

    Allen bedankt voor het antwoord, ik ga verder met slikken!
     
  9. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Hai Nicole,

    Foliumzuur is gewoon een andere naam voor verschillende soorten vitamine B (onder anderen B6 en B12). Kan helemaal geen kwaad dus lekker blijven slikken zou ik zeggen!

    Succes en liefs,
    Anouk.
     
  10. ils

    ils Nieuw lid

    7 dec 2005
    1
    0
    0
    Hoi Anouk, Nicole en de rest,

    Ik wil even iets rechtzetten. Foliumzuur is geen verzamelnaam voor verschillende B-vitamines. Foliumzuur is B11. B12 heet cobalamine en B6 heet pyridoxine. Er zijn er nog meer natuurlijk en ze doen allemaal wat anders.

    Foliumzuur (B11) zorgt o.a. voor aanmaak van DNA voor alle snelgroeiende cellen, vandaar dus dat zwangere vrouwen er meer van nodig hebben. (ter voorkoming van bijvoorbeeld een open ruggetje)

    Deze vitamine heeft echter B12 nodig om te kunnen werken, vandaar dat ze tezamen worden ingenomen. (bij mijn foliumzuurtabletten is dat in elk geval wel zo). Zowel B11 als B12 zijn nodig voor de aanmaak van rode bloedcellen.

    En inderdaad gewoon blijven slikken!!
    groetjes, Ils
    (toekomstig dietist)

    PS Zit in de '1ste' ronde en vind het superspannend. Leuk om al jullie verhalen te lezen!!
     
  11. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Dat wist ik niet! Goed om te weten, Ils dus bedankt!

    Liefs,
    Anouk.
     
  12. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Puur Foliumzuur is over het algemeen voldoende volgens mij( 0,5 mg).
    Extra vitamine b12 is naar mijn mening niet nodig.
    Wel kan het zijn dat je tijdens een zwangerschap last krijgt van een vitamine b12 tekort, en dan krijg je daar extra tabletten of injecties voor.
    Ik heb bijvoorbeeld een ernstig tekort aan vitamine b12 en moet de rest van mijn leven b12 injecties halen elke 8 weken.
    Nu word dat tekort volgens de huisarts niet erger tijdens een zwangerschap , maar het kan wel ontstaan tijdens een zwangerschap.

    Groetjes
     
  13. Nance

    Nance Actief lid

    7 dec 2005
    157
    0
    0
    Ik moest ook elke 8 weken vitamine B12 injecties halen.Nou ben ik er afgelopen zomer mee gestopt.Het ging allemaal wel aardig.
    Maar ik ga dan als ik zwanger word toch maar even vragen hoe dat dan zit.
    Ik slik al wel foliumzuur.

    Liefs Nancy.
     
  14. missbaby

    missbaby Lid

    5 sep 2005
    17
    0
    0
    n/b
    ik slik nog niet clomid!! want mag niet van het ziekenhuis.. :cry: alleen slik ik provera en In Januari ga ik weer naar Gyno?? verder weet ik nog niet.. je hoor wel van me oke
     

Deel Deze Pagina