Follikel 22mm op cd 17 geen positieve ovulatietest!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Happywife, 2 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happywife

    Happywife Actief lid

    11 okt 2019
    164
    104
    43
    Hoi dames,

    Deze cyclus ben ik gestart met de hoogste dosis clomid. Ik ben al op cd 11 begonnen met follikelmetingen en ovulatietesten. Hieronder de resultaten als volgt:

    Cd 11 13mm follikel bms 4mm
    Cd 13 16,5mm follikel bms 9,6
    Cd 17 (vandaag) 22mm follikel 10,9 bms

    Tot op heden nog steeds geen positieve ovulatietest gehad (zie foto’s). Hebben jullie enig idee hoe groot een ei kan worden met clomid?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Mij is gezegd tot wel 28mm.. hij zal er een deze dagen aankomen je eisprong!
     
    Happywife vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    O je hebt nog even, met clomid worden ze gerust boven de 25 mm


    Bij mij zonder enige hulp 25/26 mm voordat ze springen.
     
    Happywife vindt dit leuk.
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb uit ervaringen gehoord dat ze wel 28 mm kunnen worden ;).
    Ik duim dat je snel je piek vind.
     
    Happywife vindt dit leuk.
  5. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik had vorige keer bij de follikelmeting dat ze zeiden op vrijdag van je moet vanavond seks hebben omdat hij op springen staat pas de maandag na het weekend een positieve ovulatietest. Dus pas de woensdag daadwerkelijk mijn eisprong. En toen was hij ook 22mm. Er vanuit gaande dat ze per dag 2 mm groeien zou hij bij mij met 28 mm positief gereageerd hebben op de ovulatietest. :)
     
    Happywife vindt dit leuk.
  6. Happywife

    Happywife Actief lid

    11 okt 2019
    164
    104
    43
    Dat heb ik ook gelezen inderdaad! Super bedankt voor je reacties Denk je dat dit de piek is?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou zeggen: bijna!
    Ik denk vanavond laat en anders morgen ;)
     
  8. Happywife

    Happywife Actief lid

    11 okt 2019
    164
    104
    43
    Dit is gewoon de knaller denk ik! Ik heb morgen een echo op de planning staan. Zal ik die afzeggen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    geneeke vindt dit leuk.
  9. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    You got it! Dit is m
     
    Happywife vindt dit leuk.
  10. Happywife

    Happywife Actief lid

    11 okt 2019
    164
    104
    43
    Eindelijk zo blij! Mijn eerste ovulatie weer na 8 maanden :thumup:
     
    margarethd, mxm, geneeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Zou evengoed gaan.. eisprong vindt doorgaans pas anderhalve tot 2 dagen later plaats dan de positieve ovutest.

    En ze kunnen ook zien als hij net gesprongen is
     
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Dit idd :).

    Maar ik verwacht niet dst hij morgen al gesprongen is.
    Ik verwacht dat hij op 5-12 springt. Mooi kado vd sint.
    En dan maar hopen dat je ook een mooi kerstkado gaat krijgen :D
     
    Happywife en geneeke vinden dit leuk.
  13. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Zo fijn <3
     
  14. Happywife

    Happywife Actief lid

    11 okt 2019
    164
    104
    43
    Nou de follikel is aardig gegroeid! Hij is nu 29mm (zie foto). Ze kon me niet met zekerheid vertellen of hij al is gesprongen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. Happywife

    Happywife Actief lid

    11 okt 2019
    164
    104
    43
    Ik heb vandaag een meting gehad en de follikel was al 29mm!!! Heb je veel pijn gehad toen hij sprong?
     
  16. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Niet bij de sprong zelf die nacht had ik zo'n pijn echt drukkende pijn wat je kon vergelijken met zij steken. Seks die avond was ook zeer pijnlijk. Toen de nacht voelde ik de pijn gewoon wegzakken, vergelijk het met een verdoving dat je dan ineens niks meer voelt van de pijn. Dat had ik dus ook.
    Dag er na geen pijn meer en waren de ovulatietesten weer negatief.

    Die van mijn zoontje was wel heel pijnlijk tijdens springen, weet nog dat ik in de trein zat en ineens in elkaar dook en echt paar keer diep moest zuchten. Toen zei mijn man ook van wat doe jij nou. Was een paar seconden en toen was de pijn weg. :)
     
  17. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    #17 RoGiJuLi, 4 dec 2019
    Laatst bewerkt: 4 dec 2019
    Nee hij is nog niet gesprongen zo te zien ;)
     
  18. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ik heb enkel ervaring met hormoon injecties maar wordt er bij clomid soms ook pregnyl gegeven?
    Als je follikel bijna 30mm wordt.. heb je dan ook niet meer kans dat het een cyste wordt? Met pregnyl kan je hem bij 18mm al laten springen, en meer heb je ook niet nodig.
    Maar dat is natuurlijk allemaal niet nodig want je hebt je eisprong ook zo, vroeg het me gewoon even af :)
    Hopelijk een mooi kerstcadeau voor jou binnenkort ;)
     
  19. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Dat ligt ook aan het ziekenhuis waar je behandeld wordt. Ik kreeg standaard na de echo's bloedprikken week na de vermoedelijke eisprong. Als de waardes een eisprong aangaven mocht ik gewoon clomid (nu letrozol) slikken zonder pregnyl of iets dergelijks. Zou eruit komen na een dominante follikel dat er geen eisprong is geweest dan zouden ze ingrijpen met pregnyl.

    Het is gebruikelijk dat ze met deze medicijnen groter worden dan gemiddeld. Alleen niet iedere arts weet het fijne er van. Heb nu al 2x meegemaakt dat ze op het verkeerde moment een gemeenschapsadvies gaven, terwijl ik pas later mijn eisprong had. Als ik dus niet zelf had mee getest, was bloedprikken ook te vroeg geweest en hadden we vals negatief resultaat gehad en hadden ze misschien voor niets een andere stap ondernomen.

    Vaak geven ze standaard bij 20-22 mm een positief advies mee naar huis, als jij dan seks hebt icm een partner die verminderd vruchtbaar is en je eisprong is later en vertrouwd op de woorden van de gyn. Heb je dus de belangrijkste piek gemist.. En in dat soort gevallen vind ik dat gynaecologen meer daar van op de hoogte mogen zijn, want zijn gewoon stellen bij waar het sperma niet dagen overleefd en die grijpen bij voorbaat dan al mis. Ik vind zeker wanneer je in een medisch traject zit dat zulke fouten voorkomen moeten worden.

    Sterker nog bij mijn zh wordt bij een follikel van 22 mm geen vervolg echo meer gemaakt. Dan alleen 7 dagen er na bloedprikken. Maar die uitslag is ook niks waard als je dus eerder laat prikken.
    Vind het sowieso stom dat wat betreft het medisch traject het zo kan verschillen per ziekenhuis. Iedereen moet gewoon dezelfde regels en werkwijze hanteren dan blijft het voor iedereen duidelijk hoe of wat.
     
  20. Happywife

    Happywife Actief lid

    11 okt 2019
    164
    104
    43
    Bij ons in het ziekenhuis krijg je bij gebruik van clomid geen pregnyl helaas. Dat het een cyste zou kunnen worden heb ik ook gelezen. Gelukkig heb ik een positieve ovulatietest gehad en denk ik dat mijn ei 2 dagen geleden is geweest. Spannend!
     

Deel Deze Pagina