Follikels springen laat?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DangerBlonde, 12 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Hoi dames,

    iemand ervaring met clomid waar de follikels pas laat springen? Ik had dit zonder clomid ook. Met 24 mm waren ze nog niet gesprongen, pas een dag of twee daarna. Ik gok pas boven de 26 mm. Misschien met clomid dan nog later...

    Bij mijn laatste follikel meting donderdag was er een >20 mm en ik heb nu (zaterdag) nog steeds geen positieve ovulatietest gehad. Dan moet hij toch al 25 mm zijn gok ik.. of werkt een ovulatietest niet met meerdere follikels?

    Ik had wel 3 follikels (nog een van >17 en een van >16) die mee konden springen.
    Kan het zijn dat ze dan te laat springen omdat het er meer zijn? Of dat ze net niet genoeg groeien omdat het er meer zijn? Kan het ook dat ze niet springen?

    Ik heb er geen ervaring mee als het er meer zijn, is voor mij de eerste keer...
     
  2. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.435
    936
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Hoi hoi
    Mijn follikels springen van nature ook altijd pas erg laat. Heb zelf ook clomid gebruikt en dat bleef onveranderd.
    Meestal groeide er in totaal 2,3,4 follikels waarvan 1 dominant was. Dat eitje ovuleert en de andere follikels blijven dan achter. Zo regelt het lichaam dat als het ware maar kan ook zo zijn dat er wel 2 eitjes springen. Heb geen ervaring met ovulatie testen bij clomid gebruik maar er van uitgaande dat dus de meest dominante follikel springt verwacht ik wel dat je dan binnenkort een positieve ovulatie test moet gaan krijgen.
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Dominante follikel bepaalt de eisprong: als de rest toevallig boven een drempelwaarde komt kunnen ze meedoen of stoppen al met groeien en krimpen. Bij mij deden er 2 mee bij de vroege miskraam,maar nr 2 was ook al groter dan 20 mm.

    Ik had geen clomid, wel grote follikels van boven de 25 mm. Stond geen zwangerschap in de weg gelukkig
     
  4. Daydreamer1

    3 jul 2020
    81
    28
    18
    Vrouw
    Idem hier. Ik was dinsdag bij de gynae (dag 12) en hij zei dat ik op basis van mijn metingen (dikte van mijn baarmoederslijm en grootte van follikel) vrijdag of zaterdag mijn ovulatie kon verwachten. Vandaag (dag 17) nog steeds geen positieve ovulatietest ☹️ Mijn positieve ovulatietest vond vorige keren ook pas plaats op dag 18 en 21, maar toen ging ik niet langs de gynae dus had er wat goede hoop op dat het deze keer wat vroeger ging zijn. Met clomid of mmm heb ik nog geen ervaring.
     
  5. Babywens95

    Babywens95 Bekend lid

    22 mei 2020
    575
    438
    63
    Vrouw
    Geen ervaring met clomid, wel letrozol. Dat werkt hetzelfde.
    Zit nu in de 3e ronde daarmee. In de 1e ronde had ik follikelmetingen op cd10 en cd13. Op cd13 had ik 2 follikels; 22 mm en 19 mm. De gyn zei toen dat hij verwachtte dat ze diezelfde dag nog zouden springen (hij gaf aan dat de kans groot was dat ze allebei gingen springen). Toch heb ik pas op cd15 toen mijn eisprong gehad (ik voelde heel goed dat ze nog aan het groeien waren en pas op de middag van cd15 was die pijn over). Ik denk dat ze bij mij dus ook lang doorgroeien...
    Ik heb toen ook ovulatietesten gedaan, maar die werden niet positief.

    Ook in ronde 2 geen positieve ovulatietest, maar wel overduidelijke ovulatiepijn die ook toen weer 2,5 dag duurde.
    Nu in ronde 3; heb al ongeveer 1,5 dag ovulatiepijn dus het kan niet lang meer duren voor er weer een (Misschien wel meerdere) springt.:p Maar ook nog geen positieve ovulatietest gehad. Bij mij werken die tests dus niet. Maar ik voel wat ik voel en ga daar maar gewoon vanuit.

    Temperatuur jij ook? Ik doe dat wel en kan altijd heel duidelijk zien wanneer mijn eisprong is geweest. Mijn temp schiet dan omhoog. Wellicht heb jij daar ook wat aan?!

    We hebben trouwens een groep met dames die ook recent gestart zijn met de MMM. Vind je het leuk om daar mee te kletsen? :D
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik had dat ook met clomid. Fm follikels van 25mm en pas na 3 dagen eisprong.
     
  7. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Dankje dames voor het mee denken! Lief!

    @Babywens95 nee ik temp niet, dan ben ik er nog veel meer mee bezig :rolleyes: lijkt me leuk om eens mee te kijken, welke groep is het?
     
  8. Babywens95

    Babywens95 Bekend lid

    22 mei 2020
    575
    438
    63
    Vrouw
    Haha. Ja dat herken ik wel :oops: Maar vind het toch fijn om te weten dat mijn eisprong echt geweest is. Ik zal even kijken of ik je kan taggen in die groep!
     

Deel Deze Pagina