Follikelmeting na Letrozol 2,5 mg

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mabe91, 4 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mabe91

    Mabe91 Lid

    26 dec 2020
    32
    7
    8
    Vrouw
    Dag dames,

    Deze maand ben ik begonnen met Letrozol 2,5 mg. Vandaag, CD11, heb ik een eerste follikelmeting gehad: bms 3.8mm en een follikel van 10.5mm.
    De dame die de echo maakte zei dat ze er nog niks over kan zeggen, maar mij klinkt het niet erg positief in de oren.

    Wat zouden jullie er van zeggen?
    En daarnaast, zijn er wondermiddeltjes om bms en follikelgroei te stimuleren?

    Hartelijke groet,
    Mabe91
     
  2. SvS88

    SvS88 Actief lid

    2 jan 2021
    113
    58
    28
    Vrouw
    Hoi Mabe,

    Klinkt herkenbaar. Ik had op dag 14 1 follikel van 1,4 cm. Uiteindelijk was hij op dag 17 2cm. Ze raadde mij aan toch voor de punctie te gaan, omdat ik hoge dosis hormonen had gehad, maar vandaag vlak voor de punctie bleek mn ei al gesprongen... en heb ik dus gelukkig nog wel al mijn pogingen. Ik hoop dat ik volgende keer een ander hormoon krijg, dat hopelijk beter werkt. Wie weet kan dat bij jou ook?
    Je hebt nog iets meer dagen dan mij, dus wie weet komt het nog goed. Ik had inderdaad ook niet zoveel hoop. Ik ga voor je duimen!
     
  3. Mabe91

    Mabe91 Lid

    26 dec 2020
    32
    7
    8
    Vrouw
    Hoi SvS,

    Bedankt voor je reactie en wat fijn voor je dat er toch nog een eitje is gesprongen (en niet eens zo heel laat, dag 17, prima zou ik zeggen)! Begrijp ik dat jij de Letrozol krijgt in een IUI/IVF traject? Ik krijg nu in eerste instantie alleen letrozol om een eisprong op te wekken, daarna moet mijn lichaam het zelf doen :). Daar maak ik me ook een beetje zorgen om, omdat mijn baarmoederslijmvlies nooit echt dik wordt (max 6 mm ofzo) dus ik betwijfel of daar uberhaupt iets in kan nestelen. Moet ik misschien maar eens naar gaan vragen in het ziekenhuis??!

    Ik hoop voor je dat je deze maand gewoon zwanger zult zijn en je niet meer hoeft na te denken over welk type hormonen en welke dosis je volgende maand zou moeten! Dus ik ga ook zeker voor jou duimen!
     

Deel Deze Pagina