Fopspeen uitkoken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Astrid0482, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astrid0482

    Astrid0482 Actief lid

    26 nov 2008
    454
    0
    0
    Hoi,
    Hoe lang moet je een fopspeen uitkoken? Ik las dat je de speen in een pannetje aan de kook moest brengen en daarna laten afkoelen, maar las later weer dat je de speen 10 min. moest laten koken :(

    Oja ik heb 2 spenen, eentje met ring en eentje zonder ring (allebei te gebruiken vanaf de geboorte) welke raden jullie aan, of maakt dat niet zoveel uit? ;)

    Thanx
     
  2. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    mij is gezegd de speen met ring is beter voor snachts maar goed maak eigenlijk niet zoveel uit
     
  3. Diddlmouses

    Diddlmouses Fanatiek lid

    Speen met ring is juist voor overdag en zonder voor snachts.
    maar ik gebruik eigenlijk alleen met ring.

    Uitkoken doe ik met magnetron sterilisator dus kan je niet helpen hoelang het in een pannetje moet, maar 10 minuten lijkt mij wel erg lang!
     
  4. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Van mijn kraamhulp heb ik 3 minuten voor de siliconenonderdelen koken geleerd (dus fopspenen, gewone spenen, dat ding van de kolf etc.), anders wordt het materiaal zacht en plakkerig. Zo heb ik het dus altijd gedaan.
     
  5. Dretjuh

    Dretjuh VIP lid

    12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik geloof inderdaad 3 minuutjes.

    Zelf gebruik ik een magnetron sterilisator, erg handig!
     
  6. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Ik doe alles tegelijk in de magnetron steriliator (van de prenatal) en doe het 7 minuten in de magnatron.
    Bij mij zijn de spenen en de spenen van de fles nog nooit zacht of plakkerig geworden.
     
  7. petrabr

    petrabr VIP lid

    6 okt 2007
    8.000
    0
    0
    zuid holland
    ik doe het een paar minuten in de waterkoker met de deksel open en ik gebruik die zonder ring
     
  8. Sterretje08

    Sterretje08 Fanatiek lid

    18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Zonder ring zijn idd voor het slapen of tewel voor snachts
    Die met ring zijn voor tijdens het spelen of iets dergelijks, voor overdag dus

    Wij koken spenen op mijn werk gewoon uit in de magnetron
    In een bak met water, een kleintje met 1 speen voldoet 3 minuten, in een grote bak met meerdere is 7 tot 10 minuten meer dan genoeg
     
  9. MamavanJordy

    MamavanJordy Fanatiek lid

    14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Harde onderdelen is 3 minuten uitkoken en de zachte onderdelen 1 minuut maar.
     
  10. Kity

    Kity Actief lid

    9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Volgens mij moet een speen ook 3 minuten uitgekookt worden, maar kun je niet beter wachten tot je het werkelijk gaat gebruiken? Ze raden het af de eerste paar dagen/weken als je borstvoeding gaat geven. Als je de fles geeft, weet ik het eigenlijk niet, maar mijn dochter hoefde de eerste paar weken sowieso geen speen... De kraamhulp heeft het eigenlijk ook de eerste keer voor me uitgekookt... Wel zo makkelijk, kan ze je gelijk vertellen hoe het moet...
     
  11. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier was het advies van de kraam 3 minuten voor de (fop)speen en 5 voor de flessen..

    Hier bevielen die zonder ring beter. We gebruikten hem alleen in bed, en met de ring trok hij die er makkelijker uit. En dan konden we weer lopen ;)
     

Deel Deze Pagina