Fopspeen Bibi

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Judith75, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik heb echt al jaaaaaaaaaren goede ervaringen met Bibi en mijn kinderen hebben ook alle 3 nooit een andere gehad. Ik vond ze altijd supergoed, totdat....................
    Ik gisteren Kian optilde en hij het hele ding in zijn mond had! :confused: :confused: :confused: Dat het dus gewoon mogenlijk is dat hele schildje in zijn mond te nemen hè! Ik schrok er behoorlijk van!

    Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt met Bibi? Ik had zoiets al wel eens gehoord over die kleine Difraxspenen..
     
  2. sophie2

    sophie2 Lid

    26 aug 2007
    67
    0
    0
    huisvrouw
    Velserbroek
    Nou, Sophie kan een hoop in haar mond stouwen, maar die speen in zijn geheel is haar nog niet gelukt. Maar dat is niet echt goed, maar daar was je ook al achter :) . Ik moet wel zeggen dat Sophie niet vaak met haar speen rond loopt hoor. Alleen als zij hem echt even wil.
    Het kan ook zijn dat hij een grotere moet, maar dan nog, dat schild blijft hetzelfde. Tja, misschien is een advent fopspeen iets?

    Groetjes Sonja
     
  3. Roba77

    Roba77 Fanatiek lid

    11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Ik heb dit ook al eens meegemaakt. Jayson was toen ongeveer 5 maanden en die had de speen van Bibi helemaal in zijn mond, gelukkig begon hij te huilen en kon ik hem eruit halen. Andere spenen geprobeerd, maar die wilde hij niet. Toen de speen bibi van 6 mnd gehaald, die was goed, maar inmiddels is hij ook aan het proberen deze in zijn geheel in zijn mondje te stoppen. Ik probeer het maar zo goed mogelijk in de gaten te houden. Als hij slaapt doet hij het niet, maar als hij wakker is, ga ik maar gauw naar boven want dan gaat hij het weer proberen.
    Ik blijf deze topic volgen voor evt meer tips.
     
  4. sim

    sim Niet meer actief

    elijah heeft dit gehad met de difrax speen van 0-6 maand, ben me ook echt kapot geschrokken. hij heeft nu meestal alleen nog een speen als hij gaat slapen. hij probeert het ook soms met bibi, alleen hij wil die van difrax niet, die schildjes zijn nu namelijk weer groter dan bibi. echt een spenen probleem dus :)

    misschien is het gewoon een kwestie van wennen, ik heb beide in huis, dus als het me te gevaarlijk word dan is het gewoon kiezen of delen.

    en anders maar geen speen, was toen dertijd een heel angstig moment, ook al zeggen ze dat een kind niet kan stikken, ze doen niet echt gewillig hun mond open zodat je rustig die speen eruit kan halen, hij klemde uit paniek zijn mond juist dicht en gierde het uit
     
  5. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Nou, ik kreeg hem dus bij Kian echt niet makkelijk weer uit zijn mond hè! Bleef achter zijn tandvlees hangen :(

    Dus ik ben benieuwd of meer dit hebben meegemaakt!
     
  6. sim

    sim Niet meer actief

    best raar dat bibi niet meegroeid met de schildjes..
     
  7. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ja, idd.. Ik zit soms ook met angst en beven naar Jelle en zijn speen te kijken... Maar hij wil geen andere en zonder is helemaal geen optie... Dus ik houd het maar goed in de gaten... 's Nachts ligt hij in een doek gewikkeld dus kan hij er niet bij, dat is wel een hele geruststelling moet ik zeggen...
     
  8. sim

    sim Niet meer actief

    gek he, in het begin ben je zo blij met zo'n speen, dat het troost biedt enzo, en nu zijn het ondingen, snachts eruit omdat hij ze kwijtraakt, en bang dat hij ze weer helemaal in de mond krijgt.

    heb ook al eens die van nuby geprobeerd maar dan kijkt hij me aan zo van wat geef je me nou haha
     
  9. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja hier ook sim ;) Meneer wil geen andere :)
     
  10. sim

    sim Niet meer actief

    heb je die difrax ook al geprobeerd? die voelt ook harder tussen je vingers :(
     
  11. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    ik ben zeer tevreden over de Difrax spenen. schildje is breed en niet rond. En de schildjes worden net als de spenen ook steeds een beetje groter.
    Bibi spenen zijn bij ons ook binnen no-time lek, met Difrax nog nooit gehad. Had altijd Bibi als reserve in de tas omdat die zo'n handig dopje hebben, dus veel werd ie niet gebruikt, maar toch zo lek.
    Maar ja, als ie geen andere wil...
     
  12. sim

    sim Niet meer actief

    nou ja, ik heb ze, en straks als hij een jaar is (nog twee maandjes) dan bied ik die gewoon aan, in plaats van de bibi van af een jaar.. en ik hou het natuurlijk goed in de gaten..
     

Deel Deze Pagina